AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Jeg har vært borti mange par som holder sammen i to år etter en ulykke, men så slår dama opp. En maskulin mann som havner i rullestol og blir deprimert og usikker er ikke lenger godt nok. Tanker? Anonymkode: c1383...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Et annet klassisk eksempel er han son får psykiske lidelser etter å ha mistet jobben Anonymkode: c1383...7ad
Andro Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Livskriser er svært belastende for forhold. Så mange som 50% av amerikanske menn forlater sin kone om hun blir alvorlig syk. Mange blir alene med barn dersom de føder et barn med sykdom eller funksjonshemning. Folk i krise oppfører seg ikke like bra mot hverandre som i en normalsituasjon, og noen blir bitre. En deprimert person kan bli umulig å leve med pga. adferd overfor andre. Dette har lite å gjøre med å få være sårbar. Sårbarhet handler om å få være åpen om eget følelsesregister. Kunne danse, le, gråte og innrømme bitterhet og avsky. Rett og slett få være et helt menneske. Tradisjonelt sett har hele følelsesregisteret til menn gitt seg utslag i aggresjon eller stum bitterhet i vår kultur. Det er vi forbi. De fleste av oss. Det å føle er ikke noen unnskyldning eller påskudd for å te seg dårlig mot andre. Der er det en del som stryker. 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Jeg er kvinne og opplever ikke at jeg får lov å være sårbar i det hele tatt. Jeg skal derimot stille opp for alle andre. Så hva dette har med likestilling å gjøre forstår jeg ikke. Anonymkode: 44a69...847 4
PM75 Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 https://forskning.no/aldring-kreft/flere-brudd-nar-kvinnen-blir-syk/886884
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Skjønner ikke hvorfor du blander likestilling og sårbarhet inn i dette. Om en ikke har et positivt, givende og oppløftende forhold lenger så har alle rett til å slå opp. Man kan ikke holde sammen med en partner bare fordi hen blir syk og man syntes synd på hen. Anonymkode: 6ca31...555 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har vært borti mange par som holder sammen i to år etter en ulykke, men så slår dama opp. En maskulin mann som havner i rullestol og blir deprimert og usikker er ikke lenger godt nok. Tanker? Anonymkode: c1383...7ad Depresjon er vanskelig fordi særlig menn kan bli aggressive og heller ikke oppsøke hjelp. Min deprimerte eks slo opp med meg, da...så da slapp jeg valget. Han sa også til meg en del grusomme ting som drepte mine følelser for ham samt tok en god del av selvtilliten min. Likevel tvang jeg ham til å oppsøke hjelp, fordi jeg skjønte at han var langt nede og jeg orket ikke tanken på å begrave ham. Anonymkode: 60385...395
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har vært borti mange par som holder sammen i to år etter en ulykke, men så slår dama opp. En maskulin mann som havner i rullestol og blir deprimert og usikker er ikke lenger godt nok. Tanker? Anonymkode: c1383...7ad Når partner blir deprimert, så forandrer det hele personligheten. En depresjon er vanskeligere for en partner og takle, enn selve sykdommen/skaden. Anonymkode: 06d45...08c 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Jeg tror at en mann skal være veldig forsiktig med å vise sårbarhet og "svakhet". Ser at menn bør åpne seg, snakke om ting osv. Forebygging av selvmord , søke støtte når an har problemer. Og det stemmer nok. Men samtidig tror jeg at det er et tveegget sverd i forhold. Tror man skal være veldig forsiktig å bruke dama som psykolog, støtte eller krykke. Foreldre, kompiser, hjelpelinje, psykolog er nok en et bedre sted å ventilere. Menn blir nok, oftere enn kvinner, vurdert utfra typiske maskuline egenskaper. Dominans, styrke, dristig, modig, sterk, selvstendig. Og hva en mann bidrar med er ofte viktigere enn "hvem" vi er? Ingen vil ha en svak , klynkende mann. Svakhet, sårbar, utfordringer, problemer, vanskeligheter, følsom. Sikkert fint hos en venn eller bror. Men gjør en mann mindre attraktiv som partner. I hvert fall i begynnelsen av forholdet hvor man blir kjent. Å vise følelser i en begravelser og ulykker er greit (Eksterne faktorer). Selv i dagens moderne samfunn med åpenhet osv så ligger det nok en forventing om å" ta det som en mann", "ta deg sammen". Anonymkode: d5594...ce5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 Dere har lov å være sårbare, men slutt å ta damer som en selvfølge. Oppsøk proffesjonell hjelp. Anonymkode: acbb0...b52 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror at en mann skal være veldig forsiktig med å vise sårbarhet og "svakhet". Ser at menn bør åpne seg, snakke om ting osv. Forebygging av selvmord , søke støtte når an har problemer. Og det stemmer nok. Men samtidig tror jeg at det er et tveegget sverd i forhold. Tror man skal være veldig forsiktig å bruke dama som psykolog, støtte eller krykke. Foreldre, kompiser, hjelpelinje, psykolog er nok en et bedre sted å ventilere. Menn blir nok, oftere enn kvinner, vurdert utfra typiske maskuline egenskaper. Dominans, styrke, dristig, modig, sterk, selvstendig. Og hva en mann bidrar med er ofte viktigere enn "hvem" vi er? Ingen vil ha en svak , klynkende mann. Svakhet, sårbar, utfordringer, problemer, vanskeligheter, følsom. Sikkert fint hos en venn eller bror. Men gjør en mann mindre attraktiv som partner. I hvert fall i begynnelsen av forholdet hvor man blir kjent. Å vise følelser i en begravelser og ulykker er greit (Eksterne faktorer). Selv i dagens moderne samfunn med åpenhet osv så ligger det nok en forventing om å" ta det som en mann", "ta deg sammen". Anonymkode: d5594...ce5 Hvis ikke min mann kan være 100% seg selv med meg, så er jeg en jævlig dårlig partner. Klart min mann skal komme til meg med bekymringer og tunge følelser. Jeg hadde blitt utrolig lei meg om min partner og bestevenn følte at han ikke kunne komme til meg med alt av følelser livet har å by på. Hvilke psykopatiske kvinner er det du omgås? Anonymkode: 06d45...08c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå