Gå til innhold

Vært mye sykdom, sært å spørre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I familien vår har det siden jul vært veldig, veldig mye sykdom (som hos mange andre) og nå er vi så lei av å være syke at vi har begynte å høre om de vi har avtalt å treffe er friske. Det har ikke blitt tatt ille opp av noen av de vi har spurt. Blir det likevel sett på som sært? Sier selv ifra når vi er syke og de fleste sier da at de gjerne vil ha treffer til gode.

Anonymkode: fd81f...e25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme nå om dagen...

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det samme og har gjordt det lenge. De fleste tar det fint, men vi har noen i familien (med et typisk snørrbarn) som blir blodig fornærmet. Dessverre gjør det at vi treffer de mindre enn vi ønsker.

Det burde være normal høffelighet å opplyse om nylig sykdom når man møtes.

Anonymkode: 112ff...78a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi spør alltid :) «Klar for i morgen? Hvis alle er friske og raske, så gleder vi oss!»

Anonymkode: 1326e...5bd

Skrevet

Det samme har jeg gjort, og jeg tror de fleste som har hatt måned på måned med sjukdom kan relatere! 

AnonymBruker
Skrevet

Neida, helt innafor :) 

Anonymkode: b8bf2...152

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å spørre. Noen skjønner ikke dette med å informere om sykdom. 
Da barna til svogeren min var yngre så dukket de opp til middag hos svigers selv om barna hadde spydd hele natta for eksempel, eller hadde feber og var synlig syke🙄 

Anonymkode: 408fb...022

Skrevet

Nei, ikke sært. I hvertfall ikke om en forteller at en har vært gjennom mange sykdommer i det siste, og at en derfor ikke ønsker å trigge immunforsvaret unødig.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt at folk oppfører seg på denne måten etter at alle var sykelige hypokondere i perioden 2020-2022.

Kanskje en motreaksjon?

Anonymkode: 3f7a3...2c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

I familien vår har det siden jul vært veldig, veldig mye sykdom (som hos mange andre) og nå er vi så lei av å være syke at vi har begynte å høre om de vi har avtalt å treffe er friske. Det har ikke blitt tatt ille opp av noen av de vi har spurt. Blir det likevel sett på som sært? Sier selv ifra når vi er syke og de fleste sier da at de gjerne vil ha treffer til gode.

Anonymkode: fd81f...e25

Skjønner det godt. Har truffet familie og venner med barn, og møkka lei av at de såvidt er frisk eller at de er syk og smitter enda.... Så ny runde.. Igjen og igjen... Selv om jeg gir klar beskjed! Snart konfirmasjonstider og no så håper folk klarer å tenke på andre.. Ikke gøy å være syk oppi alt..Igjen......! Spør og de sier ja alle er frisk. Snørret renner, barna hoster og gryler, føler seg ikke i form osv.. Andre har diare eller spydd.. Så mange egoister der ute!

Anonymkode: 597b2...adc

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forståelig og normalt egentlig å ville holde seg frisk .  Men med så mye sykdom som dette , så tenker jeg at dere ikke har nok C og D vitamin . Viktig for både voksne og barn . Disse vitaminene hjelper kroppen til å bekjempe viruser som man er mer utsatt for på vinterhalvåret pga kulde og  mangel på sol.

Anonymkode: 64fd1...f5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor å spørre.. Har vurdert det selv om dagen. Ungene var med pappaen sin til familie hvor noen var syke, og det kommer selvfølgelig hjem hit 😒😒😒

Anonymkode: 5b3f3...981

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...