Gå til innhold

Sekundær smittefare - covid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en mor har corona og har vært syk i en uke, kan barna fortsatt være smittebærere etter den uken, dersom de ikke har fått symptomer?

Anonymkode: 2cfcd...5c3

AnonymBruker
Skrevet

Dytter😊

AnonymBruker
Skrevet

Man skal behandle det som andre sykdommer. Derfor ikke noe å tenke på. Har de ikke blitt syke, så er de friske.

Anonymkode: 117ef...4e5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man skal behandle det som andre sykdommer. Derfor ikke noe å tenke på. Har de ikke blitt syke, så er de friske.

Folk flest kan nok tenke sånn, men hvis man går på immundempende medisiner og har en del andre risikofaktorer i tillegg, så vil man være litt forsiktig. Derfor spør jeg😊

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Folk flest kan nok tenke sånn, men hvis man går på immundempende medisiner og har en del andre risikofaktorer i tillegg, så vil man være litt forsiktig. Derfor spør jeg😊

Det har da ingenting å si om det er Corona eller annen sykdom 😉 

Folk er jo helt koko - tror fortsatt Corona er verre enn vanlig forkjølelse og tester til og med... 😉

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da ville jeg holdt meg unna barn. De er smittebomber.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Såklart. De kan være asymptomatiske smittebærere.

Anonymkode: 0ca12...70e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sportydame skrev (1 minutt siden):

Folk er jo helt koko - tror fortsatt Corona er verre enn vanlig forkjølelse og tester til og med... 😉

Det gjelder absolutt andre sykdommer også ja, men i dette tilfelle var det covid da..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sportydame skrev (2 minutter siden):

Lol, da har du ikke fått med deg at corona kan infisere nesten alle celler i kroppen, inkludert hjerneceller. Ingen andre forkjøelsevirus gjør det. Symptomene til corona er milde, men viruset vil ha høy sansynliget for å være en trigger for alt fra demens til autoimmunesykdommer osv. Det er ikke et virus jeg frivillig vil ha mange ganget. 
Vi har nok ikke sett toppen av isfjellet ennå på hva langtidsskader vi vil se etter vi har vært gjennom 10+ smitterunder.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lol, da har du ikke fått med deg at corona kan infisere nesten alle celler i kroppen, inkludert hjerneceller. Ingen andre forkjøelsevirus gjør det. Symptomene til corona er milde, men viruset vil ha høy sansynliget for å være en trigger for alt fra demens til autoimmunesykdommer osv. Det er ikke et virus jeg frivillig vil ha mange ganget. 
Vi har nok ikke sett toppen av isfjellet ennå på hva langtidsskader vi vil se etter vi har vært gjennom 10+ smitterunder.

Jeg har hatt Corona mange ganger og det var mildere enn alle andre forkjølelser jeg har hatt ....så prat for deg selv 😉 

AnonymBruker
Skrevet

Spot on!

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Sportydame skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt Corona mange ganger og det var mildere enn alle andre forkjølelser jeg har hatt ....så prat for deg selv 😉 

Har du ikke fått med deg at reaksjoner er ulike på ulike mennesker? Og at mange sliter med langtidsvirkninger? Selv om du opplever det lett, så er det ikke samme historie for alle andre. Det har vi sett gang på gang. La folk få ta sine egne forholdsregler og være forsiktig om de har behov for det, så kan du være så uforsiktig du vil😉

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
Sportydame skrev (11 minutter siden):

Driver vi med slike dumme uttalelser enda?! 

Anonymkode: 12fa7...a10

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sportydame skrev (5 minutter siden):

Så siden du fikk det mildt, så får alle det mildt 🤦‍♀️

Anonymkode: 12fa7...a10

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Warrior
Skrevet

Ja det kan de. Barna til moren som har vært syk, kan fortsatt bli syke og være smittebærere. Det smitter selv om de ikke har symptomer, men det smitter mest når folk har symptomer selv. Sånn er det vel med alle smittsomme sykdommer.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til alle korona-redde folk.

Jeg har korona nå. Ungene mine har alt fra endel symptomer til ingen. De er alle på både jobb og skole. Slik er det for 90% av de som har korona nå. 
Dvs, du møter garantert på korona daglig.

Dette er noe vi må leve med nå. Vi kan ikke låse oss inne fordi vi er redde vi skal være den promillen som ikke vil tåle det.

Og nei, jeg har ikke testet meg, men ble syk etter å ha vært med «testere» som testet positivt dagen etter vi hadde vært sammen i slutten av påska.

Korona er for de aller aller fleste som en forkjølelse. Akkurat som de fleste overlever influensa. 

Anonymkode: 3d562...323

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (1 minutt siden):

Ja det kan de. Barna til moren som har vært syk, kan fortsatt bli syke og være smittebærere. Det smitter selv om de ikke har symptomer, men det smitter mest når folk har symptomer selv. Sånn er det vel med alle smittsomme sykdommer.

Ja det er dette jeg tenker jeg også. Har avtaler med noen barn imorra hvor moren ble syk forrige mandag og det viste seg å være covid. De vil helst ikke at vi skal avlyse, for de føler seg friske, men jeg er engstelig for at de kan bære med seg asymptonatisk smitte. De kan jo fortsatt bli syk også, etter 7 dager inkubasjonstid, selv om risikoen sikkert ikke er så veldig stor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til alle korona-redde folk.

Jeg har korona nå. Ungene mine har alt fra endel symptomer til ingen. De er alle på både jobb og skole. Slik er det for 90% av de som har korona nå. 
Dvs, du møter garantert på korona daglig.

Dette er noe vi må leve med nå. Vi kan ikke låse oss inne fordi vi er redde vi skal være den promillen som ikke vil tåle det.

Og nei, jeg har ikke testet meg, men ble syk etter å ha vært med «testere» som testet positivt dagen etter vi hadde vært sammen i slutten av påska.

Korona er for de aller aller fleste som en forkjølelse. Akkurat som de fleste overlever influensa. 

Anonymkode: 3d562...323

Du var empatisk og forståelsesfull🙄 Du skjønner kanskje ikke at noen av oss måå være forsiktige fordi vi ikke tåler dette så godt. Fy søren så det irriterer meg at folk ikke kan se lengre enn sin egen snute!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis en mor har corona og har vært syk i en uke, kan barna fortsatt være smittebærere etter den uken, dersom de ikke har fått symptomer?

Nei. 

Glem alt som heter "corona" nå og lev livet som normalt. Er du frisk så er du frisk, er du syk så er du syk. Verre er det ikke. 

Anonymkode: a284d...dfb

Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er dette jeg tenker jeg også. Har avtaler med noen barn imorra hvor moren ble syk forrige mandag og det viste seg å være covid. De vil helst ikke at vi skal avlyse, for de føler seg friske, men jeg er engstelig for at de kan bære med seg asymptonatisk smitte. De kan jo fortsatt bli syk også, etter 7 dager inkubasjonstid, selv om risikoen sikkert ikke er så veldig stor.

Bare å avlyse hvis du vil. Det er det du/dere som bestemmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...