AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Jeg var hos legen for ca 2 måneder siden og fikk bekreftet at jeg hadde mangel på D-vitaminer og derav var mye trøtt i hverdagen. Jeg kan sovne når som helst og hvor som helst. Er veldig irriterende når man helst vil være våken og få mest mulig ut av dagene. Har fått D-vitamin tilskudd fra legen med 2000 ie, men merker ingen endring eller forskjell. (Jern er normalt) i følge prøvene. Noen som opplever det samme, og har råd? Anonymkode: 04a73...422
Kira123 Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Hei! Har du sjekket stoffskifte? Dette hørtes veldig ut som ene venninnen min som fikk påvist lavt stoffskifte.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 2000 ie er ikke så høye doser hvis nivået ditt var veldig lavt. Hvor lenge har du tatt tilskudd, og husker du hvor lavt nivået ditt var? Husk også at det er viktig at du tar tilskuddet sammen med mat/litt fett for best opptak, og at det kan være lurt med tilskudd av magnesium i tillegg slik at kroppen klarer å nyttiggjøre d vitaminet. D vitamin på morgenen, magnesium på kvelden. Ble b12 og b9/folat sjekket også? Anonymkode: a6eba...a92
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Kira123 skrev (3 minutter siden): Hei! Har du sjekket stoffskifte? Dette hørtes veldig ut som ene venninnen min som fikk påvist lavt stoffskifte. Jeg hadde lavt stoffskifte ved første prøve, men den stabiliserte seg ved neste gang. Anonymkode: 04a73...422
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 2000 ie er ikke så høye doser hvis nivået ditt var veldig lavt. Hvor lenge har du tatt tilskudd, og husker du hvor lavt nivået ditt var? Husk også at det er viktig at du tar tilskuddet sammen med mat/litt fett for best opptak, og at det kan være lurt med tilskudd av magnesium i tillegg slik at kroppen klarer å nyttiggjøre d vitaminet. D vitamin på morgenen, magnesium på kvelden. Ble b12 og b9/folat sjekket også? Anonymkode: a6eba...a92 Takk! Da skal jeg gjøre det! Tror jeg var nede i 25, så var ganske lavt. B12 er veldig høyt hos meg. Anonymkode: 04a73...422
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Da skal jeg gjøre det! Tror jeg var nede i 25, så var ganske lavt. B12 er veldig høyt hos meg. Anonymkode: 04a73...422 25 er alvorlig mangel, 2000 ie er altfor lave doser for å få opp et så lavt nivå. B-12 reguleres av b-9/folat,så hvis folat er lavt så vil ikke kroppen bruke b12 optimalt. Anonymkode: a6eba...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå