Gå til innhold

Duk til konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri arrangert selskap før. Sønnen min skal konfirmeres og det blir rundt 50 gjester. Ønsker hvit duk som ikke koster alt for mye. 
Helst ikke en papirduk som revner med en gang. 😉 

Leste et sted at papirduken fra Dune er den med best kvalitet, men den var veldig dyr. 25 meter for rundt 599. Mener jeg leste at man skal beregne 0,5 m pr person, så er det kanskje greit og ha duk der maten skal stå? 

Anonymkode: 746e9...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi hadde Dunicel duken i konfirmasjonen, og den revnet ikke en eneste plass. Den foldet seg veldig fint på bordet, og kunne lett byttes dersom det ble noe søl :) Jeg er enig med deg at den er litt dyr, men den dukker opp på tilbud av og til! Jeg kjøpte den på halv pris på Staples (heter vel Lyreco nå), og har hørt noen har funnet den på Europris :) 

https://www.lyreco.no/p/duk-dunicel-1-18x25m-hvit/182282

Anonymkode: 5197c...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte hvit duk på rull på Staples. Om det var Dune husker jeg ikke. Den var ihvertfall tykk, myk og stødig. Ser mange bruker nervøs fløyel, men har hørt at noen klager på at de loer på klærne. Litt kjedelig å få masse hvitt lo på bunaden. Blir fort slimsete og ujevnt også.

Anonymkode: 19f7e...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller kjøpe en billig hvit tøyduk? Ikea har duker til under 100 kroner og da kan du bruke dem igjen senere i stedet for papirduker som er bruk og kast.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte for 1 år siden da vi skulle ha dåp, mange fine hvite duker fra IKEA. Kjøpte 15 stk. For jeg planla å bruke dem i konfirmasjonen også i år også. Så har vi duker til fremtidige selskaper, og kan evt låne bort til familie og venner hvis de trenger duker til spesielle anledninger 😊 

Anonymkode: 8d1e0...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp nervøs fløyel hos stoff&stil, kan få ikke akkurat de lengdene du ønsker. Kan klippes i mindre duker senere om du skulle ønske det

Anonymkode: 5c4df...cdf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt nervøs fløyel på rull fra Jysk, har ikke vært plaget med at den loer på klærne. 3 meter *1.5 m koster nå 99 kr. Har vasket i vaskemaskinen og brukt til flere anledninger. Krympet litt i vask, men har ikke revnet i kantene selv om det bare er klipt og er vasket iallefall 5 ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eneri skrev (4 minutter siden):

Har kjøpt nervøs fløyel på rull fra Jysk, har ikke vært plaget med at den loer på klærne. 3 meter *1.5 m koster nå 99 kr. Har vasket i vaskemaskinen og brukt til flere anledninger. Krympet litt i vask, men har ikke revnet i kantene selv om det bare er klipt og er vasket iallefall 5 ganger. 

Det kjøpte vi og. Vasket før bruk men alle sorte bunader ble full av hvite fibre. 

hvite laken kan også fungere. 

Anonymkode: 0f1ae...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kjøpte vi og. Vasket før bruk men alle sorte bunader ble full av hvite fibre. 

hvite laken kan også fungere. 

Anonymkode: 0f1ae...bca

Så synd at fløyelen "røyter" slik 

Ja, hvite laken er et godt tips, vet noen bruker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...