AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Er det noen som har vært til lege med mageproblemer? Jeg er faktisk ganske usikker på om å ta en time hos legen om det. Jeg har vært litt plaget med magen , spesiellt i helger. Men tenker at det kan være mye brusdrikking, og at jeg drikker ca 2 halvlitere med øl i helger. Jeg er veldig bra når jeg regulerer hva jeg spiser. Jeg får også lett løs mage når jeg trener. Er det slik at de må ta store undersøkelser med slange ned i tarmene for å undersøke slike ting? Eller pleier legen å bare ta blodprøver? Noen som har vært til legen med et lignende problem? Anonymkode: 96de2...be0
Topsi Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Du vil nok ikke få noen utredning for det. Prøv å ikke drikke dritt i helgen før du går til legen. Og at man får satt igang tarmen etter trening er helt normalt, det er derfor man fiser og må på do under/etter trening. Men du kan jo alltids gå til legen selvsagt 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 Har slitt med magen hele livet og opplever egentlig at fastleger ikke tar det så seriøst. Det lengste jeg har kommet er å levere en avføringsprøve for å se etter blod og få en IBS-diagnose slengt på bordet. Anonymkode: 33304...44d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 18 minutter siden, Topsi said: Du vil nok ikke få noen utredning for det. Prøv å ikke drikke dritt i helgen før du går til legen. Og at man får satt igang tarmen etter trening er helt normalt, det er derfor man fiser og må på do under/etter trening. Men du kan jo alltids gå til legen selvsagt Ja kanskje det er helt normale ting. Derfor har jeg hele tiden sett dette litt ann. Bestillte timer og avbestille flere ganger. Da er det gjerne normalt at trening setter igang tarmen. Jeg kan foreks gå på tredemøllen og må omtrent alltid på toalettet etter ca 3 km, hvis jeg trener på morningen. Jeg skal holde meg unna mye brus, og alkohol. Jeg sa en gang til legen om at jeg var plaget med løs mage, men han tok noen blodprøver men brydde seg ikke mer om det. Jeg har vært mindre plaget av løs mage nå når jeg har vært mer bevisst på hva jeg drikker. Takk for svar Anonymkode: 96de2...be0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Har slitt med magen hele livet og opplever egentlig at fastleger ikke tar det så seriøst. Det lengste jeg har kommet er å levere en avføringsprøve for å se etter blod og få en IBS-diagnose slengt på bordet. Anonymkode: 33304...44d Ja jeg tror at jeg har irritabel tarm selv. Jeg var tidligere plaget med treg mage. Men nå er det motsatt. Jeg er plaget med løs mage, men soesiellt etter at jeg drikker mye brus , 2 halvlitere med øl i helger så mistenker at det er hva jeg drikker som er grunn. Før kunne jeg drikke mye brus og alkohol uten å få løs mage. Kjedelig med tarmproblemer.. Anonymkode: 96de2...be0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå