AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Hei, Jeg begynner å bli ganske rådvill. Jeg har en kattegal nabo som tror hun er guds gave til alle katter og hun mater alle i nabolaget. Jeg har sagt tydelig ifra om at det er min katt og at hun ikke skal mate han, men det blir bare verre og verre og nå tror jeg hun føler et eierskap til han. Det er også helt tydelig at hun tar han inn og har han inne på nettene. Hva gjør man med slike? Katter er særdeles lite trofaste dyr og vil jo alltid gå dit hvor de får mat. Jeg vurderer å bruke flere tusen på gps bare for å bevise det og be henne hute seg dit peppern gror. Anonymkode: f69ee...ef3 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Da må du ha kontroll på katten din selv, lite du får gjort med andre menneskers atferd Anonymkode: aade5...563 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må du ha kontroll på katten din selv, lite du får gjort med andre menneskers atferd Anonymkode: aade5...563 Synes du det er riktig at man skal holde en utekatt inne fordi hun er spik spenna gal? Det grenser jo til dyremishandling Anonymkode: f69ee...ef3 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 Har en katt på diettfór som gåe opp i vekt. Så har en anelse om at min nabo bedriver med mating også. Tviler på det finnes en løsning. De som ikke forstår man skal mate andres dyr, forstår det jo ikke. Anonymkode: 5925a...ccf 1
Curiousine Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 (endret) Du får ta på katten GPS. Så banker du på å gir beskjed hver gang du ser katten er hos den personen. En venninne gjorde dette å det var det eneste som hjalp Endret 17. april 2023 av Curiousine 4 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes du det er riktig at man skal holde en utekatt inne fordi hun er spik spenna gal? Det grenser jo til dyremishandling Anonymkode: f69ee...ef3 Jeg snes det grenser til dyremishandling å la katter gå ute uten tilsyn. De kan jo bli utsatt for hva som helst. Anonymkode: 6955e...11d 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Curiousine skrev (5 minutter siden): Du får ta på katten GPS. Så banker du på å gir beskjed hver gang du ser katten er hos den personen. En venninne gjorde dette å det var det eneste som hjalp Utrolig at man må gå til de grep. Anonymkode: f69ee...ef3 2
Curiousine Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utrolig at man må gå til de grep. Anonymkode: f69ee...ef3 Ja det er helt sykt. Hun ga beskjed så mange ganger. Hun prøvde å holde katten inne en god stund før hun slapp den ut igjen uten det hjalp. Du kan alltids prøve å si at katten din trenger livsviktige medisiner å må unngå visse ting innen matveien. At personen absolutt ikke må mate den eller ta den inn for da risikerer den å bli dårlig 🤷♀️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Jeg håper du har katten chippet og registrert på deg så du kan bevise at det faktisk ER din katt. Ellers har jeg ingen ideer om hvordan du får naboen til å slutte å ta seg til rette. Gps kan funke, men er enig i at et irriterer at man må gå til det skrittet. Anonymkode: 427da...248 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg håper du har katten chippet og registrert på deg så du kan bevise at det faktisk ER din katt. Ellers har jeg ingen ideer om hvordan du får naboen til å slutte å ta seg til rette. Gps kan funke, men er enig i at et irriterer at man må gå til det skrittet. Anonymkode: 427da...248 Selvfølgelig er den chippet på meg. Jeg ser ingen andre utveier nå, har prøvd å snakke til henne og nå har han vært der i 3 uker. "Helt tilfeldig" så kom han ut døren hennes når jeg gikk innom for å etterlyse han. "Helt tilfeldig" hver gang Anonymkode: f69ee...ef3 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 Hvorfor har du ikke henta han før da? 3 uker er lenge... Strentgt tatt er katt som eiendel å regne, så du kan politianmelde for tyveri... Det er derimot lite sannsynlig politiet gidder gjøre noe, er du heldig tar de en telefon og kanskje det er nok til å få henne til å slutte? Anonymkode: 427da...248
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg snes det grenser til dyremishandling å la katter gå ute uten tilsyn. De kan jo bli utsatt for hva som helst. Anonymkode: 6955e...11d Bedre å sperre dem inne og tvinge på dem en hjelm? Anonymkode: 18c1c...483 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Jeg begynner å bli ganske rådvill. Jeg har en kattegal nabo som tror hun er guds gave til alle katter og hun mater alle i nabolaget. Jeg har sagt tydelig ifra om at det er min katt og at hun ikke skal mate han, men det blir bare verre og verre og nå tror jeg hun føler et eierskap til han. Det er også helt tydelig at hun tar han inn og har han inne på nettene. Hva gjør man med slike? Katter er særdeles lite trofaste dyr og vil jo alltid gå dit hvor de får mat. Jeg vurderer å bruke flere tusen på gps bare for å bevise det og be henne hute seg dit peppern gror. Anonymkode: f69ee...ef3 Hvis du virkelig mener at katter er lite trofaste, så har du vitterlig lite kunnskap om psykologien til kattene. Katter er faktisk veldig trofaste til eierne sine, selv om de blir matet et annet sted. Kan du alliere deg med de andre i nabolaget? At dere alle skriver et brev til henne som alle signerer, anbefal henne å få egen katt - true hun med politiet. Hun er jo ekstremt frekk som holder på slik, det skal sies - mangler trolig en god del antenner. Kanskje hun har noen diagnoser eller er PU. Anonymkode: 132c2...a00 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 Vi hadde en slik nabo som regelrett stjal katten vår. Til slutt sa vi at hun fikk overta katten. 6 måneder senere hadde hun avlivet katten siden det var allergi. Helt ko-ko dame. Så fikk hun seg hund...tror den ble omplassert. Anonymkode: 18c1c...483 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg snes det grenser til dyremishandling å la katter gå ute uten tilsyn. De kan jo bli utsatt for hva som helst. Anonymkode: 6955e...11d Du hat greie på katter skjønnet jeg. Overtok en svært deprimert innekatt, alt for tykk pga lite aktivitet. 9kg veide den. Var inne en stund hos oss. Og ble gradvis tilvent utelivet. Døde lykkelig etter 10 år som ute katt i alder 15år. Anonymkode: bad25...730
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 Jeg mener det er dyremishandling (av småfugler) å ha frittgående utekatt. Du får lage et inngjerdet område i hagen din. Da slipper du problemer med naboen også. Anonymkode: 025a4...f78 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 Folk må slutte å mate katter som er fine i pelsen og ser friske. Ut. Før man mater bør man sjekke om noen savner den. Mange katter som blir foret av andre ender opp som utelater, fordi de slutter å gå hjem, og dem som mater andres katter har jo ikke noe ansvar og forstår ikke hvilken skade de gjør. Mine har alltid kommet hjem. Men plutselig begynte de å bli borte noen dager. Viste seg at på et behandling hjem like i nærheten syntes de det var stas med kattebesøk, og ga de mat. Så jegcsa de kunne få kose, men ikke mate, da kom de plutselig hjem igjen Anonymkode: bad25...730
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #18 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du virkelig mener at katter er lite trofaste, så har du vitterlig lite kunnskap om psykologien til kattene. Katter er faktisk veldig trofaste til eierne sine, selv om de blir matet et annet sted. Kan du alliere deg med de andre i nabolaget? At dere alle skriver et brev til henne som alle signerer, anbefal henne å få egen katt - true hun med politiet. Hun er jo ekstremt frekk som holder på slik, det skal sies - mangler trolig en god del antenner. Kanskje hun har noen diagnoser eller er PU. Anonymkode: 132c2...a00 Hun mater 4 katter... 1 er hennes egen. Vi snakker definitivt noen diagnoser. Anonymkode: f69ee...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #19 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor har du ikke henta han før da? 3 uker er lenge... Strentgt tatt er katt som eiendel å regne, så du kan politianmelde for tyveri... Det er derimot lite sannsynlig politiet gidder gjøre noe, er du heldig tar de en telefon og kanskje det er nok til å få henne til å slutte? Anonymkode: 427da...248 Jeg kan ikke bryte meg inn i huset heller. Anonymkode: f69ee...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #20 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke bryte meg inn i huset heller. Anonymkode: f69ee...ef3 Hentet du eller spurte om hun hadde sett din katt iløpet av de tre ukene da? Løy hun og sa nei? Hang du opp savnet lapper? Om du ikke gir uttrykk for at katten er savnet kan jeg nesten forstå at hun bare beholder den. Anonymkode: 36956...11b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå