Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal dere ute å hamstre imorgen nå da? Hamstre brus, øl og potetgull? Samt vin på polet?

Anonymkode: 99692...a9e

Nei det skal jeg ikke, blir det streik så blir den kortvarig og skulle den vare noen uker ta så blir det en harrytur

Anonymkode: 6ba64...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er det vel ikke DU som bestemmer om du blir tatt ut i streik da. Hvis du er fagorganisert da

Anonymkode: 479de...48c

Jeg er ikke så sytete, kravstor og barnslig at jeg vil risikere å bli tatt ut i en streik, så nei jeg er ikke organisert. 

Anonymkode: f6e98...f58

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke folk lært at det er unødvendig med særlig hamstring? Folk bruker enda dasspapir og spiser enda Joikaboller de kjøpte i 2020 når de begikk coronahamstring. 

Et par uker så er dette over, og man går sikkert ikke fri av noe av betydning underveis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Posten blir nok ikke stoppet, men kan sikkert ta litt lengre tid. Flere fraktselskaper som også rammes, så ting vil nok bare ta lengre tid enn vanlig en liten stund. 

Anonymkode: b354b...d15

Får håpe det 🙂 dvs at netthandlingen får seg en trøkk og. Kanskje ref levering osv. Men ja med forsinkelser.

Anonymkode: 069e4...2bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke så sytete, kravstor og barnslig at jeg vil risikere å bli tatt ut i en streik, så nei jeg er ikke organisert. 

Synes du syter ganske mye her inne jeg 🤔

Helt normalt å ikke ville ha høyere lønn. Tenk så teit å kreve at folk går opp i lønn i stede for ned. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får håpe det 🙂 dvs at netthandlingen får seg en trøkk og. Kanskje ref levering osv. Men ja med forsinkelser.

Kan ikke tenke meg noe annet enn at det bare fører med seg litt forsinkelser 😊

AnonymBruker
Skrevet

Får de som streiker lønn når de er i streikevestene? Bare nysgjerrig.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet at nordpost står på neste pulje. 

Nordpost gikk konkurs for et par å siden så det tviler jeg på

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

ok, men tror ikke de stopper opp norske posten.Da er det også litt krise vil jeg si i disse tider.

Posten stopper ikke opp, da blir det tvungen lønnsnemd asap

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De får penger fra streikepotten til LO og de andre fagforbundene det gjelder. Den er ganske stor.

Disse pengene er ikke skattepliktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avhengig av Pepsi Max.. så jeg blir nok dessverre en av de som hamstrer 🙈 Selv om jeg burde slutte med all brusen. 

Anonymkode: 8a3ea...7f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, de får ikke lønn. Kun streikebidrag fra fagforeningen på noen tusen i uken. 

AnonymBruker
Skrevet
Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

De får penger fra streikepotten til LO og de andre fagforbundene det gjelder. Den er ganske stor.

Disse pengene er ikke skattepliktig.

Sant. Men man opparbeider seg ikke feriepenger eller pensjon i løpet av perioden man streiker. Logisk nok siden man ikke er på jobb. 

Anonymkode: 8a3ea...7f2

Skrevet

Nei, skal så absolutt ikke hamstre øl, potetgull eller brus. Dette er helt unødvendige varer. Kommer kanskje til å kjøpe inn litt ekstra av vanlige matvarer, men vi får se.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (3 minutter siden):

Nei, de får ikke lønn. Kun streikebidrag fra fagforeningen på noen tusen i uken. 

Ok, Da lærte jeg noe nytt 🙂 Leste også at de ikke er skattepliktige heller her i en post. Da får de som de klarer seg virker det som.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes du syter ganske mye her inne jeg 🤔

Helt normalt å ikke ville ha høyere lønn. Tenk så teit å kreve at folk går opp i lønn i stede for ned. 

Tenk så teit å få så stor lønnsøkning at inflasjonen og rentene går enda mer opp. Da blir det mye syting da... Er null konsekvenstenkning fra LO

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De får ca 70% av brutto lønn, litt avhengig av foreningen. Men disse er pengene er ikke skattepliktig så de fleste vil få like mye utbetalt som lønnen. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nordpost gikk konkurs for et par å siden så det tviler jeg på

Yes, sorry. Postnord mente jeg. 

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Har aldri hamstret noe som helst i hele mitt liv og kommer aldri til å hamstre uansett hva. Så om jeg skal hamstre på grunn av streik? Nei ellers takk.

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Støtter ikke de streikende. Barnslig oppførsel.  Tilbudet fra NHO var mer enn bra nok!!!

Fordi du sier det? 

Anonymkode: 289ce...40e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal dere ute å hamstre imorgen nå da? Hamstre brus, øl og potetgull? Samt vin på polet?

Anonymkode: 99692...a9e

Brus, øl og chips skal hamstres. Må ha de neste helgene. Hvem vet hvor lenge streiken varer..?

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...