Gå til innhold

Knute på tråden, et lag som ikke bryr seg noe særlig. Messenger/Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, dette blir langt. Noen tanker, om dere gidder å lese?

Jeg sier ikke hva slags lag for å gjøre dette mindre gjenkjenbart, men det er noe som går ut på å treffes jevnlig. Vi har en Messenger-gruppe og jeg er venn med kanskje halvparten av dem på Facebook. Jeg vet hva slags kommentarer som vil komme, at det er bare Facebook/sosiale medier osv.

Vi var invitert til en fest hos noen som et lagmedlem kjenner. Jeg var litt lunken til det fordi de andre er mye eldre enn meg, inkludert de utenfor laget som inviterte og som jeg aldri har hatt kontakt med. Planen var å gå ut på byen etter festen/vors og jeg skrev i samtalen at jeg kanskje kan joine dem ute på byen, uten å si noe om hvorfor jeg ikke kommer på festen først. Ingen som spurte heller.

Så dro jeg hjemmefra og skrev i samtalen når jeg regner med å være fremme og spurte om hvor de er, siden det er litt å velge blant. Null respons og tiden gikk. Jeg traff heldigvis på andre som jeg kunne være med isteden, så jeg gadd ikke å purre på de jeg egentlig skulle treffe. Ingen svarte utover kvelden/natta, og heller ikke i dag, at man beklager, spørsmål om hvor jeg endte opp osv. Jeg forventer kanskje for mye. Jeg kunne se i samtalen at et par av dem hadde sett det jeg skrev, han ene relativt kort tid etter at jeg hadde spurt om hvor de er, og han bare lot være å svare. Har en mistanke om at han er litt irritert på meg fordi jeg/vi ikke hentet ham på et utested tidligere i år som han ønsket og hvor han ventet alene, men at vi heller gikk til et annet utested 10 m unna og skrev at vi er der. Ble litt sure miner fra ham i samtalen, men ikke for ille. Det var jeg som kommuniserte mest med ham, skrev at vi er underveis osv, de andre brydde seg mindre. Skulle heller vært stjerne i boka for meg enn at han er sur på meg.

Kvelden startet bra, med de andre jeg møtte på, men gikk galt mot slutten. I dag har jeg bursdag og det er kun én av dem som har gratulert meg med dagen, på telefon. Min nærmeste i hele verden, som jeg har kontakt med annenhver dag eller noe, det er vedkommende som ringer meg og vil prate. Som også er et lagmedlem. Min nærmeste svarte altså heller ikke på hvor de var, men stod i hvert fall ikke at spørsmålet mitt var sett/lest. Da vi snakket i dag spurte vedkommende om jeg ikke hadde bursdag tidligere denne mnd uten at jeg hadde nevnt bursdag. Yes. Flott. Jeg svarte at det er i dag.

Nå er jeg såpass lei av disse folka at jeg vurderer å trekke meg mer ut av laget, både i lagsammenheng og sosiale ting utenom som i går. Jeg har allerede trappet ned i lagsammenheng, men var på fest hos en av dem for ikke lenge siden. Vi skal ha en årlig sommerfest til sommeren og jeg tenker allerede nå at den dropper jeg kanskje. Kanskje jeg treffer dem ute på byen etter sommerfesten, så jeg i hvert fall har noen å være med ute på byen den kvelden. Men jeg vet at de kommer til å stusse over dette og at særlig en slags lederskikkelse kommer til å ta kontakt og spørre om hva som skjer, hvorfor jeg ikke blir med på sommerfesten osv. Vet ikke hva jeg evt kan svare på det. Vil ikke kutte all kontakt heller. Denne lederskikkelsen er den desidert mest anstendige personen i laget og har tidligere tatt kontakt for å spørre om hvorfor jeg er mindre aktiv i lagsammenheng enn før. Den personen jeg hadde høyest forventninger til angående gratulasjon i dag, men jeg skal ikke overdrive dette med gratulasjoner. Jeg synes bare at det er dårlig med null gratulasjoner fra laget utenom den ene telefonsamtalen. Kanskje jeg får en forsinket gratulasjon og/eller en beklagelse av lederskikkelsen når dette med bursdag går opp for vedkommende. Grunnen til at jeg nevnte at kvelden, i går, endte dårlig er at personen som jeg omtaler som min nærmeste mener at det at kvelden endte så dårlig gjør at jeg reagerer sterkere på alt det nevnte. Jeg var helt åpen om alt om gårsdagen og gratulasjoner i telefonsamtalen.

Anonymkode: d2a44...1a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok litt for høye forventninger til folk rundt deg.

Anonymkode: f1c84...d61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk flest bryr seg mest om seg selv.

Anonymkode: 45845...8c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har nok litt for høye forventninger til folk rundt deg.

Anonymkode: f1c84...d61

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk flest bryr seg mest om seg selv.

Anonymkode: 45845...8c9

Ja, det stemmer nok, og jeg har nok vært for grei, for hjelpsom, tilgjengelig osv. 

Fått forsinket gratulasjon fra lederskikkelsen og én til fra laget i dag. De to var de mest sannsynlige. Synes fortsatt at det er dårlig av de andre, men sånn er det.

Anonymkode: d2a44...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid vondt å føle man er utenfor. Vil tro du kjenner på at du føler deg litt ekskludert siden du ikke hørte fra de den kvelden.. ville nok heller fokusert på venskap du har utenfor dette laget. 

Anonymkode: 44e8d...23b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...