AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #21 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Lol, da har du ikke fått med deg at corona kan infisere nesten alle celler i kroppen, inkludert hjerneceller. Ingen andre forkjøelsevirus gjør det. Symptomene til corona er milde, men viruset vil ha høy sansynliget for å være en trigger for alt fra demens til autoimmunesykdommer osv. Det er ikke et virus jeg frivillig vil ha mange ganget. Vi har nok ikke sett toppen av isfjellet ennå på hva langtidsskader vi vil se etter vi har vært gjennom 10+ smitterunder. Anonymkode: 0ca12...70e Tull og tøys. Anonymkode: a284d...dfb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #22 Skrevet 17. april 2023 Man må leve som normalt. Hos oss hadde jeg og to av barna korona i fjor vinter. Jeg fikk symptomer søndag, negativ test mandag, positiv test tirsdag og onsdag bestemte koronateamet at mannen måtte ut av hjemmet pga han er på immundempende medisiner. Først ett år etterpå fikk han korona og det gikk helt greit, syk men ikke behandlingstrengende. Anonymkode: 3c4fe...c85
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #23 Skrevet 17. april 2023 De kan være smittefarlige ja. De fleste sykdommer smitter mest rett før man får symptomer. Og ang covid: Jeg har en venninne som fortsatt ikke er frisk to år etter. Selv fikk jeg det for ca seks uker siden, ble nettopp utskrevet fra sykehus. Mange får det mildt men det gjelder ikke alle. Anonymkode: edfe9...982 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #24 Skrevet 17. april 2023 Uavhengig av om det er covid, influensa, spysyke eller vannkopper det er snakk om, er det en selv som bestemmer om en ønsker å utsette deg for potensiell smitte. Anonymkode: 25a14...9f6 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #25 Skrevet 17. april 2023 Sportydame skrev (33 minutter siden): Jeg har hatt Corona mange ganger og det var mildere enn alle andre forkjølelser jeg har hatt ....så prat for deg selv 😉 Selv om du ikke merker noe nå vet du likevel ikke konsekvensene det kan få for helsen din fremover. Anonymkode: 4a030...d32 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #26 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Man må leve som normalt. Hos oss hadde jeg og to av barna korona i fjor vinter. Jeg fikk symptomer søndag, negativ test mandag, positiv test tirsdag og onsdag bestemte koronateamet at mannen måtte ut av hjemmet pga han er på immundempende medisiner. Først ett år etterpå fikk han korona og det gikk helt greit, syk men ikke behandlingstrengende. Anonymkode: 3c4fe...c85 Mannen din gikk det greit med, det gjør det ikke med alle. Hvorfor er det så vanskelig for folk å forstå det? Går man på immundempende medisiner, bør man prøve å unngå sykdom så godt man kan. Blir man syk, så blir man syk, men man bør jo prøve å unngå det. Anonymkode: 2cfcd...5c3 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #27 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De kan være smittefarlige ja. De fleste sykdommer smitter mest rett før man får symptomer. Og ang covid: Jeg har en venninne som fortsatt ikke er frisk to år etter. Selv fikk jeg det for ca seks uker siden, ble nettopp utskrevet fra sykehus. Mange får det mildt men det gjelder ikke alle. Anonymkode: edfe9...982 Både jeg og henne var friske fra før av. Hun har fortsatt problemer med lungene, jeg har fått hovedproblemet i hjernen (epilepsianfall). Har hørt om andre som også har fått det. Anonymkode: edfe9...982 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #28 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Både jeg og henne var friske fra før av. Hun har fortsatt problemer med lungene, jeg har fått hovedproblemet i hjernen (epilepsianfall). Har hørt om andre som også har fått det. Anonymkode: edfe9...982 Så leit å høre! Den kan virkelig være skummel, den coronaen😒 Anonymkode: 2cfcd...5c3 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #29 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis en mor har corona og har vært syk i en uke, kan barna fortsatt være smittebærere etter den uken, dersom de ikke har fått symptomer? Anonymkode: 2cfcd...5c3 De kan jo ha det uten å ha symptomer så det er godt mulig Anonymkode: 22e01...e89 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #30 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen din gikk det greit med, det gjør det ikke med alle. Hvorfor er det så vanskelig for folk å forstå det? Går man på immundempende medisiner, bør man prøve å unngå sykdom så godt man kan. Blir man syk, så blir man syk, men man bør jo prøve å unngå det. Anonymkode: 2cfcd...5c3 Nå er det mange som ikke har sykdommer eller immundempende medisiner som har fått long covid og mange som ikke har fått long covid så livet må leves som best man kan og så håpe på det beste. Min mann har vert innlagt for vanlig influensa og for norovirus men korona gikk helt fint uten. Anonymkode: 3c4fe...c85
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #31 Skrevet 17. april 2023 Jeg synes det er helt greit å fortsatt være oppmerksom på smitte når man er i utsatt gruppe, både smitte av covid og av andre sykdommer. Men, dersom moren var syk for syv dager siden, og barna ikke har vært syke, så ville jeg senket skuldrene. Anonymkode: ee67f...4ce
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #32 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så leit å høre! Den kan virkelig være skummel, den coronaen😒 Anonymkode: 2cfcd...5c3 Ihvertfall hvis man fremdeles tror på alt tøvet og frykten som enkelte sprer. Anonymkode: a284d...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #33 Skrevet 17. april 2023 Influensa du tenker på? Anonymkode: 82d69...0c9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #34 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ihvertfall hvis man fremdeles tror på alt tøvet og frykten som enkelte sprer. Anonymkode: a284d...dfb Nå svarte jeg en person som har egen erfaring med hvor ille det kan bli. Helt utrolig at du skal rakke ned på en melding som var sympatisk ment. Anonymkode: 2cfcd...5c3 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #35 Skrevet 17. april 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Ihvertfall hvis man fremdeles tror på alt tøvet og frykten som enkelte sprer. Anonymkode: a284d...dfb Jeg har fått beskjed av spesialistene mine om at jeg må unngå å bli syk så langt det er mulig. Det vil si at jeg fremdeles må ta en god del forholdsregler. For de fleste er "pandemien over", men for noen av oss andre er det fremdeles mars 2020. Det er ikke tøv bare fordi det ikke gjelder deg. Anonymkode: 6c855...9e0 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #36 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått beskjed av spesialistene mine om at jeg må unngå å bli syk så langt det er mulig. Det vil si at jeg fremdeles må ta en god del forholdsregler. For de fleste er "pandemien over", men for noen av oss andre er det fremdeles mars 2020. Det er ikke tøv bare fordi det ikke gjelder deg. Anonymkode: 6c855...9e0 Nettopp, det er det jeg også har fått beskjed om. Jeg blir så oppgitt over denne manglende forståelsen og latterliggjøringen fra enkelte friske folk som ikke har begrensninger i forhold til dette. Skulle ønske det gikk an å vise litt empati og respekt for andres behov. Anonymkode: 2cfcd...5c3 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #37 Skrevet 17. april 2023 2 hours ago, Sportydame said: Jeg har hatt Corona mange ganger og det var mildere enn alle andre forkjølelser jeg har hatt ....så prat for deg selv 😉 Det er helt utrolig at du vil vise hvor dum du er. Svogerforskningen din betyr ingenting, at du tåler corona bra er kun et bevis på at du tåler det og det sier ingenting hvor farlig viruset er for forskjellige grupper. Men du er jo ikke smart så det er vel utopi å tro at du skal forstå forskjellen. Anonymkode: 040ef...0c1 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #38 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nå svarte jeg en person som har egen erfaring med hvor ille det kan bli. Helt utrolig at du skal rakke ned på en melding som var sympatisk ment. Anonymkode: 2cfcd...5c3 Jeg har mine tvil til anonyme brukere på nettforum. Det har i de siste årene blitt spredd de villeste løgner og historier knyttet til covid. Alt har handlet om å spre så mye frykt som mulig. Det er fremdeles noen som ikke helt klarer å gi slipp på dette. Anonymkode: a284d...dfb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #39 Skrevet 17. april 2023 Sportydame skrev (2 timer siden): Det har da ingenting å si om det er Corona eller annen sykdom 😉 Folk er jo helt koko - tror fortsatt Corona er verre enn vanlig forkjølelse og tester til og med... 😉 Så siden naboen overlevde lungekreft uten mén, er det ikke så farlig om du får kreft? Det går faktisk an å respektere at noen tåler ulike sykdommer dårligere enn andre. Anonymkode: bf327...519 2 1
Amistad Skrevet 17. april 2023 #40 Skrevet 17. april 2023 Detblir alltid side opp og side ned når det kommer til dette. Ungene kan bruke over ti dager før dem får symptomer, om dem får det. I din situasjon kunne du nok godt bedt dem om å teste seg. Da både i nese og hals med pinnen. men det er liksom ikke sosialt akseptert lenger å be noen teste seg. er bare å ref til noen av innleggene i posten din. så er du ikke garantert at dem faktisk tester, eller gjør det ordentlig om de så sier ja. kan du ikke utsette møtet med dem en stund a? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå