AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Det er 5 år siden sist jeg besøkte London. Nå skal min datter avsted på jentetur. Jeg føler at min erfaring er avleggs . Så jeg lurer på om noen her inne har noen tips til Londonturen? Ikke når det gjelder sightseeing... men om turen til og fra flyplass til sentrum /hotellet de har booket nå i forhold til buss og taxi.....og hva må unge jenter være forsiktig med ? Om kvelder, og områder, og praktiske ting🙏🙏 Anonymkode: 5a259...812
Alvario Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 (endret) Anbefaler deg facebookgruppen: «Visit London things to do» Jeg har vært i London utallige ganger, men her får man hele tiden med seg nye ting som skjer, stengte tuber, nye restauranter/hotel og andre anbefalinger. Spør gjerne om tips der inne, så får du masse svar på noen få min. Hvor skal datteren din bo og til hvilken flyplass flyr de til? Endret 16. april 2023 av Alvario
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Hvilken flyplass reiser de til? Enkleste nå er at tæppe visakortet før avreise med tog eller tube, så regnes prisen ut automatisk når man tæpper ut igjen. Bare å finne ut hva som passer best i forhold til hotellet. Ellers bruke sunt bondevett når man er ute, som på alle andre steder. Anonymkode: 722f8...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er 5 år siden sist jeg besøkte London. Nå skal min datter avsted på jentetur. Jeg føler at min erfaring er avleggs . Så jeg lurer på om noen her inne har noen tips til Londonturen? Ikke når det gjelder sightseeing... men om turen til og fra flyplass til sentrum /hotellet de har booket nå i forhold til buss og taxi.....og hva må unge jenter være forsiktig med ? Om kvelder, og områder, og praktiske ting🙏🙏 Anonymkode: 5a259...812 Anbefaler Uber eller Bolt fra flyplassen t/r hotellet Anonymkode: f528e...74d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 Som alltid, de må være forsiktig med alkohol og ikke rote seg opp i fremmede folk på byen hvis de liker å gå ut. Anonymkode: 92df7...9f5
Thessa97 Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 16.12): Det er 5 år siden sist jeg besøkte London. Nå skal min datter avsted på jentetur. Jeg føler at min erfaring er avleggs . Så jeg lurer på om noen her inne har noen tips til Londonturen? Ikke når det gjelder sightseeing... men om turen til og fra flyplass til sentrum /hotellet de har booket nå i forhold til buss og taxi.....og hva må unge jenter være forsiktig med ? Om kvelder, og områder, og praktiske ting🙏🙏 Anonymkode: 5a259...812 Ville tatt uber fra flyplass, eller undergrunden. Ikke vanskelig i det hele tatt 😃
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #8 Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 16.12): Det er 5 år siden sist jeg besøkte London. Nå skal min datter avsted på jentetur. Jeg føler at min erfaring er avleggs . Så jeg lurer på om noen her inne har noen tips til Londonturen? Ikke når det gjelder sightseeing... men om turen til og fra flyplass til sentrum /hotellet de har booket nå i forhold til buss og taxi.....og hva må unge jenter være forsiktig med ? Om kvelder, og områder, og praktiske ting🙏🙏 Anonymkode: 5a259...812 Ta toget til og fra flyplassen. Det går kjapt, er rimelig, og dere slipper stress med kø/rushtrafikk.....i hvert fall når dere skal hjem. Unge jenter bør ikke gå alene på kveldstid. På dagtid går det fint å tusle litt alene (minst to og to), så lenge de holder seg i hovedgatene. Ellers bruk funn fonuft, slik du/dere ville gjort hjemme. Anonymkode: 98f52...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #9 Skrevet 4. mai 2023 Undergrunnen fra flyplassen kommer jo helt an på hvilken flyplass det er snakk om. Jeg ville anbefalt å ta toget fra Gatwick eller Heathrow. Veldig enkelt, og går stort sett ekspresstog da enten til Paddington station eller Victoria station (alt etter hvilken flyplass). Ellers i London er det veldig greit å bare "tappe" med kortet når man går gjennom porten, og tappe ut igjen når man går av metroen. Man trenger ikke styre med å kjøpe billetter, eller å bruke Oyster card. Anonymkode: 22185...2bc
Kjetil E Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 13.43): Undergrunnen fra flyplassen kommer jo helt an på hvilken flyplass det er snakk om. Jeg ville anbefalt å ta toget fra Gatwick eller Heathrow. Veldig enkelt, og går stort sett ekspresstog da enten til Paddington station eller Victoria station (alt etter hvilken flyplass). Ellers i London er det veldig greit å bare "tappe" med kortet når man går gjennom porten, og tappe ut igjen når man går av metroen. Man trenger ikke styre med å kjøpe billetter, eller å bruke Oyster card. Anonymkode: 22185...2bc Hvis man skal med tog fra Heathrow til Paddington så er Heathrow connect å annbefale. Langt billigere enn Heathrow express. Man kan og ta t-bane fra Heathrow og helt inn til sentrum av London, men vil ikke annbefale det hvis man har med seg bagasje. Da det ikke er mye plass for det på t-banen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #11 Skrevet 6. mai 2023 On 5/4/2023 at 12:02 PM, AnonymBruker said: Unge jenter bør ikke gå alene på kveldstid. På dagtid går det fint å tusle litt alene (minst to og to), så lenge de holder seg i hovedgatene. Anonymkode: 98f52...bb8 Litt overdrevet, man trenger da ikke gå to og to sammen på dagtid og holde seg til hovedgatene. Og det er ikke som om jenter ikke går ut på kveldstid. Det er veldig trygt de fleste steder i London sentrum, og nesten alltid folk i nærheten. Selv om man selvsagt kan være uheldig alle steder, også hjemme. Anonymkode: 722f8...cfc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå