Gå til innhold

finsk lapphund kontra langhåret dachs

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_aida_*
Skrevet

lurer på å kjøpe hund, men vi er ikke helt enige om hvilken....er en familie på fem. har ikke hatt hund tidligere. noen av dere som kan komme med gode råd? hva er prisen på en valp fra oppdretter? hva er å foretrekke: hann eller tispe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Har du sjekket ut Canis? Der får du ofte gode råd.

Skrevet

Tenk på hva dere skal bruke bikkja til. Les masse om begge rasene og sett opp pluss og minus ved rasene i forhold til familien. Eks pluss ved at dachsen er liten eller kanskje det faktisk er pluss ved Lapphundens størrelse?

Når du spør om tispe contra hanhund er det veldig en smakssak. Jeg er en person som vil ha tispe. Jeg er ingen selvfølgelig leder og derfor syns jeg tispe er bedre for meg.

Mange mennesker syns tisper er særere og vil derfor heller ha en rett fram og ærlig hanhund.

Tisper har stort sett løpetid to ganger i året. da kan det bli noe søl hvis hun ikke er flink til å vaske seg. Det finnes lekre små truser til å ha på inne :) De kan også bli litt meggete.

Hvis det er mange tisper i området er det ikke alltid gøy med hanhund for da blir de ofte veldig urolige når tispene har løpetid.

Jeg ville finne oppdrettere av begge raser og snakke med dem. Da finner du fort ut om rasen er noe for dere. Priser er også veldig forskjellig fra rase til rase.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...