Gå til innhold

Hvorfor syns folk det er greit å gi barna sine kjeks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser stadig 1-2-åringer som spiser kjeks i tide og utide. I vogna på vei ut fra butikken, på vei fra barnehagen, i bæresele, det virker som om foreldre bruker kjeks som distraksjon eller hvis barnet er småsulten. Det er jo ikke greit på noen som helst måte!? Kjeks er jo IKKE bra? Barnet mitt har aldri fått kjeks, kanskje hun vil få det en sjelden anledning fra hun er over 3 år. Men ikke på en vanlig hverdag som et mellommåltid?

Anonymkode: 88ae4...a0a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk hater barna sine og vil de vondt. 

Anonymkode: 31703...136

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow..du har barn selv...men ser hele tiden barn spiser Kjeks? Og du vet aldergrupper og at type de spiser er usunn?  Går du rundt og ser på folk med barn hele dagen...

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Good for you. 

Anonymkode: f2c2f...9a1

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg synes det er langt verre ting de kan få enn en kjeks i blant. Får de kjeks hver dag? Nei. Får de kjeks kun på lørdager? Nei. 

Mine er 2 og 4. De spiser variert og sunt, som regel spiser de grønnsaker før alt annet på tallerkenen. Favoritten hos de begge er fiskekaker og ørret. De drikker vann store deler av tiden, og er i aktivitet store deler av dagen. 
De tar ikke skade av å få en kjeks eller to - selv om det bare er mandag og en time før middag. 

Anonymkode: 65e5d...aaa

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofakona skrev (7 minutter siden):

Wow..du har barn selv...men ser hele tiden barn spiser Kjeks? Og du vet aldergrupper og at type de spiser er usunn?  Går du rundt og ser på folk med barn hele dagen...

Alle kjeks er usunne. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser stadig 1-2-åringer som spiser kjeks i tide og utide. I vogna på vei ut fra butikken, på vei fra barnehagen, i bæresele, det virker som om foreldre bruker kjeks som distraksjon eller hvis barnet er småsulten. Det er jo ikke greit på noen som helst måte!? Kjeks er jo IKKE bra? Barnet mitt har aldri fått kjeks, kanskje hun vil få det en sjelden anledning fra hun er over 3 år. Men ikke på en vanlig hverdag som et mellommåltid?

Det er jo en grunn til vi blir feitere og feitere da.. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjeks, ikke blåsyre.

Anonymkode: 5b641...b4f

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet
Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Alle kjeks er usunne. 

Og de får spise hele esken? Wow...så glad jeg ikke bryr meg om slike mamma politi/ karen 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elendig næringstilskudd, med dårlig fett og mye sukker.

Anonymkode: a2d5d...50c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja de får kjeks iblant. 

Vi har tro på balanse i kostholdet. De får iblant også godteri.

Her i huset settes også dessert på bordet samtidig ved siden av middagen. Aldri opplevd at ungene ikke spiser seg mett på middag. 

Anonymkode: 5da53...e44

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Alt folk skal bry seg om! 🙈 

Anonymkode: afbcf...d0f

• Liker 3
Skrevet

Du kunne sett meg gi barnet mitt kjeks eller sjokolade sånn plutselig helt ut av det blå kl 7.30 på morgenen. Hun har diabetes og kan plutselig få føling. Men det ser ikke du, du ser en mamma gi sitt småbarn kjeks eller sjokolade..

Poenget er at man aldri kan vite hva som foregår. Du ser et øyeblikk i noen menneskers liv. Slutt å døm!

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare kjeks, men alt med mye sukker. Synes ikke du er mammapoliti for å påpeke det. Ingenting feil å ville sitt barn det beste, også gjennom kosthold. Ingen 1-2 åringer har behov for sukker..

Anonymkode: 172dc...68d

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gidder du og bry deg? Høres slitsomt ut. 

Anonymkode: efda3...d44

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så innmari flink du er.

Anonymkode: 052f8...620

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke bare kjeks, men alt med mye sukker. Synes ikke du er mammapoliti for å påpeke det. Ingenting feil å ville sitt barn det beste, også gjennom kosthold. Ingen 1-2 åringer har behov for sukker..

Anonymkode: 172dc...68d

Det finnes jo kjeks uten sukker. Alt trenger ikke være sukker, sukker, sukker - selv om du stirrer og reagerer. 

Du kan umulig vite hva som putter i kjeften året rundt. Mammapolitiet er dere begge, minner meg om sånne små, irriterende ekorn som står å hopper og piper ☺️😅

Anonymkode: 9fb89...d83

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og dette vet du skjer med samme barnet oppatt og oppatt? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Samme med bolle. Det irriterte meg at de gav barna kjeks i barnehagen, spesielt siden de ikke drakk vann til. Det limer seg til tennene. 

Anonymkode: b8ddb...275

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...