AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Bare i går skjedde det 2 hendelser hvor jeg fikk kommentarer slengt etter meg i offentligheten. Den første hendelsen var på et kjøpesenter, hvor jeg og ei venninne sto inne i en trang butikk og skravla. (Venninna mi er fra Ukraina, og kom til Norge for ett år siden. På grunn av dette så er ikke norsken eller engelsken hennes helt flytende. Engelsken hennes er dog litt bedre, og derfor bruker vi det språket når vi snakker sammen med hverandre.) Imens vi går litt rundt, kommer det en gjeng på 3-4stk inn i butikken. Jeg og venninna mi står visst i veien, og jentene sier «sorry» for å komme seg forbi. Når de har gått forbi oss begynner de å flire og le av oss, fordi vi snakker engelsk. Kommentarer som «Herregud. Er det mulig?», «Hæ?! Hørte dere det eller?» «OMG, de snakker engelsk jo!» plukker jeg opp før de går videre. Den andre hendelsen skjedde da jeg gikk hjem fra kjøpesenteret. Jeg skrev på en tekstmelding imens jeg passerte en gruppe på 5-6stk. Når de går forbi meg, sier først en av dem «Hei». Før jeg retter å se opp og svare, begynner de å overdramatisk brekke seg, etterfulgt av kommentarer om kroppen min og mitt utseende. Altså, er dette normal oppførsel blant folk i dag? Eventuelt, når slutter folk å oppføre seg slik? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå sånne situasjoner i fremtiden? Opplever slike ting regelmessig, og jeg kjenner at jeg begynner å bli skikkelig lei og frustrert. Anonymkode: 3471a...2b7 2
frivis Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Law of attraction. Du har svarene dine selv. Det finnes alltid usikre mennesker som tror de kan projisere sin usikkerhet over på andre. 1
Grüner Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Den første kommentaren hadde jeg ikke brydd meg så mye om, selv om den kan oppleves som ubehagelig, oppfattet jeg den mer som sånn fjortis-fnise-greie. Den andre kommentaren derimot var direkte stygg, uforskammet og helt uakseptabel. Det er absolutt ikke normalt å oppføre seg sånn overfor andre; særlig ikke fremmede. Jeg blir sint og lei meg over å høre at du opplever sånne ting jevnlig. Det er ikke deg det er noe galt med, det er dem ❤️. 4 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Høres veldig ut som ungdomsgjenger dette? Skjønner det er ubehagelig, men hadde ikke brydd meg. Ungdommer kan være helt motbydelige i samlet flokk. Anonymkode: ed9e8...fdd 2 1 2
Diry72 Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Drit i de. Av og til opplever man dritt folk. Men de har det sikkert ganske jævlig med seg selv, for normale folk oppfører seg ikke sånn. Så ignorer dem og hev deg over dem. 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Ikke normal oppførsel nei. Hvor gamle er dere og hvor gamle var de? Anonymkode: 1dae7...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 Første gjengen høres bare totalt understimulerte ut, de blir sikkert like underholdt av en blomst ute. Bare tenk at de er enkle sjeler, livet er sikkert veldig forvirrende for dem. Du ser de sikkert igjen til neste år jobbe på en billig butikk, hvor de blir stående resten av livet Gjeng nr 2 blir sikkert langt inn på psykiatrisk avdeling, etter oppholdet der må de flytte for å endre omgangskrets. Så forhåpentligvis så ser du aldri dem igjen Anonymkode: dca02...275 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Hvor langt på bygda må man for at folk skal reagere på at det snakkes engelsk? Anonymkode: 164e2...447 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ikke normal oppførsel nei. Hvor gamle er dere og hvor gamle var de? Anonymkode: 1dae7...dbb Jeg og venninna mi er 18/19. De i den første gjengen var på rundt samme alder som oss. Den andre gjengen var kanskje noen år yngre. ts Anonymkode: 3471a...2b7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor langt på bygda må man for at folk skal reagere på at det snakkes engelsk? Anonymkode: 164e2...447 Ikke så veldig langt tydeligvis. Dette skjedde i en relativt stor by i Norge, midt i sentrum. ts Anonymkode: 3471a...2b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå