Gå til innhold

Anbefale enkel solcelle til hytte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker å ha muligheten til å lade kameraer, mobiler, og hodelykter på hytta. Jeg har null peiling på dette med solcellepaneler og slikt, og blir veldig takknemlig hvis noen kan komme med noen anbefalinger til meg! Gjerne noe som ikke er så alt for komplisert! 😄

Anonymkode: e8070...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det å lade opp slike småting tar egentlig ikke så mye energi. Det kan være det beste er å kjøpe en (eller flere) litt store powerbanker som du lader hjemme og tar med. Hvis du har bil ved hytten kan du dessuten lade fra sigarettenner i bilen.

Kjell & Company har et greit utvalg, og andre steder som clas ohlson har sikkert også.

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/ladere/mobiltelefonladere/powerbank

Det finnes sånne portable solcellebatteribanker og slikt, men for å være ærlig så er det egentlig mer en gimmick. Panelene er for små til å gi reell effekt. De større som man folder ut, blir fort så store og tunge, at når man tenker seg om, er det bedre å bare kjøpe en større batteribank med mer kapasitet.

Skal du ha noe mer permanent som du slipper å lade hjemme, ville jeg heller kjøpt et solcellepanel som blir fastmontert ute på veggen og et batteri inne. Det kan lett monteres med egeninnsats en helg av noen som har bittelitt erfaring med å koble.

Anonymkode: 09f1e...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 23.51):

Det å lade opp slike småting tar egentlig ikke så mye energi. Det kan være det beste er å kjøpe en (eller flere) litt store powerbanker som du lader hjemme og tar med. Hvis du har bil ved hytten kan du dessuten lade fra sigarettenner i bilen.

Kjell & Company har et greit utvalg, og andre steder som clas ohlson har sikkert også.

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/ladere/mobiltelefonladere/powerbank

Det finnes sånne portable solcellebatteribanker og slikt, men for å være ærlig så er det egentlig mer en gimmick. Panelene er for små til å gi reell effekt. De større som man folder ut, blir fort så store og tunge, at når man tenker seg om, er det bedre å bare kjøpe en større batteribank med mer kapasitet.

Skal du ha noe mer permanent som du slipper å lade hjemme, ville jeg heller kjøpt et solcellepanel som blir fastmontert ute på veggen og et batteri inne. Det kan lett monteres med egeninnsats en helg av noen som har bittelitt erfaring med å koble.

AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 23.55):

Jula har forresten et godt utvalg innen mer fastmonterte solcelleprodukter.

https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv-og-camping/solceller-og-stromforsyning/

Tusen takk for veldig lærerikt svar! 😊 Da skal jeg gruble litt på om jeg skal gå for powerbanker eller fastmontert solcellepanel og batteri! 

Anonymkode: e8070...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...