AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Flere som har dette problemet i år? Fikk ikke innvilget ferie når barnehagen har sommeravikling i år. Så får ikke ferie med familien. Må i tillegg jobbe julen igjen i år som i fjor. Ja, jeg vet jeg har valgt yrket (helse) selv, men det føles så feil at man skal slite så mye og ikke få én eneste ting å glede seg til i løpet av året☹️ Anonymkode: c2d22...510 1 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Fikk du ikke ferie noen av ukene bhg er stengt ? 😮 det synes jeg isåfall er litt dårlig. Her har jeg to av tre uker fri samtidig som resten av familien. Tenker det er helt ok. Vi har to feriepuljer og man har enten fri de to første eller to siste ukene i juli. Barnehage stengt hele juli. Det føles veldig rettferdig. Har jo aldri fri hele jula, men jobber heller aldri to juleaften på rad i helsevesenet jeg og. Anonymkode: 6f4a3...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Vi fikk heller ikke ferie samtidig. Får to uker sammen, en uke sammen tidlig i ferien, og en uke mot slutten. Ikke så mye å gjøre med det! Og får gjøre det beste ut av det. En av oss har fri når bhg er stengt, så det er jo det viktigste! Anonymkode: af594...216 1
Exinferis Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 Er ikke det dette flesteparten her inne på KG vil kalle gull da? Da må mannen passe barnet mens du kan drive selvrealisering i dine friuker uten både mann og barn? Også et tips uten at det hjelper akkurat nå, og er avhengig av geografi: mange barnehager har åpent hele året, og du får velge når du vil ta ut dine uker ila sommeren. Er det mulig å bytte til en slik en for fremtiden?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi fikk heller ikke ferie samtidig. Får to uker sammen, en uke sammen tidlig i ferien, og en uke mot slutten. Ikke så mye å gjøre med det! Og får gjøre det beste ut av det. En av oss har fri når bhg er stengt, så det er jo det viktigste! Anonymkode: af594...216 Det er jo ikke i det hele tatt sammenlignbart med å ikke få noe ferie sammen, som TS skisserer 🙄 Anonymkode: a07bf...39f 6
juliane Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Du kan jo ha ferie sammen med barnet(a) da, og så har mannen ferie med barnet på et annet tidspunkt. Så du blir jo ikke helt alene, selv om det ikke blir noen full familieferie. Når det er sant syns jeg skikkelig synd på deg, innser at jeg er heldig som får velge egne ferieuker uten store problemer.
Furstina Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Jag har haft det så för några år sedan. Mannen hade inte ferie alls på sommaren när barnen var lediga. Han hade turnus med ferie i början på juni, och sen igen i september. Barnen gick då i skolan. Men det gick också, vi hade lediga dagar och varannan helg tillsammans under sommaren. Vi kunde inte åka bort, men vi kunde spendera tid tillsammans som familj hemma och med små utflykter i närheten. Det går också bra. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Det eneste rettferdige er at slikt går på rundgang og at ikke bare de med barn får ferie/fri når de ønsker. Hilsen tobarnsmor Anonymkode: d80f6...47b 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk du ikke ferie noen av ukene bhg er stengt ? 😮 det synes jeg isåfall er litt dårlig. Her har jeg to av tre uker fri samtidig som resten av familien. Tenker det er helt ok. Vi har to feriepuljer og man har enten fri de to første eller to siste ukene i juli. Barnehage stengt hele juli. Det føles veldig rettferdig. Har jo aldri fri hele jula, men jobber heller aldri to juleaften på rad i helsevesenet jeg og. Anonymkode: 6f4a3...4ba Nei, i følge ønsketurnus hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt. Fikk ferien min sent i år og tre uker i august. Kommer selvsagt til å være med barnet, men blir ingen familieferie. Blir jo ikke alene, men familien er alt for meg, så trist å ikke være sammen med resten. Spurte om å få slippe å jobbe denne julen også, men heller ikke dette ble innfridd. Har til og med arbeidshelg og kveld julaften. I år som i fjor. Så får helle ikke dra bort i julen. Pluss tre dager i romjulen. Anonymkode: c2d22...510
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Exinferis skrev (2 timer siden): Er ikke det dette flesteparten her inne på KG vil kalle gull da? Da må mannen passe barnet mens du kan drive selvrealisering i dine friuker uten både mann og barn? Også et tips uten at det hjelper akkurat nå, og er avhengig av geografi: mange barnehager har åpent hele året, og du får velge når du vil ta ut dine uker ila sommeren. Er det mulig å bytte til en slik en for fremtiden? For mange er det sikkert gull, men for meg er familie viktig og spesielt med små barn. Så dette føles ikke gøy. Skal jeg velge når jeg ønsker å ta mine uker må jeg bytte jobb, så kanskje eneste løsningen. Helsevesenet er ikke forenlig med å ha små barn i hvertfall. Jobber alle rødfarger i mai, og hele pinsen også. Anonymkode: c2d22...510
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 Furstina skrev (17 minutter siden): Jag har haft det så för några år sedan. Mannen hade inte ferie alls på sommaren när barnen var lediga. Han hade turnus med ferie i början på juni, och sen igen i september. Barnen gick då i skolan. Men det gick också, vi hade lediga dagar och varannan helg tillsammans under sommaren. Vi kunde inte åka bort, men vi kunde spendera tid tillsammans som familj hemma och med små utflykter i närheten. Det går också bra. Kjipt å ikke ha noen dager sammen som familie til å kunne reise bort da, men som du sier, så går det jo bra. Anonymkode: c2d22...510
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 juliane skrev (53 minutter siden): Du kan jo ha ferie sammen med barnet(a) da, og så har mannen ferie med barnet på et annet tidspunkt. Så du blir jo ikke helt alene, selv om det ikke blir noen full familieferie. Når det er sant syns jeg skikkelig synd på deg, innser at jeg er heldig som får velge egne ferieuker uten store problemer. Takk🌸 Anonymkode: c2d22...510
Elle Melle Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 Høres kjipt ut. De risikerer til slutt at dere ikke gidder mer og sier opp alle sammen. Og i stedet jobber som godt betalte vikarer med mye større innflytelse på når dere sier ja til jobb og ikke. Er det lett å få ny jobb i din bransje?
Svartfugl Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, i følge ønsketurnus hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt. Fikk ferien min sent i år og tre uker i august. Kommer selvsagt til å være med barnet, men blir ingen familieferie. Blir jo ikke alene, men familien er alt for meg, så trist å ikke være sammen med resten. Spurte om å få slippe å jobbe denne julen også, men heller ikke dette ble innfridd. Har til og med arbeidshelg og kveld julaften. I år som i fjor. Så får helle ikke dra bort i julen. Pluss tre dager i romjulen. Anonymkode: c2d22...510 Men burde ikke julaften gå på rundgang? Hvordan avgjøres det hvem som får fri slike dager?
Furstina Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Kjipt å ikke ha noen dager sammen som familie til å kunne reise bort da, men som du sier, så går det jo bra. Anonymkode: c2d22...510 Då får man planlegge en ferie til påske, eller neste sommer. Det kommer flere år. Til TS: Prøv å se på vad ni KAN få til. Ger turnus mulighet til weekend tur? Kan dere få nyttår sammen istedet før jula? Vad kan dere gøre hjemmevid? Eller uten mannen, eller barn og mann uten deg. Før og ge barnen en fin sommer alikevæl
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 Svartfugl skrev (3 timer siden): Men burde ikke julaften gå på rundgang? Hvordan avgjøres det hvem som får fri slike dager? Ja, enig - har du sjekket at fri er rettferdig fordelt? Vise til at du jobbet det samme i fjor (jula) Anonymkode: c331b...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå