Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2023 #41 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 1.54): Evt hva har du i hus? Et lite kriselager? Tenkte lage et lite et selv, alt man kan trenge for 1 mnd 😊 Men har til nå bare skaffet en vanndunk 😂 Anonymkode: dbcf1...0ab Ja har 12 mnd forbruk som rulleres på
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2023 #42 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 2.06): Smart 😊 Hvordan lager du maten din om strømmen går? Om du prepper til en slik situasjon da 😅 det viktigste blir vell kanskje muligheten til å få varmet opp vann, til å blande ut i suppen og varme annen hermetikk mat Tenkte på mat kit til tur, men de går kanskje fort tom for gass… peisen min er så liten, så får ikke brukt den til noe annet enn å varme opp rommet ts Anonymkode: dbcf1...0ab Gass og modifisert kokeapparat som kan kobles på større gassbeholdere. I tillegg har vi tørr ved og flint
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2023 #43 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 11.03): på den måten - nei. Trodde du snakket om prepping, der man kutter alle grønnsaker og forbereder de på forhånd i containere i kjøleskapet, til middager for ukedager. Sånn at man spiser sunnere uten å bruke mer tid på matlaging. 😄 å bare ha mat liggende på den måten her virker bare bortkastet penger og ressurser, helt ærlig dere. Anonymkode: 841d7...36d Ett godt lager er alt annet enn bortkastede penger, det er jo slik at det blir brukt ikke bosset 1
Gjest Adobyen Skrevet 8. august 2023 #44 Skrevet 8. august 2023 Jeg samler ikke i store mengder, men det er alltid nok av mat i huset. Det blir ikke gourmetmat akkurat, men det går nok greit i noen uker. Så lenge fryseboksen virker, har jeg brød og lapskaus, litt fisk og grønnsaker, og ellers tørrvarer og vann.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #45 Skrevet 8. august 2023 Nope. Men har alltids nok til å klare oss en stund. Problemet hadde vel egentlig vært varme hvis det var om vinteren. Anonymkode: cc6e1...64b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #46 Skrevet 8. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Nope. Men har alltids nok til å klare oss en stund. Problemet hadde vel egentlig vært varme hvis det var om vinteren. Anonymkode: cc6e1...64b Vi har jo dyner og ull og slikt da forresten. Anonymkode: cc6e1...64b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #47 Skrevet 11. august 2023 Gjorde det før men ikke nå lenger. Stort sett har det vært medieopphausa "kriser" hver gang, med andre ord skjedde det ingenting. Og nå som det er flom i store deler av midtnorge, hvor mye av de preppede varene tror dere har forsvunnet med vannet eller blitt vannskadet på andre vis? Jeg tenker flere "preppere" nok har mistet alt de hadde nå. Pr nå så har vi kun matvarer for 14 dager slik vi alltid hadde før. Og det holder. Dersom det skjer noe virkelig ille har vi ikke planer om å klamre oss til livet i en katastrofal og vanskelig fremtid. Anonymkode: 13e18...976
Wenda Skrevet 11. august 2023 #48 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Gjorde det før men ikke nå lenger. Stort sett har det vært medieopphausa "kriser" hver gang, med andre ord skjedde det ingenting. Og nå som det er flom i store deler av midtnorge, hvor mye av de preppede varene tror dere har forsvunnet med vannet eller blitt vannskadet på andre vis? Jeg tenker flere "preppere" nok har mistet alt de hadde nå. Pr nå så har vi kun matvarer for 14 dager slik vi alltid hadde før. Og det holder. Dersom det skjer noe virkelig ille har vi ikke planer om å klamre oss til livet i en katastrofal og vanskelig fremtid. Anonymkode: 13e18...976 Har ikke mistet noen ting jeg 🤷♀️ derimot så er det veldig greit med vann siden vi må koke alt vann, det var veldig greit med et spiskammers vi kunne hente mat fra når veiene i alle retninger var stengt, veldig greit med ekstra stearinlys, gass og kokemuligheter da det var stor sjanse for at de måtte ta strømmen her. Jeg har ikke det, men jeg vet at mange som prepper i tilfelle det skjer slike ting som har skjedd nå, har en del hjemme og en del et annet sted slik at om hjemmet ryker så har de det mest essensielle/nødvendige et annet sted så de kan klare seg en god stund 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #49 Skrevet 11. august 2023 Jeg har det som er anbefalt å ha i hus, og en del til. Jeg vil ikke si jeg prepper, men jeg er syk, og kommer meg sjeldent ut av huset. Da er det godt å kunne lage det meste ut fra hva jeg har i hus, og heller kjøpe nytt når man bruker opp noe. Rullerer på maten. Handler på tilbud av det som faktisk brukes, så alt rulleres på og blir ikke dårlig. Har aldri tømt butikkhyller, men er det tilbud på pasta kjøper jeg 3 pakker i stedet for 1. Vi har vedovn, og har gassgrill. Det eneste som egentlig mangler er en ekstra strømkilde, vurderer solceller men det er dyr investering... og vi har elbil, så kan jo få ladet mobilen om strømmen blir borte et par dager. Føler vi er ganske ok forberedt om noe skulle skje, og det er godt når man er syk og ganske skral. Mitt største problem ville vært medisiner faktisk. Anonymkode: c49d9...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #50 Skrevet 11. august 2023 Wenda skrev (9 minutter siden): Har ikke mistet noen ting jeg 🤷♀️ derimot så er det veldig greit med vann siden vi må koke alt vann, det var veldig greit med et spiskammers vi kunne hente mat fra når veiene i alle retninger var stengt, veldig greit med ekstra stearinlys, gass og kokemuligheter da det var stor sjanse for at de måtte ta strømmen her. Jeg har ikke det, men jeg vet at mange som prepper i tilfelle det skjer slike ting som har skjedd nå, har en del hjemme og en del et annet sted slik at om hjemmet ryker så har de det mest essensielle/nødvendige et annet sted så de kan klare seg en god stund Da er vel du en av de få da. Anonymkode: 13e18...976
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #51 Skrevet 11. august 2023 Mannen er opptatt av å følge myndighetene sine råd for hva man bør ha i kriselager. Så vi har alt på myndighetene sine anbefalinger, + litt attåt. Anonymkode: efc66...c8b 1
Wenda Skrevet 11. august 2023 #52 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er vel du en av de få da. Anonymkode: 13e18...976 Ikke i det området her. Vi er ganske mange som ikke har fått vann i huset, men likevel må koke vann, forberede oss på strømbrudd osv. Pga stengte veier så har jeg pratet med naboene om at om de trenger noe så må de si ifra og omvendt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #53 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjorde det før men ikke nå lenger. Stort sett har det vært medieopphausa "kriser" hver gang, med andre ord skjedde det ingenting. Og nå som det er flom i store deler av midtnorge, hvor mye av de preppede varene tror dere har forsvunnet med vannet eller blitt vannskadet på andre vis? Jeg tenker flere "preppere" nok har mistet alt de hadde nå. Pr nå så har vi kun matvarer for 14 dager slik vi alltid hadde før. Og det holder. Dersom det skjer noe virkelig ille har vi ikke planer om å klamre oss til livet i en katastrofal og vanskelig fremtid. Anonymkode: 13e18...976 Jeg tenker de som er i områder der veiene er stengt nå og butikkene derfor ikke har fått varer, nå vil kunne spise av «preppe» lagrene sine. Selvfølgelig ikke de husene som er midt i flommen og fulle av vann, men alle husene bak og rundt. Mange av husene er i ok behold i områdene det nå er flomstengte veier. https://www.nettavisen.no/okonomi/vi-gikk-tom-for-brod-pa-mandag-og-melka-var-det-slutt-pa-tirsdag/s/5-95-1261097 «Stengingen av E6 har ført til at det har vært smått med leveranser til butikken hele uka. Da Nettavisen var innom butikken fredag morgen, var det skralt med varer – ingen melk igjen og tomme brødhyller. Vi gikk tom for brød på mandag, og melka var det slutt på tirsdag» Anonymkode: a1707...2df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå