Gå til innhold

Hva er deres favorittkake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Suksessterte!!! 😍

Anonymkode: 91ad6...b19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
missLynch skrev (På 17.4.2023 den 22.48):

Snickerskake med salt og  søtt får meg ned på kne 🥰 Eller suksessterte med masse gul krem. 
Key lime pie er en favoritt, men ikke så ofte å få i Norge, dessverre 🥲

Haha, hver gang jeg hører ordet snickerskake tenker jeg på den norske sketsjen der en prest lagde snickerskake og så ble den hevet ut av kirka fordi noen i menigheten var allergiske mot peanøtter. 😅

Anonymkode: 91ad6...b19

Skrevet

Fiskekake

AnonymBruker
Skrevet
ruffen29 skrev (På 17.4.2023 den 18.54):

Når jeg er i selskaper setter jeg alltid på å få tak et stykke suksesskake. Er den skikkelig laget og god så tar jeg to stykker🙈

Hvordan skal den være "skikkelig laget"? :)

Spør fordi mammas utgave, som jeg vokste opp med, er ganske annerledes enn mange andre jeg har smakt i voksen alder. Mammas bunn er mer kransekakeaktig, ikke den luftige marengsen med finhakkede mandler som for eksempel venninnen min lager. Jeg er også oppvokst med at kremen har MYE mørkere gulfarge, men det kan selvsagt skyldes at mamma kjøpte gårdsegg fra frittgående høns i stedet for industrieggene i butikken. Hun pleide heller ikke å piske opp kremen etter avkjøling, men det har jeg sett mange gjør. Den blir selvsagt luftigere av pisking, og kanskje lysere på farge også?

Jeg liker alle variantene jeg har smakt, men de er såpass forskjellige at det nesten ikke føles som samme kake, hehe.

Anonymkode: 366b9...662

• Nyttig 2
Gjest frenchygirl
Skrevet

Hele familien elsker min suksesskake, som jeg legger ekstra mye gul krem på.

Ellers så er mine favoritter utenom suksesskaken napoleonskake, marsipankake, brownies og skumkake.

Skrevet

1. Ostekake med bringebær (viktig at den er frisk og har bunn av bixit-kjeks)

2. Oreokake

3. Gulrotkake med ekstra mye ostekrem

4. Bløtkake med banan, jordbærsyltetøy, vaniljekrem og krem, akkurat som bestemor laget den ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Suksessterte Kransekake

Verdens beste/ Kvæfjordkake😋

Anonymkode: b00ab...a62

Skrevet

En god og saftig sjokoladekake med skikkelig glasur og uten pynt bortsett fra høvla melkesjokolade.

Ikke de tørre, spesielt ikke de fra Toro.

Skrevet

En skikkelig god hjemmelaget brownie, pavlova eller brownieostekake.

Skrevet (endret)

Krydderkake eller banankake med moccasjokoladekrem, peanøttsmør (sånn peanut butter cup/snickerskake) kake (år siden jeg laget eller fikk servert, men kom på den nå, og sååå god), annet med kaffe i. Ostekake er også digg. Alt annet enn krem og marsipankaker, da står jeg glatt over. 
Har melkeallergi så ikke ofte jeg spiser kaker for lager sjeldent selv. Fikk lyst på nå da 🤣😋

Endret av Daisy-love
AnonymBruker
Skrevet

Suksessterte

Anonymkode: adba9...a5a

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Frkego said:

1. Ostekake med bringebær (viktig at den er frisk og har bunn av bixit-kjeks)

3. Gulrotkake med ekstra mye ostekrem

Enig i disse! 

Anonymkode: c31a7...8af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...