Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Sønnen min er så varm i hodet i dag, og for det meste ganske sutrete. Akkurat nå virker han blid og fornøyd, ligger på voksipose og pled på gulvet og pludrer og gurgler. Tok tempen ham i sted, da var det 37,4 men han er så utrolig varm i hodet. Han kjennes glovarm ut når jeg stryker ham over hodet! Ringte legevakta og fikk beskjed om å ta tempen med jevne mellomrom (snakket med en student) og å ta av ham sokkene, så nå ligger han med kun en kortermet body på seg. Armer og ben har fin temperatur, tærne er litt kalde, men det har han kanskje etter meg. Uansett hvor varm jeg er ellers, kan jeg være iskald på bena. Hva er normal temperatur på så små? og hvor riktig er det egentlig at han blir så varm i hodet? har syntes før også at han er varm, men synes han virker enda varmere nå.
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Kjennes han like varm ut hvis du kjenner på ham med yungen din? ALtså stikker tungen din på pannen hans? Det er et gammelt husmortriks for å avklare feber eller ikke.............
monja Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Normal temperatur er mellom 36 og 38 grader, men små barn kan få feber som er ganske høy nesten uten grunn. Du får følge med tempen. Nærmer den seg 40 grader gir du paracet og ringer legevakten. Så lenge allmenntilstanden på barnet ditt er grei tror jeg ikke du skal bekymre deg. Dette var iallefall råd vi fikk på legevakta. Husk å gi nok å drikke ved feber.
Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 sammenlignet med hva?når jeg legger hånda på hans panne, kan jeg sammenligne med min egen....
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 Altså, hvis pannen hans kjennes varm mot din tunge, har han feber
Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 synes den kjennes varm ut da og, men termometeret sier at han ikke har mer enn 37,3 nå...Har fått ham til å sove litt igjen, får se hvor lenge det varer...
Tusenfryd Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 Det er allmenntilstanden du må følge med på. Så små kan ha feber uten at det hefter dem noe særlig. Hvis de spiser og oppfører seg som vanlig er det greit. Og lett gjerne litt på antrekket. Noen ganger vil legen sjekke små babyer på bare noen uker, sånn for sikkerhets skyld, særlig hvis de hoster og snørrer mye. Hvis ikke må man følge med, forkjølelse går overalt nå og skåner ingen, virker det som.
Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #11 Skrevet 3. januar 2006 Meg over, bare glemte å logge inn etter pc-kræsj. Nå virker det som det som har plaget ham i dag begynner å gi seg. Han er ikke fullt så varm som før i dag og virker blidere. Nå er det ikke et knyst på ham, mens pappaen skifter bleie. Nå skal han straks få et godt varmt bad, og litt mme (skal se om han sover lenger da) og så håper jeg han blir trøtt nok til å sovne når vi legger ham, uten masse hyl og skrik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå