Gå til innhold

Forpulte naboene mater måker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips?

Anonymkode: d11f1...da5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Arg, nei... Men jeg føler med deg, noe så unødvendig. Mine tidligere naboer matet duer på balkongen. Ved siden av vår.. 

Anonymkode: 701e4...e95

• Liker 2
Skrevet

Bor du i borettslag?

AnonymBruker
Skrevet

Det er provoserende når naboene tror de er bedre enn alle andre, og legger beslag på alle måkene. Men du kan enkelt løse dette problemet om du selv mater både hyppigere og mer. Da vil måkene droppe naboen, og heller komme til deg. Strø hele uteområdet ditt med fiskeslo, så lærer du de frekke naboene en lekse.

Anonymkode: 36407...a70

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Men måsen er da søt? En ekte hedersfugl! Burde vært Norges nasjonalfugl i stedet for den blærete fossekallen. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Du kan jo spille denne sangen for dem 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Så snille de er ❤

• Liker 5
Gjest Mother Dirt
Skrevet

Huff. Måker er forferdelige. Frekke,masete og aggressive. Spør naboene hvorfor i huleste de vil ha disse fuglene rundt seg frivillig.

AnonymBruker
Skrevet

Mater man fugler så mater man fugler. Fuglene bryr seg ikke stort om hvilken fugl du legger ut mat til. Bor man nære kysten så kommer måkene også. 

Mater mus samtidig også.

Anonymkode: f6455...410

AnonymBruker
Skrevet

Borettslaget jeg bor i har et stort måkeproblem. Måkeproblem ala krype under parkerte biler for å gjemme seg for sinte måke-mammaer og turer til legevakta på grunn av måke-angrep hele våren og sommeren. I perioder kan man ikke spise på balkongen fordi måke-satan skal ha maten. Da naboen i etasjen over meg presterte å henge mat til måkene utfor rekkverket på balkongen sin, kom vaktmesteren med stige og fjernet det pronto. 🥵

Anonymkode: b19e3...4be

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Borettslaget jeg bor i har et stort måkeproblem. Måkeproblem ala krype under parkerte biler for å gjemme seg for sinte måke-mammaer og turer til legevakta på grunn av måke-angrep hele våren og sommeren. I perioder kan man ikke spise på balkongen fordi måke-satan skal ha maten. Da naboen i etasjen over meg presterte å henge mat til måkene utfor rekkverket på balkongen sin, kom vaktmesteren med stige og fjernet det pronto. 🥵

Og derfor dropper man borettslag. Bedre å eie og bestemme selv, fremfor at Narvestad skal ha et ord med i laget om hva som skjer på min eiendom.

AnonymBruker
Skrevet

Her mates alle fugler, og synes det er hyggelig med besøk av både gråmåke og fiskemåke. Søte, fine, morsomme og gir meg skikkelig vår/sommerfølelse. 

Anonymkode: 7b0b4...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig❤️Jeg har også matet måker på hytter jeg har vært på . Legger ut restemat på svabergene. 

Anonymkode: d4bd0...45f

AnonymBruker
Skrevet

Vi mater småfuglene, men vi kan jo ikke bestemme hvilke andre som kommer. Her er det litt avstand til naboene, så da tenker jeg det er ok. Bor man i borettslag, rekkehus, eller veldig nær andre boliger, så syns jeg ikke man skal gjøre dette fast. Greit å kaste ut en skalk nå og da, men man trenger ikke gi daglig. Og unngå å gi hvis naboene sitter ute, griller osv. Kanskje gi litt mat når været ikke er så bra og alle er inne?

Hvis det er til stor plage, f.eks at de flyr over dere, skiter osv mens dere er ute/spiser el., så kan du jo gi beskjed. Du kan ikke nekte de, men oppfordre de til å sjekke om naboer er ute og gi når det ikke er sol.

Anonymkode: 30d64...a78

AnonymBruker
Skrevet

Måker er perfekte for å bli kvitt mat som man ikke ønsker å spise selv. De fortærer på bare sekunder. Så jeg liker å mate dem!

Anonymkode: 52a02...625

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt du er irritert. Måker er udyr :( :o 

Anonymkode: ea999...e38

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For noen svar. 

måker er rotter med vinger. Og der det er måker, kommer rottene også. Da har du sykdommer og fugleinfluensa etc. det smitter til mennesker, og vips blir eldre syke og dør av det. 

Eneste tipset jeg har er å sette ut uglestatuer på balkongen, det holder de unna. Når sjøfolk har forbud mot å mate måker, mens folk som har null kunnskap om langtidskonsekvensene av dette, driver og mater i borettslag og byer, da er det en skrudd verden. 

Bare vent et par år til, om måkene får holde på som nå, blir det ubeboelig der de mates snart… 

Anonymkode: a8b75...909

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

For noen svar. 

måker er rotter med vinger. Og der det er måker, kommer rottene også. Da har du sykdommer og fugleinfluensa etc. det smitter til mennesker, og vips blir eldre syke og dør av det. 

Eneste tipset jeg har er å sette ut uglestatuer på balkongen, det holder de unna. Når sjøfolk har forbud mot å mate måker, mens folk som har null kunnskap om langtidskonsekvensene av dette, driver og mater i borettslag og byer, da er det en skrudd verden. 

Bare vent et par år til, om måkene får holde på som nå, blir det ubeboelig der de mates snart… 

Anonymkode: a8b75...909

Det er allerede ubeboelig hos oss i perioden fra eggene klekker og til de unge måkene begynner å flakse litt uten mor. Måkene lager reder på takene til blokkene og det er ulovlig å fjerne dem. Likevel er det noen idioter som bare MÅ mate måkene fordi stakkars, de er jo utrydningstrua.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere åndsinger som er positive til måker har aldri hatt måkereir i nærheten. Når de fått egg blir det som i filmen fuglene (1963). De angriper alt og alle som kommer i nærheten, prøver å hakke ut øynene på spedbarn som ligger i vogn, skriker 24t i døgnet, etc.

Anonymkode: d11f1...da5

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...