Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, et relativt stort dilemma.. Jeg kjøpte et hus av min far forrige år og kom meg inn på boligmarkedet. 

Har snakket en god del med samboeren min om å evt flytte dit og at hun kan kjøpe seg inn etterhvert som hun har spart.  Hun nekter tvert. Huset ligger litt "landlig" til, ca 50 min med bil til Oslo. Hva gjør jeg??

Vi leier nå en hybelleilighet på knappe 55-60kvm som begynner å bli altfor liten. Huset er 190kvm så masse plass å boltre seg på. Stor inngjerdet hage og koselig nabolag. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil hun ikke flytte?

Jeg hadde ikke flyttet så jeg fikk nesten en time reisevei til jobb...

• Liker 1
Skrevet

Hybelleiligheten har null skapplass, bittelite rom. Stor upraktisk stue med inngangsdør, lite toalettrom, stort  bad med dusjkabinett. Altså sykt dårlig planløsning

Skrevet
Taluno skrev (1 minutt siden):

Hvorfor vil hun ikke flytte?

Jeg hadde ikke flyttet så jeg fikk nesten en time reisevei til jobb...

Vet ikke.. hun sier det er så langt unna alt og alle.. 30-35 min så er vi der vi bor nå med alle nært. Hun har ikke lappen, så skjønner at det kan bli vanskelig for hun, men.. Sier til hun at jeg kan være med på å betale lappen men hun vil ikke..

Skrevet

Det er vanskelig komme med noen forslag for eller i mot, om du ikke kan snakke nok med henne til å finne ut hvorfor hun sier nei...

Men reisevei ville vært ganske avgjørende for meg... Pluss at jeg virkelig ikke drømmer om 190kvm hus som skal holdes rent, og en gigantisk hage som må stelles...

Skrevet
Taluno skrev (14 minutter siden):

Det er vanskelig komme med noen forslag for eller i mot, om du ikke kan snakke nok med henne til å finne ut hvorfor hun sier nei...

Men reisevei ville vært ganske avgjørende for meg... Pluss at jeg virkelig ikke drømmer om 190kvm hus som skal holdes rent, og en gigantisk hage som må stelles...

Ja nei, ikke lett dette her.. er perfekt for familier å bo der ihvertfall.. hadde jo vært morsomt å forme huset, at vi pusser det opp sammen osv osv. må jo ikke bo der for alltid 

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan ikke si hva du bør gjøre. Du har to alternativer, enten flytte alene og bli særboere, regne med å se hverandre sjeldnere og potensielt at forholdet ryker. Eller du kan bli boende der dere bor sammen. 

Du må gjøre det som er rett for deg og ditt liv 

Anonymkode: b231c...56c

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å finne deg en dame som ønsker samme type liv som deg? Hvis dere ikke ønsker det samme så vil ikke forholdet overleve på sikt uansett. Så det er en viktig prat å ta, hvordan sere ser for dere fremtiden.

Alternativt må du vel bo i huset i et år før du kan selge uten å tape mye penger på det. Dvs et år som særboere. Så kan dere sammen kjøpe noe et annet sted etter det.

Anonymkode: a898e...091

Skrevet

Rart å formulere det som at hun nekter tvert. Antar at hun mener hun ikke har lyst. Og det er jo legitimt. Vi er mange som ikke hadde godtatt 1 time reisevei til jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil heller ikke flyttet 1 time unna jobb, familie, og venner, spesielt når hun ikke har lappen og bil. Det sier seg selv at det blir vanskelig og isolerende for henne. 

Anonymkode: 42dab...734

Skrevet

Litt spesielt å kjøpe seg bolig uten å involvere samboeren i utgangspunktet tenker jeg, men når du har gjort det så får du bli særbo da.. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hun ønsker ikke å flytte. Det må du akseptere og respektere. Du har da et valg, bli boende eller flytte alene. Og om du flytter alene, skal dere være særboere eller avslutte forholdet.

Anonymkode: 3efe0...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...