AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Boligprisene er på ville veier. Og mye av årsaken er at alle vil jobbe i Oslo. Både private og offentlige arbeidsplasser ønsker å være i Oslo. For at boligprisene skal ned må de ut. Dette er det mange som motsetter seg. Særlig ansatte, som advarer mot hjerneflukt osv. Men det finnes en mellomløsning. Man kan flytte arbeidsplasser ut av Oslo, bare ikke så langt. Et direktorat eller et tilsyn kan godt flytte til Nittedal eller Vestby. Det er bare et steinkast unna Oslo sentrum. Man taper ingenting på det. Det er ingen praktisk forskjell på at arbeidsplassen ligger i Nittedal eller på Kolsås i Oslo. Når ting er etablert i Nittedal, kan man ta neste steg og etablere nye arbeidsplasser et steinkast unna Nittedal. Sånn kan vi gradvis bygge oss utover fra Oslo. Steg for steg. Anonymkode: 51032...f6b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Kolsås ligger i Bærum. Men jeg skjønner hva du mener. Dette er blitt foreslått før uten at jeg vet hvorfor det ikke har fått mer støtte. Anonymkode: 323d7...1e4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Det er IKKE høye boligpriser i Oslo. Det er mange bydeler som har lave boligpriser, men folk lider av fremmedfrykt og vil ikke bo på bydel Stovner, Alna, Østensjø, Søndre Nordstrand og Grorud. Anonymkode: fcb8a...6a6 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #4 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er IKKE høye boligpriser i Oslo. Det er mange bydeler som har lave boligpriser, men folk lider av fremmedfrykt og vil ikke bo på bydel Stovner, Alna, Østensjø, Søndre Nordstrand og Grorud. Anonymkode: fcb8a...6a6 Signerer dette. Det er ikke høye boligpriser i Oslo. Anonymkode: 16460...e25 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Tviler på at folk flytter ut av Oslo kun fordi arbeidsplassen flyttes. Enten så pendler de, eller bytter jobb. Anonymkode: a3a93...905
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tviler på at folk flytter ut av Oslo kun fordi arbeidsplassen flyttes. Enten så pendler de, eller bytter jobb. Anonymkode: a3a93...905 Uenig. Jeg flyttet til Oslo BARE pga jobb. Om jobben flyttet til skogen, ville jeg også flyttet Anonymkode: dfbe2...409
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Hvis bare det faktisk bodde folk i alle leilighetene i Oslo, så ville det ikke vært få om beinet - og da ville også boligprisene falt. Det er VILT mange boliger i Oslo som står tomme. Fyll dem, og se at problemene vil minske!!! Anonymkode: c2442...f80 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Staten burde la folk med kontorjobb få jobbe hjemmefra/remote. Barnefamilier og andre kan da flytte midlertidig til en bygd, for å leve et roligere liv. Vinn-vinn Anonymkode: 911a4...b97
Majer Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Det burde være skattefordeler ved å drive utenfor Oslo. Vi burde også fjerne alle ikke fredede hus i Oslo. Man ødelegger tross alt gårder for å bygge veier. Ingen trenger å bo i hus i en storby.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Jeg hadde aldri flyttet fra Oslo uansett, og syntes ikke boligprisene er så gale. Anonymkode: 7c714...893 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 Dette har da vært gjort flere ganger. DSB ble flyttet til Lillesand, Sjøfartsdirektoratet og Landbruksdirektoratet ble flyttet, og flere til. Anonymkode: 4e214...542 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 Majer skrev (8 minutter siden): Det burde være skattefordeler ved å drive utenfor Oslo. Vi burde også fjerne alle ikke fredede hus i Oslo. Man ødelegger tross alt gårder for å bygge veier. Ingen trenger å bo i hus i en storby. Det ER fordeler. Det er forskjellig arbeidsgiveravgifts-satser ut fra hvor man driver, for eksempel. Anonymkode: c2442...f80 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg hadde aldri flyttet fra Oslo uansett, og syntes ikke boligprisene er så gale. Anonymkode: 7c714...893 På samme måte som jeg aldri hadde flyttet til Oslo. Selv om boligene var gratis. Anonymkode: 48bcd...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå