Gå til innhold

Lindeberg eller Høybråten i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken av disse stedene ville dere bodd? Hvis dere skulle velge …Har vært på visning og står mellom litt romslige men noe dyrere på Lindeberg eller mer moderne med  litt mer trapper og vinduer på Høybråten . 

Anonymkode: 73dc9...0d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor, og om man skal oppdra barn der. Men jeg liker nærhet til byen og ville nok landet på Lindeberg. Da helst i Jeriko skolekrets. Eneboligstrøkene på gamle Høybråten er også hyggelige.

Anonymkode: 0614d...4c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Buddhahode skrev (12 minutter siden):

Høybråten.

Hvorfor ? Vi er uten barn og planlegger ikke å få det så skoler rundt og barnevennlighet har lite å si. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte Lindeberg. Bor der ikke lenger, men ville ikke bodd et sted hvor jeg måtte krysset en motorvei for å komme til skogen når jeg først skulle bo så langt utenfor sentrum. Nærhet til marka og T-bane, lettere å handle i butikken uten bil, koselige og varierte nærområder.. Lindeberg er superkoselig. Jeg har aldri skjønt hvorfor Høybråten liksom er mer "fancy", for beliggenheten er virkelig suboptimal. Hvis det er samme type bolig dere ser på, så vil jeg tro dere får mer igjen for pengene på Lindeberg.

Anonymkode: bb624...9de

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt Lindeberg. Trives best med tbane fremfor tog, og østmarka i umiddelbar nærhet er et så stort pluss for meg. 

Anonymkode: b95e3...10f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor ? Vi er uten barn og planlegger ikke å få det så skoler rundt og barnevennlighet har lite å si. 

Isåfall, om budsjettet er type Grorud hadde jeg ikke gått for noen av delene.

Jeg hadde valgt en av delbydelene som er nærmere skogen/natur :) 

Ellingsrud, Ammerud eller noe sånt. Ikke det du helt spurte om, men begge disse stedene er jo midt mellom mye ugunstig. Og når man ikke er opptatt av skolekrets er jo ikke Høybråten viktig heller. 

Anonymkode: ddfff...c3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lindeberg er finere enn Ellingsrud i mine øyne, selv om det kanskje er litt flere steder med støy fra motorveien på Lindeberg. Men skogen er da like nært som på Ellingsrud - delbydelen strekker seg jo til markagrensa. Ammerud er også et bra område, men litt kjedelig med linje 5 som ikke går like ofte inn til sentrum. Personlig liker jeg Nordmarka bedre enn Østmarka, og oppover ved Ammerud/Grorud/Romsås er det fortsatt områder hvor man kan gå relativt uforstyrret, og boligprisene er vel ganske lave. Østmarka er finere litt lenger inn, der hvor det skal bli nasjonalpark, men de færreste går så langt inn til hverdags. (Er et herlig lite naturreservat på romsås rett ved bebyggelsen, derimot). Mellom Lindeberg og Haugerud er det et fint grøntdrag/gangvei med eldre bygg og hvor det er mye som skjer - typ hageparseller, kunstpark (Trosterudvillaen - kjempekoselig), sykkelbane, sosiale møteplasser.

Anonymkode: bb624...9de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde som flere andre i tråden valgt Ammerud, Kalbakken, Rødtvet over Lindeberg og Høybråten. Jeg var selv på visninger på Lindeberg og opplevde området som ganske belastet. Var ungdomsgjenger som hang rundt senteret og T-bane stasjonen var ganske dodgy. Ikke et sted jeg har lyst til å gå alene sent på kvelden 

Anonymkode: c700a...177

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Velg Rødtvet. Kjempekoselig og rolig og rett ut i skogen.

Anonymkode: 9a2ad...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høybråten er helt supert! Der er det mange grøntområder, kort vei til flere markaområder og rask transport til sentrum med lokaltog.

Det er planer om å øke antall avganger på lokaltoget, noe som sannsynligvis vil påvirke boligprisene en del. 

Lindeberg, vel; både broren min og en av venninnene mine flyttet dit, og flyttet vekk igjen ganske raskt. Venninnen min var redd for å gå alene der, og det var ungdomsgjenger som hang i oppgangen. Jeg opplever området som ganske trafikknært, tettbygget og usjarmerende. Det samme gjelder deler av Rødvet og Kalbakken.

Anonymkode: a8421...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...