Gå til innhold

Strømforbruk i tomt lokale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et butikklokale som jeg har flyttet ut av, men som jeg må betale (husleie og) strøm på til kontrakttiden er ute. Lokalet har stått helt tomt i 3 mnd nå, eneste som (i teorien) bruker strøm der, er et lite sånn hybelkjøleskap, pluss at det er en varmtvannsbereder der som sikkert står og vedlikeholder varmt vann, men det er jo ikke noe varmtvannsforbruk (eller vannforbruk generelt). Det er alt som bruker strøm, ingen varme eller lys. Likevel har jeg fått strømregning hver av disse 3 månedene med forbruk på ca. 500 kwh/måned. Er dette mulig?

Det er leiligheter på alle kanter rundt, eid av samme utleier, samt noen stikkontakter på husveggen utenfor lokalet jeg har leid, som bla. står og lader et par elektriske scootere (slike som eldre bruker) konstant. Mistenker at jeg driver og betaler på andre sitt strømforbruk, når jeg får strømregninger på nesten 1000 kr/mnd når nesten alt er avslått.

Noen som har litt innsikt i strømforbruk?

Anonymkode: a1bd7...fab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan nok stemme det. Selv om man ikke benytter varmtvannet, så står berederen og vedlikeholder temperaturen.

Kjøleskap derimot bruker forholdsvis lite strøm.

Anonymkode: 0baa0...c7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan nok stemme det. Selv om man ikke benytter varmtvannet, så står berederen og vedlikeholder temperaturen.

Kjøleskap derimot bruker forholdsvis lite strøm.

Anonymkode: 0baa0...c7d

Så en varmtvannsbereder bruker nesten 500 kwh/mnd selv uten at man bruker varmtvann?

Anonymkode: a1bd7...fab

Skrevet

En moderne 200 liters bereder burde ikke ha et varmetap på særlig mer enn 70W, så da vil den bruke rundt 55kWh i måneden 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...