AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Hvordan er buffeten? Er all inclusive/sunwing inclusive verdt det? Anonymkode: 3b113...929
Amossa Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Familien og jeg bodde der for mange år siden, så hotellet er ikke nytt. Det er sikkert gjort forandringer siden vi var der også. Vi bodde i en av leilighetene like ved hovedanlegget. Husker barna, som var 10-12 år, var med i en slags klubb. De overnattet i telt ute, gikk på disco i byen og mye mer. Det var underholdning, grilling og dans for små og store om kveldene. Sunwing-kjeden har et eget konsept som er tilpasset familier, spesielt norske og svenske. Selv interiørstilen er nordisk. Det er maten også. Buffetene inneholder "alt". De har egne buffeter for barn, med lavere buffetbord, slik at ungene selv når opp for å forsyne seg. Sist jeg bodde på et Sunwing.hotell var i Side i Tyrkia. Kjente igjen alt fra Sunwing på Kypros. Dette er store hoteller som legger opp til at gjestene oppholder seg mest mulig på hotellet. Våre unger fant venner der, og sånn sett ble det en fin ferie for oss foreldre også. All-inclusive gjør at man slipper å stå klar med bankkortet konstant. Greit at man har betalt det meste på forhånd For barnefamilier synes jeg absolutt at Sunwing-hotellene er verd å betale for. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 For mange år siden. Da ungene var små sverget vi til Sunwing Resorts v middelhavet. Konseptet er gjennomført – det skal de ha. Det er stort sett «same same» uansett anlegg og land, og er spesielt bra når en har med de aller minste. Du har alt innenfor eget område, og trenger strengt tatt ikke forlate anlegget på en uke eller to – på godt og vondt. Den gang vi bodde på Sandy Bay-resorten var det ikke mange spisesteder utenfor som fristet, men det kan jo ha forandret seg nå. Vi gikk for all inclusive, så slapp vi å reise inn med ungene til Ayia Napa på kvelden – for det stedet er hva det er og hva det «alltid» har vært... Litt på siden av det ts spurte om: Helt generelt vil jeg anbefale et annet Sunwing Resort, men det ligger på Rhodos. Kallithea Beach. Her er det store bassengområder, og kort vei til alt (anbefaler å bo i nærheten av den gamle Sunwing-delen ( anlegget slukte opp det som i sin til var en Saga-resort(?), og er nå digert). En stor fordel med Kallithea er god strand pluss en kjapp taxitur til Rhodos by, som har et godt utvalg av spisesteder og shopping for de voksne. Greit med litt avveksling. Men bottom line: med to små tasser så koste vi oss også på Sandy Bay! Anonymkode: 9a47f...832
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Chili bird skrev (På 18.4.2023 den 11.33): Sjekket trip advisor? Ja, men fant lite om buffeten. 🤷♀️ Amossa skrev (På 18.4.2023 den 21.16): Familien og jeg bodde der for mange år siden, så hotellet er ikke nytt. Det er sikkert gjort forandringer siden vi var der også. Vi bodde i en av leilighetene like ved hovedanlegget. Husker barna, som var 10-12 år, var med i en slags klubb. De overnattet i telt ute, gikk på disco i byen og mye mer. Det var underholdning, grilling og dans for små og store om kveldene. Sunwing-kjeden har et eget konsept som er tilpasset familier, spesielt norske og svenske. Selv interiørstilen er nordisk. Det er maten også. Buffetene inneholder "alt". De har egne buffeter for barn, med lavere buffetbord, slik at ungene selv når opp for å forsyne seg. Sist jeg bodde på et Sunwing.hotell var i Side i Tyrkia. Kjente igjen alt fra Sunwing på Kypros. Dette er store hoteller som legger opp til at gjestene oppholder seg mest mulig på hotellet. Våre unger fant venner der, og sånn sett ble det en fin ferie for oss foreldre også. All-inclusive gjør at man slipper å stå klar med bankkortet konstant. Greit at man har betalt det meste på forhånd For barnefamilier synes jeg absolutt at Sunwing-hotellene er verd å betale for. Testet dere maten der? AnonymBruker skrev (10 timer siden): For mange år siden. Da ungene var små sverget vi til Sunwing Resorts v middelhavet. Konseptet er gjennomført – det skal de ha. Det er stort sett «same same» uansett anlegg og land, og er spesielt bra når en har med de aller minste. Du har alt innenfor eget område, og trenger strengt tatt ikke forlate anlegget på en uke eller to – på godt og vondt. Den gang vi bodde på Sandy Bay-resorten var det ikke mange spisesteder utenfor som fristet, men det kan jo ha forandret seg nå. Vi gikk for all inclusive, så slapp vi å reise inn med ungene til Ayia Napa på kvelden – for det stedet er hva det er og hva det «alltid» har vært... Litt på siden av det ts spurte om: Helt generelt vil jeg anbefale et annet Sunwing Resort, men det ligger på Rhodos. Kallithea Beach. Her er det store bassengområder, og kort vei til alt (anbefaler å bo i nærheten av den gamle Sunwing-delen ( anlegget slukte opp det som i sin til var en Saga-resort(?), og er nå digert). En stor fordel med Kallithea er god strand pluss en kjapp taxitur til Rhodos by, som har et godt utvalg av spisesteder og shopping for de voksne. Greit med litt avveksling. Men bottom line: med to små tasser så koste vi oss også på Sandy Bay! Anonymkode: 9a47f...832 Så maten var ok? Jeg har ikke vært på hotellet du nevner på Rhodos, men jeg foretrekker generelt sett Kypros over Rhodos. Anonymkode: 3b113...929
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For mange år siden. Da ungene var små sverget vi til Sunwing Resorts v middelhavet. Konseptet er gjennomført – det skal de ha. Det er stort sett «same same» uansett anlegg og land, og er spesielt bra når en har med de aller minste. Du har alt innenfor eget område, og trenger strengt tatt ikke forlate anlegget på en uke eller to – på godt og vondt. Den gang vi bodde på Sandy Bay-resorten var det ikke mange spisesteder utenfor som fristet, men det kan jo ha forandret seg nå. Vi gikk for all inclusive, så slapp vi å reise inn med ungene til Ayia Napa på kvelden – for det stedet er hva det er og hva det «alltid» har vært... Litt på siden av det ts spurte om: Helt generelt vil jeg anbefale et annet Sunwing Resort, men det ligger på Rhodos. Kallithea Beach. Her er det store bassengområder, og kort vei til alt (anbefaler å bo i nærheten av den gamle Sunwing-delen ( anlegget slukte opp det som i sin til var en Saga-resort(?), og er nå digert). En stor fordel med Kallithea er god strand pluss en kjapp taxitur til Rhodos by, som har et godt utvalg av spisesteder og shopping for de voksne. Greit med litt avveksling. Men bottom line: med to små tasser så koste vi oss også på Sandy Bay! Anonymkode: 9a47f...832 Vi var på Kallithea, og det var bra, det. Supert med barn. Men hvis man ikke drar inn til Rhodos by (vi gjorde ikke det), så er det ca null å finne på når man er lei av basseng/strand. Anonymkode: d7337...23d
Andro Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 I 1994 😂 Det var helt tipptopp, og jeg tror ikke standarden har endret seg.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 19.47): Vi var på Kallithea, og det var bra, det. Supert med barn. Men hvis man ikke drar inn til Rhodos by (vi gjorde ikke det), så er det ca null å finne på når man er lei av basseng/strand. Anonymkode: d7337...23d Sant det... Den gang var det tilnærmet ingenting utenfor anlegget. Men Rhodos by ligger mindre enn ti minutter unna, så det er et valg en tar... Men slik er det jo med de fleste av disse resort-anleggene: På grunn av størrelsen ligger de nødvendigvis et stykke unna det meste, og konseptet er jo slik at du skal ha det aller meste du behøver innenfor anlegget. Det har flere ganger slått meg at du befinner deg i et helt generisk «syden», uten å få noen som helst føling med stedet/landet du befinner deg i. Har bare brukt slike anlegg fordi det er praktisk når du har med et par unger under skolealder. Da de ble eldre droppet vi det. Det er behagelig, men spennende og opplevelsesrikt blir det ikke 😕 Anonymkode: 9a47f...832 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 19.00): Ja, men fant lite om buffeten. 🤷♀️ Testet dere maten der? Så maten var ok? Jeg har ikke vært på hotellet du nevner på Rhodos, men jeg foretrekker generelt sett Kypros over Rhodos. Anonymkode: 3b113...929 Altså: Maten var grei, kanskje grei minus. Det kommer helt an på hvor du legger lista. Dessuten har jeg minner av av det gikk litt i rykk og napp med påfyll, og ikke minst at du blir lei etter noen dager. Fokus her er jo at familien Olsen fra Drammen og Jönsson-ligaen fra Uddevalla skal få mat i magen. Ikke at de skal ha en kulinarisk åpenbaring. Siden du virker å ha fokus på maten, anbefaler jeg halvpensjon. Frokost og lunsj på anlegget, og middag i restaurant på anlegget eller på et sted utenfor. Anonymkode: 9a47f...832 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 9.54): Altså: Maten var grei, kanskje grei minus. Det kommer helt an på hvor du legger lista. Dessuten har jeg minner av av det gikk litt i rykk og napp med påfyll, og ikke minst at du blir lei etter noen dager. Fokus her er jo at familien Olsen fra Drammen og Jönsson-ligaen fra Uddevalla skal få mat i magen. Ikke at de skal ha en kulinarisk åpenbaring. Siden du virker å ha fokus på maten, anbefaler jeg halvpensjon. Frokost og lunsj på anlegget, og middag i restaurant på anlegget eller på et sted utenfor. Anonymkode: 9a47f...832 Ja, det er maten som er trådens tema siden reisen alt er bestilt. Har vært både på Kypros og Rhodos som nevnes her flere ganger tidligere så jeg har ikke behov for generelle reisetips, kun råd om Sunwing Inclusive er verdt det siden vi nå reiser med små barn. Tidligere har vi styrt unna all inclusive og diverse måltidspakker, men denne gangen vurderer vi Sunwing Inclusive siden vi har erfart at det kan være langt mellom ok restauranter i nærheten av hotell hvor de fleste kjøper måltidspakker på hotellet. Anonymkode: 3b113...929
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det er maten som er trådens tema siden reisen alt er bestilt. Har vært både på Kypros og Rhodos som nevnes her flere ganger tidligere så jeg har ikke behov for generelle reisetips, kun råd om Sunwing Inclusive er verdt det siden vi nå reiser med små barn. Tidligere har vi styrt unna all inclusive og diverse måltidspakker, men denne gangen vurderer vi Sunwing Inclusive siden vi har erfart at det kan være langt mellom ok restauranter i nærheten av hotell hvor de fleste kjøper måltidspakker på hotellet. Anonymkode: 3b113...929 Sant nok det, men siden det er nærmere 400 visninger av denne tråden, kan det jo være at infoen som er kommet frem kan være til nytte og glede for andre enn akkurat deg? Som f.eks. at Kallithea-anlegget på Rhodos er et bedre valg enn Sandy Bay på Kypros på de fleste områder (beklager at jeg kommer med den dårlige nyheten...) Men du har uansett fått svar på det du lurte på, så da får du sile bort den tilleggsinformasjonen som ikke passer til eksakt det du spurte om, men som kan være til nytte for andre. 😉 Anonymkode: 9a47f...832 1
Magenta81 Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Var der for noen år siden og da var vi fornøyde 😊 Tror de hadde temadager (eks mandag var det gresk, tirsdag var det amerikansk osv).
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 12.18): Sant nok det, men siden det er nærmere 400 visninger av denne tråden, kan det jo være at infoen som er kommet frem kan være til nytte og glede for andre enn akkurat deg? Som f.eks. at Kallithea-anlegget på Rhodos er et bedre valg enn Sandy Bay på Kypros på de fleste områder (beklager at jeg kommer med den dårlige nyheten...) Men du har uansett fått svar på det du lurte på, så da får du sile bort den tilleggsinformasjonen som ikke passer til eksakt det du spurte om, men som kan være til nytte for andre. 😉 Anonymkode: 9a47f...832 Dersom andre lurer på noe annet får de evt. lage sin egen tråd. 🤷♀️ At noen trykker på en tråd som gjelder Kypros for å få svar om Kalithea-anlegget på Rhodos lager absolutt ingen mening. Anonymkode: 3b113...929 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #15 Skrevet 2. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 20.22): Dersom andre lurer på noe annet får de evt. lage sin egen tråd. 🤷♀️ At noen trykker på en tråd som gjelder Kypros for å få svar om Kalithea-anlegget på Rhodos lager absolutt ingen mening. Anonymkode: 3b113...929 Vi har vært noen ganger på Kypros og har valgt all inclusive hver gang. Vi har vært veldig fornøyde. Klart at man kanskje blir litt matlei i uke 2, men det er i så fall min egen feil som bare må smake på ALT hele tiden og hver dag Mannen og ungene er også storfornøyde med opplegget der. Vi synes at all inclusive er verdt det. Mye god mat og fri tilgang til både brus og is for barna hele tiden + småretter/drikke utover dagen for alle i egen kiosk/bar. Anonymkode: 9b312...2f8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #16 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 12.18): Sant nok det, men siden det er nærmere 400 visninger av denne tråden, kan det jo være at infoen som er kommet frem kan være til nytte og glede for andre enn akkurat deg? Som f.eks. at Kallithea-anlegget på Rhodos er et bedre valg enn Sandy Bay på Kypros på de fleste områder (beklager at jeg kommer med den dårlige nyheten...) Men du har uansett fått svar på det du lurte på, så da får du sile bort den tilleggsinformasjonen som ikke passer til eksakt det du spurte om, men som kan være til nytte for andre. 😉 Anonymkode: 9a47f...832 Men på Kallithea må du ta taxi for å komme til byen men på Sandy Bay kan du jo gå rett til restaurantene i sentrum. Det er jo et minus du bør presisere. Anonymkode: 2cfd2...e8f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2023 #17 Skrevet 3. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men på Kallithea må du ta taxi for å komme til byen men på Sandy Bay kan du jo gå rett til restaurantene i sentrum. Det er jo et minus du bør presisere. Anonymkode: 2cfd2...e8f Siden trådstarter trolig har fått løst matutfordringen sin nå, så kan vi forhåpentligvis gjerne fortsette å sammenligne Kallithea med Sandy Bay – i "hennes tråd", selv om det ifølge en person her over "ikke gir mening". 😉 Men til det du skriver: jeg skrev innledningsvis at Kallithea er en kort taxitur fra Rhodos by og gamlebyen der. Personlig syntes jeg ikke det var en stor ulempe, selv med små barn. Men ja: foretrekker du å være fotgjenger (og selvsagt spare noen euro) er Sandy Bay bedre plassert mtp eksterne spisesteder i gåavstand. Men i det store og det hele er ikke Ayia Napa mye å trakte etter som by hvis en ikke er i alderen 18-26 (med forbehold om at plassen har forandret seg fullstendig de siste årene). Men jeg skjønner at det er praktisk å bo der hvis en har med seg et barn eller tre og vil kjapt ut for en enkel matbit på kvelden. Anonymkode: 9a47f...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå