Gå til innhold

Er du humørsyk når du har mensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg heldig som merker lite av humørsvingninger når jeg har mensen eller rett før.

Men av og til merker jeg det. Og ser at når jeg begynner å bli ulogisk og urimelig og sinna i kroppen uten grunn,  eller av unormale grunner, forstår jeg selv det er hormoner inne i bildet. Da sier jeg ifra til gubben at jeg bør være litt i fred, og at jeg er fare for å bli litt grinete og sur. Syntes det også demper disse følsene, når jeg blir bevisst på det.

Hvordan er det med deg når det blir sånn.  Blir du ekstra ille, sier du ifra og klarer du å kontrollere det?

Anonymkode: b6e29...8f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir slik før mensen.. kjenner nesten ikke igjen meg selv 

Anonymkode: 6496f...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke humørsyk pga hormoner men kan bli i dårlig humør fordi jeg har så mye smerter og ubehag 

Anonymkode: cdba6...c96

AnonymBruker
Skrevet

blir ikke irritert og sur, men griner plutselig av tiktoks blant annet

Anonymkode: 3f30c...8bd

Skrevet

Ja, desverre. Når puppene blir ømme og jeg som vanligvis ikke liker søtt, kan trøkke inn en 200 grams, vet jeg hva som er i vente. Lunta er kort, og spesielt typen irriterer meg. Ting jeg ikke bryr meg om til vanlig,som at han lager for mye lyd når han tygger, og snorker,gjør meg gal. . Jeg er hissig i disusjoner, og kan bli emosjonell av ingenting. Men jeg vet jo hvorfor, og tar meg stort sett sammen. Han forstår og ligger litt lavt. Over på noen dager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være irritert rett før mensen kommer

Anonymkode: 9ac39...736

AnonymBruker
Skrevet

Uka før mensen kommer er jeg ganske irritabel av meg. Spesielt de siste tre dagene før den kommer. Da har jeg alltid lyst på skilsmisse fra mannen. Mens allerede på dag to av mensen, klarer jeg ikke holde fingrene unna han. Har ikke sett sammenhengen på dette før nå de siste seks månedene. 

Det går hardt utover mannen, stakkars.

Anonymkode: da20a...e74

AnonymBruker
Skrevet

Opplever ikke det selv, og aldri fått høre noe, heller ikke når jeg har spurt nåværende eller tidligere partner.

Anonymkode: a0fe9...a00

AnonymBruker
Skrevet

Når mensen endelig kommer er jeg stabil og normal. De siste ti dagene FØR derimot er jeg psykisk syk😝

Anonymkode: cf8b6...1cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merker ikke noe. 

Anonymkode: e215b...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Ca 10 dager før mensen er et rent helvete. Jeg er ikke meg seg overhodet. Langt nede i kjelleren psykisk og veldig mye mer angst enn vanlig. Det forsetter typisk et par dager inn i mens-uka, og så letter det.

Anonymkode: 71963...823

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hver måned, men innimellom er jeg skikkelig irritabel to-tre dager før mensen kommer. Alt irriterer meg, men mannen irriterer meg mest. Jeg skjerper meg og lar det ikke gå utover han. Ber heller om at han holder seg unna de dagene det gjelder. Så fort mensen kommer så bli jeg superkosete og elsker mannen min mer enn noen gang. Hormoner er slitsomt.

Anonymkode: 5e67c...02f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ekstremt hissig, forvirret- greier nesten ikke forme en setning når det nærmer seg. Deprimert..

Men jeg tar medisiner når jeg merker at det nærmer seg. Det er en livredder. Anbefaler de som sliter mye med å prøve det. 

Anonymkode: a6a00...e55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ikke hver måned, men innimellom er jeg skikkelig irritabel to-tre dager før mensen kommer. Alt irriterer meg, men mannen irriterer meg mest. Jeg skjerper meg og lar det ikke gå utover han. Ber heller om at han holder seg unna de dagene det gjelder. Så fort mensen kommer så bli jeg superkosete og elsker mannen min mer enn noen gang. Hormoner er slitsomt.

Anonymkode: 5e67c...02f

Samme her. Så snart jeg får mensen blir jeg mye mer vennlig innstilt til kjæresten og skikkelig kosesyk. Rart, men det er nok en logisk forklaring på det mtp hvilke hormoner som øker/synker akkurat da. Og ja, det er fryktelig slitsomt.

Anonymkode: 71963...823

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg føler meg heldig som merker lite av humørsvingninger når jeg har mensen eller rett før.

Men av og til merker jeg det. Og ser at når jeg begynner å bli ulogisk og urimelig og sinna i kroppen uten grunn,  eller av unormale grunner, forstår jeg selv det er hormoner inne i bildet. Da sier jeg ifra til gubben at jeg bør være litt i fred, og at jeg er fare for å bli litt grinete og sur. Syntes det også demper disse følsene, når jeg blir bevisst på det.

Hvordan er det med deg når det blir sånn.  Blir du ekstra ille, sier du ifra og klarer du å kontrollere det?

Anonymkode: b6e29...8f7

Jeg blir ofte veldig irritabel før jeg skal ha mensen. Har alltid hatt PMS, men var verre når jeg var i puberteten som tenåring. 

Anonymkode: 0a12a...364

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...