AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Del Skrevet 17. april 2023 Bruker enzympeeling (tror det er det det heter) fra Dermalogica (små tuber), og lurer på om jeg kan peele når jeg har vært ute i solen og har fått litt farge? Har sensitiv hud som blir veldig lett dehydrert. Anonymkode: f3576...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Del Skrevet 17. april 2023 Ville unngått det. Anonymkode: af6ff...96f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #3 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville unngått det. Anonymkode: af6ff...96f Det er sol hver dag og jeg får litt farge selv om jeg er smurt med faktor 30 eller 50. Ts Anonymkode: f3576...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er sol hver dag og jeg får litt farge selv om jeg er smurt med faktor 30 eller 50. Ts Anonymkode: f3576...28b Er du solbrent eller får du farge? Ville unngått å bruke peel når skinbarrieren din kan være kompromittert. Kjenner ikke til enzym peel så veldig, men jeg personlig bruker ikke peel dersom huden min føles litt utsatt. Anonymkode: af6ff...96f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. april 2023 #5 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er sol hver dag og jeg får litt farge selv om jeg er smurt med faktor 30 eller 50. Ts Anonymkode: f3576...28b Hvis du opplever å bli brent tross høy faktor, så vil jeg tro at du at du ikke påfører tilstrekkelig mengde solkrem tilstrekkelig ofte. For å gi den beskyttelsen som står på produktets pakning, må du påføre en mengde tilsvarende ca. 1 ts eller to "fingerlengder" solkrem på ansikt og hals med jevne mellomrom, dersom du befinner deg utendørs over lengre tid. Generelt skal man ikke eksfoliere rett etter soleksponering, men vente til huden har fått "hvile". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Del Skrevet 17. april 2023 Roci skrev (1 time siden): Hvis du opplever å bli brent tross høy faktor, så vil jeg tro at du at du ikke påfører tilstrekkelig mengde solkrem tilstrekkelig ofte. For å gi den beskyttelsen som står på produktets pakning, må du påføre en mengde tilsvarende ca. 1 ts eller to "fingerlengder" solkrem på ansikt og hals med jevne mellomrom, dersom du befinner deg utendørs over lengre tid. Generelt skal man ikke eksfoliere rett etter soleksponering, men vente til huden har fått "hvile". Jeg blir ikke brent men ser at jeg har fått litt farge. Er ikke det vanlig å få farge til tross for solkrem da? Ts Anonymkode: f3576...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17. april 2023 #7 Del Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg blir ikke brent men ser at jeg har fått litt farge. Er ikke det vanlig å få farge til tross for solkrem da? Ts Anonymkode: f3576...28b Jo, man får litt farge så lenge man oppholder seg i solen, selv om man bruker solkrem med høy faktor. Det er imidlertid forskjell på å "få farge" (bli "brun) og å bli solbrent, som altså er en form for hudforbrenning. Man skal likevel ikke eksfoliere kort tid etter soleksponering, det kan faktisk gi solskader og misfarging. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå