Gå til innhold

Diare og sulten konstant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste bort før påska til et annet land, og ble litt dårlig i magen men tenkte det bare var litt standard feriemage. Nå har jeg vært hjemme i 2 uker og er på samme viset. Er oftere på do enn vanlig, men har ikke vondt i magen eller at det er ekstremt akutt, men det er løst og/eller veldig klissete, sitter fast og må bruke mye vann for å få det ned før jeg en gang kan bruke dobørsten. Og for å ikke snakke om at jeg er KONSTANT sulten! Jeg spiste "lunsj" for 1,5 t siden + en kjeks, og nå er jeg helt fra meg av sult 😅 Noen råd for å stoppe dette?

Anonymkode: 1cbc4...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har vart så lenge, så ville jeg kontaktet lege... Det kan være du har fått en infeksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville bestilt en time hos legen. Det at du var på ferie akkurat når det begynte kan være tilfeldig, kanskje har det ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 59a17...5c8

AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (6 timer siden):

Når det har vart så lenge, så ville jeg kontaktet lege... Det kan være du har fått en infeksjon.

Burde jeg ikke hatt feber eller noe om det er en infeksjon? For kjenner absolutt ingenting annet enn at jeg har løs avføring.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, jeg ville bestilt en time hos legen. Det at du var på ferie akkurat når det begynte kan være tilfeldig, kanskje har det ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 59a17...5c8

Særs lite lyst til å dra til legen. Det er ikke ledige fastleger her jeg bor, noe som betyr enten legevakt hvor du må vente i timesvis, eller så må jeg busse til legen jeg har i en nabokommune og da må jeg ta nesten hele dagen fri fra jobb:\ Og om jeg drar blir de vel å be om en avføringsprøve? Greit å bare tatt den med en gang isåfall.

Sjait ass.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg reiste bort før påska til et annet land, og ble litt dårlig i magen men tenkte det bare var litt standard feriemage. Nå har jeg vært hjemme i 2 uker og er på samme viset. Er oftere på do enn vanlig, men har ikke vondt i magen eller at det er ekstremt akutt, men det er løst og/eller veldig klissete, sitter fast og må bruke mye vann for å få det ned før jeg en gang kan bruke dobørsten. Og for å ikke snakke om at jeg er KONSTANT sulten! Jeg spiste "lunsj" for 1,5 t siden + en kjeks, og nå er jeg helt fra meg av sult 😅 Noen råd for å stoppe dette?

Kontakt fastlege, be om å få ta avføringsprøve. Du får svar samme uke den tas…

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Burde jeg ikke hatt feber eller noe om det er en infeksjon? For kjenner absolutt ingenting annet enn at jeg har løs avføring.

Særs lite lyst til å dra til legen. Det er ikke ledige fastleger her jeg bor, noe som betyr enten legevakt hvor du må vente i timesvis, eller så må jeg busse til legen jeg har i en nabokommune og da må jeg ta nesten hele dagen fri fra jobb:\ Og om jeg drar blir de vel å be om en avføringsprøve? Greit å bare tatt den med en gang isåfall.

Sjait ass.

Av f.eks salmonella, så er det over 2000 arter som kan gi infeksjon, og det kan vare flere måneder. Så nei, ikke alle infeksjoner vil gi samme symptomer. Men det er kun helsepersonell som kan vurdere om du har behov for videre undersøkelser, og endret avføringsmønster er typisk ting som man blir rådet oppsøke lege med.

Men hvis du ikke vil oppsøke lege, så får du vente å se om det går over. Mye andre valg har du ikke. Du kan prøve ringe å høre hva de sier og se om du kan få hente kit til avføringsprøver, men sjansen for at de også ønsker blodprøver og en generell undersøkelse er stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...