Amatariel Skrevet 24. august 2023 #41 Del Skrevet 24. august 2023 (endret) Veldig bra refleksjon ja! Ingen tvil om at det er få overvektige som tenker på inntaket sitt så veldig nøye før man virkelig setter seg ordentlig inn i det. Og tror alle som er overvektige i en eller annen grad har blitt veldig overrasket over kcal-innhold. Husker da jeg i 20-årene fant ut hvor mye kcal det var i en osteskive. Eller et glass melk! Og det er da man må prioritere - hva som er viktig for deg selv. Jeg som er så glad i mat fant ut at det var helt bortkastet å drikke kalorier. Så det har jeg sluttet med for mange år siden. Drikker vann til alle måltider, og når jeg koser meg så er det pepsi max. Enig med Flamme her at man kan gå ned i vekt uten å trene en dritt. Jeg gjorde det en gang for noen år siden, gikk ned 10 kg på tre måneder, men bevegde meg 0. Var "kun" total omlegging av kostholdet. Men dette var det jeg vil kalle en typisk diett. Og som vi er mange som har erfart så er det vanskelig å opprettholde noe slikt. Og folk flest er jo ikke interessert i en midlertidig vektnedgang, men en varig en. Og da bør man kanskje se litt forbi en diett, og heller tenke livsstilsendring. Og DA bør trim/trening bli en del av denne livsstilen. Endret 3. september 2023 av Amatariel 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssbbwadmierlover44 Skrevet 25. august 2023 #42 Del Skrevet 25. august 2023 jeg er nu glad for at det finnes overvektige damer da jeg finner dem utrolig vakker å tiltrekkende:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 25. august 2023 #43 Del Skrevet 25. august 2023 ssbbwadmierlover44 skrev (13 timer siden): jeg er nu glad for at det finnes overvektige damer da jeg finner dem utrolig vakker å tiltrekkende:) Fantastisk fint det, for de som ønsker å være overvektig 🥰 Om man ikke har det som mål i livet, så må man gjøre noen grep. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 2. september 2023 Forfatter #44 Del Skrevet 2. september 2023 Takk til alle som legger inn en melding i dagboken min - både med gode råd, anbefalinger og oppmuntringer! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. september 2023 #45 Del Skrevet 2. september 2023 Gymfantomet skrev (4 minutter siden): Takk til alle som legger inn en melding i dagboken min - både med gode råd, anbefalinger og oppmuntringer! ❤️ Gleder meg til neste oppdatering! 🤩 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 2. september 2023 Forfatter #46 Del Skrevet 2. september 2023 Kontraster Onsdag denne uken: "Skulle kanskje ikke slukt de boksene med mango- og pasjonsfruktsider så fort! Nå må jeg virkelig tisse! Men skal si det er et fullt boblebadekar dette her, og nå sitter jo XXX og XXXX foran der jeg kan komme meg opp. Er det shortsen min jeg kjenner som kryper oppover ryggen? Foten min sover av å sitte på den - alt for å få overkroppen litt over vannkanten, for dersom jeg sitter for dypt så flyter jeg opp igjen som i sted. Er det tjukke mager som gjør at man flyter lettere? Eller er det intensiteten i boblene som driver en opp? De andre ser ut som at de sitter som støpt på sine plasser...Usj, jeg må sånn tisse! Hvorfor gjorde jeg ikke det etter at vi badet i det kalde fjellvannet for en halvtime siden? Før jeg stumpet uti boblebadekaret og ble sittende på min tildelte plass? En skikkelig høy kant var det å forsere på vei ned her - tenk hvor vanskelig det er å komme seg opp! Der gikk XXX opp, så da kan jeg faktisk stå med ene beinet i hans tomme sete. Hvis jeg står der med høyrefoten, kan jeg sikkert svinge venstrefoten over og komme meg opp på den trappen som er bygget på utsiden av boblebadekaret. Nei, faen der kom jo XXXXX ut fra badstuen - skal han nedi her? FAEN! Lat som at du ikke er tissetrengt.....Lady Gaga ja, fet låt det der! Pissetrengt... Den var interessant den teambuilding-seansen vår i dag altså, men har vi egentlig lært noe? Pissetrengt... Helvete, den bratte stien opp fra fjellvannsbadingen tok nesten livet av meg. Må trene mer! Pissetrengt... Se der, ja! Der gikk tre av fire opp fra karet og inn i badstuen, nå er det kun XX igjen. Han er jo min work-wife, så jeg driter i det. Skal vi se...der, ja! Ikke så altfor dypt - får jeg svingt foten opp der? JA! Sånn, ja. Opp på knærne, få festet foten litt foran der, og DER var jeg oppe i stående! Nå er det bare å gå forsiktig ned trappen, så er jeg snart på do. For et - bokstavelig talt - tungt liv!" Forrige lørdags kveld/natt en gang over midnatt: "Fy faen denne låten er råååååå! Salsa, salsa, hey hey hey! Whoop whoop! Litt hofterulling der, ja! Chachacha! Så mange herlige folk her da! Det vakreste brudeparet jeg har sett, herligste familien min. Denne kjolen satt jo som et skudd! Mambo mambo, Italiano! Hvor er den dårlige kondisen nå, liksom? Danset noen timer, og DER kommer forloveren ja. Skal vi se, haha ta vinglasset mitt og sett det der, du! Nå skal vi svinge oss! Han er av den kjappe typen, han som svinger deg rundt og rundt, på fremside og bakside. Hånden bak ryggen, hold deg fast! Der var det Dirty-Dancing-gnikking, ja! Så rundt - rundt - rundt, chachacha! Livet leker, dere! Jeg er så glad! En heftig sang med full sving, og så fortsette med solo-dansingen videre. Smilende, fri, lykkelig, brisen, synger så jeg ikke har stemme igjen, se min vakre, myndige datter da! Hun skryter av sin mor som hun ikke visste kunne svinge seg så fort! Jeg er så stolt her vi danser side om side med mine nærmeste, og mine kjære brødre som har livets kveld! For et herlig liv!". Livet er fullt av kontraster, og disse øyeblikkene jeg skildrer over her er begge innenfor samme uken. Fra å føle meg døden nær opp en bratt sti fra bading i fjellvann, til å ikke orke tanken på å kave meg ut av et dypt boblebadekar foran kollegaer, til å ha livets kveld på dansegulvet i bryllup. På dette stadiet her merker jeg mer og mer til begrensingene med en stor kropp. Kontrastrik var også vekten: mandag veide jeg inn til 120,9, men offisiell veiing i går viste 122,4. Det var etter noen herlige dager, kvelder og netter med gode kollegaer på fjellet. Sang, bading, drikking, festing og litt faglig i skjønn harmoni. Et stort byks opp i feil retning, med andre ord. Nå går jeg inn i en fornuftig september der jeg skal stålsette meg for å holde på endringene som må til; mindre porsjoner (kun 1 til middag), ingen snop eller skit før lørdag kveld, og aktiviteten må opp. Så skal jeg veie inn den 29.9 og se hva jeg har fått til. Fy faen jeg er klar!!! For et herlig liv dette skal bli - også i boblebad! ❤️ 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 5. september 2023 Forfatter #47 Del Skrevet 5. september 2023 Læretiden begynner! Den spede start på resten av mitt liv er i gang. Jeg har fått nok! I april våknet jeg mentalt, og har siden stoppet opp og lagt merke til begrensninger fedmen fører med seg, og ikke minst tankerekkene som spinner i de ulike situasjonene. Alt fra grundig visuell vurdering av stoler jeg måtte risikere å skulle sitte på, til øyets jakt etter skohorn i alle tilfeller der skoene må av - og senere på igjen - utenfor eget hjem, nervøs tilnærming til motbakker av den minste størrelse så lenge de skal forseres sammen med andre, grubling i forkant av barnebursdag med min sønn der foreldre skulle delta på laserskyting med vester som skulle være justerbare (men hvor lang kunne de selene egentlig være?? Til informasjon; de passet....men tenk å måtte bruke tid på å tenke over om vesten vil passe!), avlysning av egen deltakelse på fjellvandring med jobben, og bokstavelig talt tunge tak gjennom dagen. Listen er ikke uttømmende. Listen over de gledelige hendelsene i livet er heldigvis mye lenger, men nå har det faktisk hjulpet meg å lære å stoppe opp ved disse observasjonene istedenfor å løpe videre til neste lykkesvev der det negative er glemt (slik er jeg laget fra naturens side). Jeg liker å tenke på livsprosjektet mitt fra april til nå som et grunnkurs og VG1 i det mentale - jeg tar virkelig innover meg status quo og løper ikke fra det. Teorien måtte tas før læretiden. Akkurat som en lærling under utdanning, vil jeg ta med meg teori videre. Det er likevel på tide å gjøre praktisk arbeid! Læretiden er nettopp begynt: dag 2 med kostholdet jeg skal leve videre med resten av min tid. Om lenge vil jeg nok justere litt mht. å holde vekten uten å gå mer ned, men jeg har stor tro på de små endringene jeg gjør i dag. En liten frokost, fornuftig lunsj, én porsjon middag (kylling, fisk, grønnsaker, farse i blant, noe rent og noe ultraprosessert - vanlig mat jeg kan leve med, ingenting er ulovlig), og kanskje noe til kvelds dersom jeg er veldig sulten (det ble jeg i går på dag én...den var veldig tøff 😝). Som mellommåltid har jeg spist et eple og gulrot. Disse endringene er nok nå. I tillegg har jeg et skinnende rent hus, og skal etterhvert øke aktiviteten også utendørs. Erfaringen etter disse to første dagene er at jeg har det bedre med to grovbrødskiver til lunsj enn to knekkebrød. Note to self! Ikke er jeg glad i knekkebrød heller, så jeg får holde det til de små kveldsene eventuelt. Også note to self: det er lurt å forsyne seg ved komfyren! Ingenting som frister å maule på etter måltidet. Lurt! Gleder meg til fortsettelsen (husk at det ikke blir noe endelig fagprøve der prosjektet er ferdig: det er for livet! Men kanskje er målet å bestå meget godt på resten av reisen utenfor fedmekategorien? 😍 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 5. september 2023 Forfatter #48 Del Skrevet 5. september 2023 ....jeg glemte å nevne (til Flamme) at jeg faktisk har veid pastaen og risen for å se hva jeg får i meg. Nå har jeg veid inn til 150 gram kokt ris og 200 gram kokt fullkornspasta. Jeg skal verken veie mat eller telle kalorier i livsprosjektet mitt, men som en læring ville jeg se hvordan disse nevnte mengdene så ut på en tallerken. Slik at jeg kan ta riktige mengder framover - husk mine porsjoner er langt på viddene! Da jeg så mengdene og hva de utgjorde på tallerken, tenker jeg at jeg nok må ha spist tredoble porsjoner av pasta og ris tidligere!! Så vil jeg også nevne en tråd som fikk øynene mine opp for hvor mye jeg egentlig ha spist tidligere - i forhold til da jeg var slankere, yngre utgave av meg selv. Jeg er ikke så bevandret på forumet her, men en dag trykket jeg meg inn på kosthold/livsstil-kategoriene og kom over en tråd om hva dem som er normalvektige spiser. Jeg leste side etter side mens realiteten sank inn, og jeg minnes hvordan jeg spiste før jeg fikk barn og til og med da jeg var på 80-tallet. Det lignet mer på de mengdene som ble listet opp i den tråden. Jeg har virkelig vært ute å kjøre med det inntaket og den inaktive livsstilen, og selv om jeg aldri har levd i full fornektelse, er det nok først nå jeg virkelig skjønner. Jeg har fått nok 🤘 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 7. september 2023 Forfatter #49 Del Skrevet 7. september 2023 (endret) Eureka-øyeblikk i startfasen! Jeg sniker meg inn for å notere til meg selv at allerede første dagen - og de påfølgende neste tre - var halsbrannen som har fulgt meg de siste årene, forsvunnet som dugg for solen 🌞 Det er ikke mange av ukens kvelder og netter de siste årene at jeg har kunne legge meg uten høy pute og å drikke melk like før jeg legger meg, i håp om å sovne før den basiske melken er omgjort til syre igjen i halsen. Det føles så bra!! Alt fordi jeg ikke har spist for store porsjoner denne uken. Jeg har tidligere rett og slett spist så mye middag at maten antakeligvis har presset opp magesyre i hals/svelg/bryst ved leggetid. Uken har gått kjempefint, og jeg har klart meg bra uten noen særlige utfordringer. Nå står helgen for tur, og jeg VET det blir en fornuftig en....og helt uten halsbrann 🤠 Endret 7. september 2023 av Gymfantomet 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 8. september 2023 #50 Del Skrevet 8. september 2023 Veldig morsomt å lese innleggene dine, og jeg kjenner meg SÅ igjen i mye av det du spiser. Selv trodde jeg ikke at jeg spiste så mye tidligere og at det var veldig sunt, men når jeg faktisk noterte meg kalori innholdet i det jeg spiste fikk jeg mange aha-opplevelser. For det første spiste jeg alt for store porsjoner til middag. Hjelper ikke med kylling og fisk når jeg lesser på med det, saus, ris/pasta og selvsagt alt for store porsjoner. I tillegg trodde jeg havregryn med Biola var en sunn og fin start på dagen. Det var inntil jeg fant ut at Biolaen jeg brukte inneholdt mer sukker enn cola 😜 Så etter en uke der jeg veide det jeg spiste og sjekket kalori innholdet i alt skjønte jeg hvorfor vekten plutselig var blitt over 110 kilo....... For ikke å glemme alle de peanøttene jeg kunne stappe i meg gjennom uka...... Ikke rart det gikk feil vei.... De første ukene slet jeg med å være sulten hele tiden, men etterhvert ble jo magen min vant til den nye porsjonsstørrelsen og jeg ble faktisk god og mett når jeg spiste jevnlig gjennom dagen, men da forholdsvis kalorifattig. Jeg elsker også grønnsaker og spiser mye av det. I tillegg spiser jeg nå veldig lite pasta/ris. Har vi det til middag er det lite av det jeg legger på tallerkenen. Det erstatter jeg med grønnsaker. Jeg startet også med korte turer som jeg gjennomførte 5 ganger i uka. Etterhvert ble turene lenger og nå klarer jeg selvsagt mye mer uten vonde knær, hofter og rygg. Ønsker deg lykke til i fortsettelsen, og heier på deg på vei til delmålet og hovedmålet ditt 🥇👏 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 12. september 2023 Forfatter #51 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Takk for alle meldinger med egne erfaringer, det hjelper å høre fra dere som har gått veien eller går den nå ❤️. Jeg plukker med meg gode råd og smarte tips, og alle ord blir lest. Sammen er vi sterke Å være veldig aktiv i dagboken eller på forum generelt er ikke min sterkeste side, men jeg lever i troen på at jeg blir mer aktiv når studiene er fullført til neste vår 😁. Jeg er så lei av PC etter en full dag på jobb etterfulgt av studier på PC på kveldingen...da parkerer jeg mobil og PC i veske og skuff noen timer før det er på an igjen neste dag 🤠 Denne uken er det (sentrale) lønnsforhandlinger på planen - høstens vakreste eventyr! 🤑 For min del innebærer dette lunsjer og pausemat på hotell, så jeg må være sterk i troen og i utførelsen av livsprosjektet mitt. Heldigvis har de sunnere alternativ, og lunsjen er buffet! Endret 12. september 2023 av Gymfantomet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 12. september 2023 #52 Del Skrevet 12. september 2023 Følger med, jeg også, men har ikke vært så flink til å skrive i det siste. Jeg synes du har så mange fine tanker og refleksjoner, så det er en fryd å følge tråden din. 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 18. september 2023 Forfatter #53 Del Skrevet 18. september 2023 Når trening gir mest mening - og motivasjon! Det er så dumt at trening er gram og kosthold er kilo...( alle fall den mengde trening en lekmann kan få tid til!). Samtidig tenker jeg at dette lover godt for min vedlikeholdsperiode langt der framme, at jeg kan få til et aktivt liv med fornuftig mat (men med lov til å unne seg også). Nå er jeg omsider i gang igjen etter at jeg måtte stå over fjellvandringen med jobben. Jeg kjenner at jeg har et kne - i alle fall etter en liten times aktivitet - men det er ikke verre enn at jeg har det mer gøy enn vondt. Nå har jeg akkurat kommet inn døren etter 50 minutters rask gange der halve turen er i bratte oppoverbakker. En av bakkene er ekstra lang, og i dag tok jeg tiden. Jeg har døpt den mandagsbakken! Vi er en familie på fire, men med "kun" ett barn som skal følges opp mht. fritidsaktiviteter. I tillegg til eldre barn, går jeg etter 6-7 meget travle år inn i en livsfase der jeg endelig får tid til å prioritere tiden på det jeg vil og ikke kun det jeg må! Nå har jeg kun én jobb (en jobb med mer overkommelig arbeidstid), og er i tillegg i gang med siste år av studiene og ser dermed lyset i enden av tunellen = snart har jeg "kun" jobben fra 8-16 som nødvendig plikt (😜) - mye annet kan da være rent lystbetont! Det blir for bastant å påstå at jeg har "måtte" bruke tiden på mye jobb og studier, for det har vært så frivillig som det kan bli. Jeg har heller ikke klaget noe særlig, men hatt en langsiktig plan og fulgt den. Når jeg får bachelorgraden min i vår, er det etter en nøyaktig lagt tidsplan som startet i 2017. Jeg hadde en meget travel jobb som økonomiansvarlig den gangen, så mange halvår fikk jeg kun tid til ett emne på 7,5 studiepoeng. Derfor tok det ca. 1,5 år lenger enn et ordinært deltidsløp på bachelor. I 2020 fikk jeg jobben jeg har i dag, og har økt studiebelastningen. Denne høsten studerer jeg 75 % - så jeg påstår ikke at jeg har MYE tid til overs i skrivende stund - bare at jeg nærmer meg en mer behagelig hverdag ❤️. Poenget med dette er: jeg får til det jeg motiveres av uansett tidsklemme. Og jeg motiveres av trening. Kjenner det på hele meg nå som jeg plukket opp flyten fra i vår - det gir meg en helt annen guts enn å "kun" fokusere på kosthold. Kosthold er kjedelig og tungt for meg å ha restriksjoner på, men jeg tror jeg får til små endringer i kostholdet som ikke tar motet fra meg. Det jeg kaller trening er sikkert det andre kaller hverdagsaktivitet, men jeg tør påstå at det tempoet jeg hadde opp bakkene i dag...der hadde mange kjent pumpen gå! Mange sinte F-er i hodet, noen pauser, mye optimisme og råskap! Jeg ser sånn fram til å kunne ha musikken på øret langs hele ruten igjen. Da turgåing ble et helvete i denne store kroppen, klarte jeg ikke ha musikk på øret lenger. Hadde nok med å puste. Klarer det ikke helt enda, men det skal snart gå! Musikken blir nå skrudd på etter mandagsbakken, da resten av turen hjem går i nedoverbakke. Ser fram til veiing den 29.09. Håper og tror mine små gode valg gir utslag også på vekten. Hvis ikke må jeg nok gjøre kostholdsrestriksjonene enda strengere. Vi får se! Nå lager jeg en ekstratabell for mandagsbakken. Til motivasjon og kanskje inspirasjon Mandagsbakken: 18.09.23: tid 12:53:57 min. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 18. september 2023 #54 Del Skrevet 18. september 2023 Det er så godt å kjenne at trening og aktivitet blir gøy og ikke bare plikt og ork! Slike bakker er max hat, men det er også veldig motiverende når det blir lettere og lettere å forsere dem. 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #55 Del Skrevet 7. oktober 2023 (endret) Første delmål: check! Og nye delmål for de neste 20 kiloene. Jeg burde virkelig logget meg på sporenstreks den fredag morgenen 29.september, da jeg ved innveiing kunne tikke av første delmål nådd! 🍾🤘 Fredag 29.09. veide jeg inn til 119,9! For en god følelse! Et nytt titall å forsere, og det ble med ett litt mer "synlig" på vekten at jeg gjør en rekke små grep. Så var det bare så "flaks" at jeg startet dette livsprosjektet mitt ikke så langt fra noe så motiverende som et nytt titall ♥️ Siden den fredagen har jeg vært på jentetur i Køben (flybeltet gikk på, og ingen stoler knakk), og deretter hatt en jobbuke med 13 timers dager ifb. en frist som var flyttet fram. Denne helgen er av det rolige slaget. Jeg nyter! I det jeg skulle tenke meg fram et nytt delmål, kom jeg på at jeg faktisk har logget vekten min en del år nå. Derfor var det ganske lett å lete opptidligere innveiinger. Jeg fastsetter nå hvilke delmål jeg har framover, men når jeg skal nå dem blir satt underveis. Jeg har det ikke travelt. Er man typen til streng diett så er det helt supert, men er man ikke det så bør man kanskje beregne litt ekstra tid på denne fasen i livsprosjektet. Jeg skal jo holde vekten så veldig mange år etter vektreduksjonsfasen, og vil kun anta at det er nettopp fasen jeg befinner meg i nå som er mest "spennende". Med nye delmål og tall. Jeg akter å kjøre på en modus kalt de lave forventningers lykke, en slags motpol i dagens prestasjonssamfunn. Jeg jager nye mål i et tempo som passer meg . Noterer delmål til meg selv slik at jeg kan lete de opp etterhvert som de nås. Statusene fra historikk er tatt ut fra ulike innveiinger gjennom ulike år - har hoppet litt fram og tilbake på vekten de siste seks årene: Første delmål: Under 120 --> nådd 29.09.2023 Under 119 (var status på starten av Roede kurs august 2020) - skal nås innen neste innveiing 27.10.23 ØVRIGE DELMÅL (dato for ønsket måloppnåelse settes etterhvert): Under 117 (status juni 2021) Under 115 (status september 2020, Roede funket tydeligvis noen uker 😅) Under 113 (status november 2020) under 110 (bikket 110 i januar 2020, har ikke vært under siden) (må sette noen mindre delmål mellom 110 og 105) 104,9 (status i oktober 2019) 101,9 (status i april 2019) 99 (tosifret var jeg sist i 2016, tror jeg!!!!) En gjennomgang av historikken synliggjorde når jeg hadde de store hoppene på vekten. Altså, enkelte 5-10 kilo er kommet kjapt, og jeg noterer at en del kom under jobb-bytte og noen flere til under pandemien med hjemmekontor. Note to self: hverdager uten de store omveltningene er mest behagelige ✌️. Siden sist har jeg også chattet med en venninne som nå har gått ned snart 40 (!) kilo siden januar ved hjelp av Wegovy. Hun har de siste ukene også startet med trening, og er kjempeflink. Hun ser ut som et nytt menneske, og enda bedre: hun føler seg som ny! Kan sitte med kryssede ben, er ikke varm hele tiden, kan kjøpe størrelse M på Gina Tricot osv. Listen er lang! Hun spiser meget lite: en middagsporsjon kan være én liten kjøttkake, en liten potet og grønnsaker. Føler seg sjeldent sulten. Dette gir håp for oss mange med fedme på individnivå, men ikke minst på gruppenivå der fedme er en av våre folkesykdommer. Mitt individnivå ønsker dog ikke å ta medisin før jeg oppriktig har forsøkt å endre livsstil. Som vekthistorikken min viser, har jeg ikke gitt jernet i mange ukene før det har snudd igjen. Denne gangen skjer ikke det. Jeg har endret tankesettet mitt, oppmuntrer meg i hodet, tar gode valg, fokuserer på aktivitet og jobber enda hardt med å velge mindre porsjoner. Sistnevnte er det vanskeligste for meg, for det skal ikke mange "oooobs" til før jeg igjen kjenner at jeg kan spise større porsjoner. Likevel føler jeg - og tror ikke det er innbilning - at jeg blir litt fortere mett enn før. Det gir håp om en ny normal. Og et lettere liv ♥️ Dato: Vekt uke: (hittil): Midjemål (sporadisk): 16.04.23: 123,3 (midje 129,5) 28.04.23: 122,3 (-1) 05.05.23: 122,8 (-0,5) 12.05.23: 123,1 (-0,2) 19.05.23: 120,8 (-2,5) 16.06.23: 123,5 (+ 0,2) 02.09.23: 122,4 (-0,9) 29.09.23: 119,9 (-3,4) Endret 7. oktober 2023 av Gymfantomet 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gymfantomet Skrevet 11. oktober 2023 Forfatter #56 Del Skrevet 11. oktober 2023 Veien er målet Jeg forfekter viktigheten av å ha det bra på vei til målet. Målet som ikke er en endestasjon, men en selve-livet-sak. Livet er også underveis i denne fasen av livsprosjektet, og som nevnt tidligere kjøpte jeg nye bukser, dressjakker og topper i den størrelsen jeg bruker i dag. Jeg var på vei til jobb en morgen da jeg la merke til den gode følelsen inni meg. Jeg har ikke småbarn lenger, så tiden for meg selv på badet er jo rausere enn før. Min morgen på badet ser omtrent lik ut hver dag: Tar en dusj, barberer armhuler eller andre steder jeg kommer kjapt til der og da (😁), renser ansikt osv. Kanskje filer jeg litt på hælene med pimpstein. Alt ila en dusj på 5-10 minutter, lenger i helgene Etter dusjen smører jeg bodylotion på legger og armer Dagkrem i ansikt, deo osv. Fotkrem på bena (jeg holder de utrolig myk slik - og har slippers stående slik at jeg kan tråkke oppi dem når kremen tørker - det gjør de når jeg sminker meg). Går til fotterapeut en gang i halvåret, så de holder seg fine med mine rutiner hjemme. Går grunnet en fotballskade på en negl, men fant ut det var digg også! Sminker meg: maskara, brynspenn og kanskje litt dekk/foundation om jeg har urenheter (kun flekkvis - liker ikke følelsen av å smøre hele ansiktet med slik) Kler på meg de ovennevnte klærne, bruker litt farger på topper - bukser i str. 50 har jeg kun i jeans eller sort til jobb Øredobber Pusser tenner og tanntråd (tråder hver dag!) Avslutter med en dæsj favorittparfymen (Chanel Chance) Så er det å lage skolemat og legge fram saker og ting til min tiåring. Morgenene ser jo annerledes enn da han og datteren var småbarn, men også da tok jeg meg litt tid. Dette henger sammen med den store aldersforskjellen på dem, og tro meg: jeg hadde ikke hatt tid hadde det vært to tette og en badehette 😜. Om jeg er i ekstra godt humør, setter jeg på musikk etter dusjen 🤠. Jeg er ikke en morgen-person - er utpreget B-menneske - så det hjelper meg å bare gjøre faste ting og komme meg ut døren før jeg rekker å kjenne etter hvor lite jeg liker å være oppe tidlig. Tilbake i bilen den morgenen. Tankene svirret mellom alt jeg er takknemlig for. Å leve med fedme eliminerer ikke disse gode opplevelsene og følelsene, og jeg tror ikke det hadde gjort situasjonen min bedre uten mine små daglige drypp av egenpleie. Livet svinger naturligvis, så jeg måtte le da jeg en time inn i arbeidsdagen var trøkket godt ned på jorden igjen i møte med en gørr kjedelig rapport jeg måtte bearbeide...men den ble ikke verre av at jeg luktet godt og følte meg fresh 🌞 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå