AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Jeg prøver å spise sunnere med mer grønnsaker og frukt. Den største utfordringen min er at jeg er så glad i kveldskos med mat eller godteri. Nå når jeg kutter det føler jeg meg sulten/fysen hele kvelden. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan håndtere dette? Anonymkode: 98557...9e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøver å spise sunnere med mer grønnsaker og frukt. Den største utfordringen min er at jeg er så glad i kveldskos med mat eller godteri. Nå når jeg kutter det føler jeg meg sulten/fysen hele kvelden. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan håndtere dette? Anonymkode: 98557...9e9 Lag noe sunt og godt på kvelden. Endre tankegang. Spise nok i løpet av dagen - nok proteiner og fett. Gå en tur. Ta en treningsøkt eller annet som distraherer deg. Anonymkode: 4aeb2...d9b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Skal du ned i vekt må du tåle å være sulten. Slutt å spise om kvelden. Blir noen harde uker, men etterhvert blir du vant til det. Sørg bare for å spise nok resten av dagen. Anonymkode: 24140...65e 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Er du faktisk sulten, eller har du bare lyst på noe?:P Er du faktisk sulten ville jeg gått over kaloriene og ikke minst sammensetningen av dem. Ja, man blir mer sulten på slanker'n, men er du helt fra deg av sult så er det bedre å spise noe magert og unngå å sprekke(for det blir å skje om du bare sulter deg). For meg hjalp det også å spise litt mer fett, i form av frø, nøtter, avokado osv., og evt. mer magert protein. Senere middag hjelper også. Min mann er fra en annen kultur og der er ikke kveldsmat en greie så ble til at jeg kuttet det ut, og spiser 3 litt større måltider heller. Før trening spiser jeg dog en banan. Min mann er også vant med å ha suppe før middag, så han lager ofte det til oss, og det er jo magre supper a la linsesuppe, så da spiser jeg også mindre middag:) Anonymkode: 6a193...79b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #5 Skrevet 17. april 2023 Jeg anbefaler om å lese om mindfulness, spesielt RAIN. Det er vist at det fungerer veldig bra på å bekjempe avhengigheter og cravings. Noen tips er å "ri bølgen" når du kjenner en craving. Som i kjenn på hvordan cvaringen føles i kroppen, observer tankene du har rundt det, og bare la den være der. Det går over av seg selv, om du lar det. Anonymkode: 75b9e...eff 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Det går over med tiden og nye rutiner innarbeides. Min anbefaling: legg deg litt tidligere, drikk noe, puss tennene, hold hendene opptatt Anonymkode: 8808c...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Jeg må ha noe snacks på kvelden. Så jeg har venna meg til å spare noen kalorier til snacks, og har litt forskjellige ting jeg lager. Gele med sukkerfri saft, frukt og bær som blandes med mager vaniljekesam, kutte opp grønnsaker å dippe i dip av lettrømme, frosne druer, kutte agurk opp i biter å bare snacke på, etc etc. Grønnsaker kan du jo spise masse av, og så finnes det andre snacksalternativer. Gjør du de klar sånn at de står i kjøleskapet så spiser du det når det står på framfor sjokkis. Anonymkode: 5f20a...c70 1
Natta1980 Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Jeg er i samme båt. Utrolig lyst på noe og er sulten om kvelden. Men holder ut. Det som motiverer meg til å ikke røre noe, er at vekten nettopp går riktig vei når jeg ikke spiser noe som helst etter klokka 18. Og at jeg faktisk sover en bedre og mer behagelig søvn når jeg ikke spiser i timene før leggetid. Kan anbefale en god te med sterk smak. Kanel-te bruker jeg. Frukt-te er godt. Det er bare å stålsette seg. Suget går over 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Hvis du begynner å bevege på deg mer kan du spise akkurat som før, trenger ikke å kutte ut noe som helst. Gå feks en time tur hver kveld istedet for å tilbringe den timen på sofaen. Da forbrenner du et par hundre kalorier, samtidig som du ikke sitter og kjenner på søtsug. Går man ned i vekt med å kutte i kostholdet må man være på diett resten av livet. Hvis man ikke har noe imot å gå opp igjen da. Anonymkode: 603bf...c6e 1
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Det kan være lurt å spare noen kalorier til kvelden og ha kveldsmat, jeg tar 2 knekkebrød med noe sumt pålegg, eller en skyr med bær osv.. spiser da alltid til samme tid, jeg velger 19. men bare fordi da vet kroppen og hodet dette og er vant med det.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg prøver å spise sunnere med mer grønnsaker og frukt. Den største utfordringen min er at jeg er så glad i kveldskos med mat eller godteri. Nå når jeg kutter det føler jeg meg sulten/fysen hele kvelden. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan håndtere dette? Anonymkode: 98557...9e9 Man blir som regel fysen og sulten på kvelden hvis man får i seg for lite kalorier løpet av en dag. Så du er nok nødt til å se på hva du spiser løpet av dagen for å sørge for at du ikke craver noe på kvelden. Spis mye proteiner og rene råvarer, bak ditt eget brød med godt mel o.l Anonymkode: 0e83d...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg prøver å spise sunnere med mer grønnsaker og frukt. Den største utfordringen min er at jeg er så glad i kveldskos med mat eller godteri. Nå når jeg kutter det føler jeg meg sulten/fysen hele kvelden. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan håndtere dette? Anonymkode: 98557...9e9 Anbefaler også å gå deg en tur når du kjenner deg fysen om kvelden. Jeg har flere ganger hatt lyst på noe, så har jeg gått til butikken, når jeg kommer hjem vil jeg ikke ha likevel 😂. Frisk luft og aktivitet hjelper. Anonymkode: 0e83d...6b9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 Er i samme båt som deg! Jeg får rett og slett ikke til å kutte ut kveldskosen, og det har jeg ikke lyst til heller. Jeg får mye glede ut av det, og er en fin måte å koble av på. I stedet for usunn og kaloririk mat gjør jeg bare noen smarte bytter. Spiser ofte gele med vaniljesaus. Sukkerfri gele, 0 kalorier. Spiser av og til med vaniljesaus uten tilsatt sukker. Smaker veldig fint! Lager også mye grønnkålchips. Rispapir med litt div grønnsaker og frukt. F.eks mango, gulrot, paprika, avocado, kål og reker. Sukrin sin sjokolademousse er også veldig god. Har tidligere veid 70 kg, nå veier jeg 54. Er 170 cm. Anonymkode: 43a83...536
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 Hvis du er av typen som ikke er så sulten om morgenen, kan du kanskje vurdere å "bytte ut" frokosten med en liten kveldsmat/sunn kveldssnack? Det blir som en slags periodisk faste, slik at du ikke spiser før til lunsj, men i stedet kan ta deg en matbit til kvelds. Jeg er f.eks. ikke sulten til frokost, og opplever at jeg fungerer bedre uten. Litt avhengig av hvordan jeg spiser til lunsj og middag, kan jeg innimellom oppleve at jeg blir litt sulten utpå kvelden, og da tar jeg meg et knekkebrød, litt ost eller grønnsaker eller en neve nøtter. Har klart å gå ned i vekt og holde vekta uten problemer ved å spise på denne måten. Spiser karbohydratredusert/moderat lavkarbo, og klarer meg vanligvis med 2 måltider pr dag, men en og annen kveld blir jeg sulten, kommer litt an på dagsform, hvor jeg er i menstruasjonssyklusen etc. Hvis du spiser riktig, trenger du ikke å bale så mye med sultfølelse, og kan fortsatt gå ned i vekt. Anonymkode: 40116...8e2 1
myMa Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 (endret) Spis deg ordentlig mett til lunsj og middag. Småspising (særlig mye karbohydrater) gjør deg bare sykt sulten og fysen. Dropp frokost og spis minimalt på kvelden. Selv måtte jeg også kutte ut alt av søtsaker fordi jeg ikke kan styre meg når jeg bare skal "unne meg litt". Har gått ned 7 kg på 1,5 måned. Endret 17. april 2023 av myMa
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 Jeg er ikke en sånn som mister kvelds-craving dersom jeg spiser mer på dagen. Men jeg liker både frokost og lunsj. Derfor spiser jeg små måltider der, typ 200-350kcal hver. Middag ca 500kcal. Da har jeg ca 300kcal til et kveldsmåltid. Feks en porsjon Mere tomatsuppe, en appelsin og en proteinpudding. Anonymkode: f414f...8a5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 Hva med å prøve periodisk faste, som gjør du kan spise på kvelden? Jeg spiser mellom 16 og 22. Litt senere i helgene. Jeg var aldri sulten da jeg slanket meg. Sjokoladebehovet forsvant etter noen uker. Anonymkode: b16c2...2cb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #18 Skrevet 18. april 2023 Det er ikke farlig å være sulten noen timer i det hele tatt. Drikk væske som ikke er sukker og kalorier i da heller, og drikk nok slik at magen blir litt full. Jeg har endret kosthold og har vært mye sulten men biter det i meg og har gått ned 50 kg. Har hatt overspising fra jeg var barn og til for et år siden. er nå 42 år. Har endret vanene mine og holder meg til det. Anonymkode: e6d3f...39e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #19 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 21.17): Jeg prøver å spise sunnere med mer grønnsaker og frukt. Den største utfordringen min er at jeg er så glad i kveldskos med mat eller godteri. Nå når jeg kutter det føler jeg meg sulten/fysen hele kvelden. Noen som har gode tips til hvordan jeg kan håndtere dette? Anonymkode: 98557...9e9 Legg deg tidligere, og spis sent. Anonymkode: 8cec9...e61
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #20 Skrevet 19. april 2023 Marit Kolby - Hva og Når skal vi spise Anonymkode: bea71...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå