Gå til innhold

Inngrodde tånegler - tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neglene mine har en form som gjør at de fort kan bli inngrodde. Det har skjedd før, aldri igjen!! Så har vært nøye, filt de runde på kantene. Men det er så mye jobb og tar så mye tid! Er så lei… legen sier jeg alltid burde ha litt lengde på de, men det funker ikke det heller. Jeg har Ski jump nails (de går mer oppover), og skal jeg ha lengde så blir sokker og sko ødelagt, selv om lengden bare er på 1-2 mm. Og jeg får vondt i hele neglen pga trykk. Jeg kan ikke gå opp en str i sko, da jeg har veldig små føtter, en str opp så faller bare skoa av eller gir gnagsår på helen. 

Noen med tips?

legen viste meg at de kan borre i neglen med skruer og sette på en plate som skal forme neglen mer normal, men den effekten går så fort over. Gidder ikke gå rundt med det styret på bena heller

Anonymkode: 8ff02...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Alt som har med tær og negler å gjøre bør du gå til fotterapeut med. De vil hjelpe deg å korrigere/rette form på negl, samt de setter på sponge for å dra opp neglen slik at den vokser riktig. 

Anonymkode: 9902d...dcf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alt som har med tær og negler å gjøre bør du gå til fotterapeut med. De vil hjelpe deg å korrigere/rette form på negl, samt de setter på sponge for å dra opp neglen slik at den vokser riktig. 

Anonymkode: 9902d...dcf

Takk for råd, skal kontakte fotterapeut 😊

ts

Anonymkode: 8ff02...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten og hadde inngrodde tånegler, pleide mamma å dytte en liten bomullsdott under neglen der den grodde inn i tåa. 

Det står en slags forklaring her: https://veientilhelse.no/slik-kan-du-forhindre-inngrodde-negler/

Jeg hadde ikke noe fotbad med salt, bare vanlig bading/dusj, og hun brukte ikke noen salve eller bandasje. Bomullen bare satt der under neglen og holdt den oppe. Litt som på det øverste bildet, bare at ingenting stakk ut. Raskere enn å file, kanskje?

Anonymkode: d6021...75b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg såg er tips her på tiktok her en dag, som jeg tenkte å teste ut selv. 

Da klipper en liten smal v i midten på neglen. Neglen vil da trekke seg innover mot midten for å reparere seg selv. Aner ikke om det funker, men tenkte å teste det. 

Anonymkode: 3ed9b...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...