AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Hei. Jeg har en problemstilling som jeg trenger litt råd/hjelp til å finne ut av. Jeg dater en person som har en hund som er nokså stor og som røyter helt ekstremt mye. Jeg selv er veldig opptatt av å ha et rent og ryddig hjem, men når hunden har vært på besøk så ser det HELT jævlig ut her. Pels overalt. Jeg merker at jeg blir stresset av dette og også sliten etterpå. Jeg liker den personen jeg dater veldig godt, men er usikker på om dette kommer til å fungere nettopp pga dette. Noen med erfaringer/råd? Anonymkode: 21d70...4db
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Børst hunden. Anonymkode: 2100b...488 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Fortell dette til personen, jeg lover at du blir dumpet. Problemet løst Anonymkode: 850f6...ccc 4 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Søk hjelp med OCD problemene dine. Viss du velger å være så opptatt av noe så overfladisk som dette ved en du liker veldig godt så gjør personen seg selv en gigantisk tjeneste ved å bare dumpe deg og være ferdig med hele greia og du kan igjen ha et rent og pent hjem. Anonymkode: 21d3c...3e4 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Mulig hunden røyter veldig mye akkurat nå? Hvis det er en polarhund så slipper de gjerne hele vinterpelsen i disse tider. Og det er ekstremt. Hvis det er en annen rase så går det an å gi hunden tilskudd, børste den etc...men ja... folk som har hund er ikke så opptatt av hår. Anonymkode: c37f2...3a6 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #6 Skrevet 17. april 2023 Dere passer jo ikke sammen. Hvis du er SÅ nevrotisk opptatt av bakterier og renhet og han er en avslappet fyr som er glad i hunder, kommer dette til å bli en evig kilde til irritasjon for deg og frustrasjon for ham. Anonymkode: ae99c...ab2 6 3
Kira123 Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Hei! Nå vet jeg ikke hvilken rase dette er, men mange raser røyter ca 2 ganger i året. Man kan få bort mye med børsting og kraftig hårføner (egen type for hund). Man vil likevel merke litt mer inne i disse periodene. Robotstøvsuger er din beste venn når man har hund. Hadde det vært min hund så hadde jeg tatt med egne tepper og dekket over sofaen om den legger igjen mye hår på tross av børsting/føning. Jeg har to små som har to røyteperioder i året. Samboeren min er og veldig glad i hund, men hadde ikke hatt hund om ikke jeg hadde hatt den interessen. Så jeg tar alt arbeidet med hund, og det er nesten alltid jeg som støvsuger sofaen ettersom det er stort sett hundene som legger igjen pels og sand. Før vi ble samboere så passet jeg og på å børste dem før jeg kom på besøk i forbindelse med røyting. 2
Kira123 Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Ellers så er det mange som har god effekt av fiskeolje. Hunden slutter jo ikke å røyte, men det kan redusere det utenom røyteperioder. Hundemat med mye kjøttinnhold, for eksempel Vom og hundemat, Mush, Orijen eller Acana kan og bidra til mindre røyting for noen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Dette hadde aldri gått. Du får dumpe han med en gang for han hadde garantert valgt hunden foran deg. Jeg hadde heller ikke datet en fyr med en hund. Hadde ikke orket all pelsen hjemme🤮 Var på besøk hos en med hund som røyter. Hår overalt. Også på maten. Anonymkode: 6a523...b0f
Myrmica Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 Jeg har hunder selv, og dater gjerne folk med hund - men vil allikevel ikke ha et "røytemonster" inn i mitt hjem... Overdreven sikling kan jeg også styre meg for 😅 Mine hunder røyter de også, men moderat og kun i perioder. Jeg børster de utendørs for å minimere hår inne. Jeg har vært borti hunder som røyter enormt mye og legger igjen hår overalt som er nærmest umulig å få ut av møbler og klær, og er det et slikt tilfelle det er snakk om så skjønner jeg godt hvorfor TS reagerer! For min del handler det ikke om fobi mot hår eller "bakterier og renhet" som noen skriver over her, det handler om at det blir sinnssykt mye ekstrajobb for meg, og det gidder jeg ikke... Hadde jeg møtt en type med en sånn hund, så hadde jeg heller møttes hjemme hos han, eller hatt han over på besøk uten hunden. Eventuelt krevd at han børstet/blåste hunden godt før besøk så ikke den la igjen så mye hår. Det siste vil jeg i grunn anse som normal høflighet, så at han ikke gjør dette av seg selv, eller tilbyr seg å støvsuge om det røytes mye inne, er en smule rart etter mitt syn... 1
exictence Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 Jeg forstår deg godt. Jeg er veldig glad i dyr, veldig glad i hunder. Dater gjerne menn med hund. Men vil ikke ha dem i mitt hjem. Hm. Jeg datet en som hadde hunden med seg i mitt hjem. Jeg ville gjerne like det, men klarte verken å like lukten, slevet og sølet og pelsen. Det ble ikke oss. Du må snakke med ham at det er et stort problem for deg.
Hill83 Skrevet 19. april 2023 #12 Skrevet 19. april 2023 Da kan vel hunden være i gangen / kjøkkenet ? Den må ikke være i stua
Maestro Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 Mamma har støv på hjernen og har sin andre st.berhnad 🙈🥰 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #14 Skrevet 19. april 2023 Jeg skjønner deg utrolig godt! Har en røytefri hund selv, og hadde aldri klart å ha en hund som røyter. Unngår å besøke venninne med hund som røyter. Blir jo full av hår og må vaske alt når jeg kommer hjem. Sofaen hennes så ikke ut. For ikke å snakke om lukten av røytehunder når de har vært ute i regn. Jeg elsker dyr og dyrets beste må komme først (hadde aldri krevd at han skulle kvitte seg med hunden f eks) men dette hadde vært en deal breaker for meg. Dere kan jo bo hver for dere? Tenker også at det er litt frekt å ta med seg en stor, flytende hund på besøk hos deg. Anonymkode: 04acc...677
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #15 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner deg utrolig godt! Har en røytefri hund selv, og hadde aldri klart å ha en hund som røyter. Unngår å besøke venninne med hund som røyter. Blir jo full av hår og må vaske alt når jeg kommer hjem. Sofaen hennes så ikke ut. For ikke å snakke om lukten av røytehunder når de har vært ute i regn. Jeg elsker dyr og dyrets beste må komme først (hadde aldri krevd at han skulle kvitte seg med hunden f eks) men dette hadde vært en deal breaker for meg. Dere kan jo bo hver for dere? Tenker også at det er litt frekt å ta med seg en stor, flytende hund på besøk hos deg. Anonymkode: 04acc...677 røytende* ikke flytende Anonymkode: 04acc...677
Hmmmmmm Skrevet 19. april 2023 #16 Skrevet 19. april 2023 Har to hunder, der den ene røyter mye. Men er sykt flink med renhold. Pluss at jeg har tilpasset møblenes farger etter pelsens farge. Jeg hadde derimot blitt sykt stresset av en hund som sikler. Hadde heller dratt til han på besøk en motsatt
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #17 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 23.18): Søk hjelp med OCD problemene dine. Viss du velger å være så opptatt av noe så overfladisk som dette ved en du liker veldig godt så gjør personen seg selv en gigantisk tjeneste ved å bare dumpe deg og være ferdig med hele greia og du kan igjen ha et rent og pent hjem. Anonymkode: 21d3c...3e4 Altså kjære vene ikke sleng OCD etter folk fordi de ikke takler hundegård. Het er det på ingen måte hotell rent til enhver tid, meget skjelden faktisk. Men fy fader de bikkjehårene stresser også meg. De legger seg over alt, lukter sinnsykt vondt. Og føles ut som umulig å ta vekk. Sist hadde jeg mareritt om om hundehår. Er bare ekkelt. Har katt, og de røyter de også. Men svever ikke i lufta eller lukter så ille som hundehår. Til TS, den hunden hadde vært turn off med meg, ser ikke for meg å skulle bo med den hunden, eller andre hunder han måtte pådra seg. Anonymkode: e5ba4...780 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #18 Skrevet 19. april 2023 Maestro skrev (40 minutter siden): Mamma har støv på hjernen og har sin andre st.berhnad 🙈🥰 St Bernhard, røyter ikke så ille, men sikler jo mye Anonymkode: e5ba4...780
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #19 Skrevet 19. april 2023 Det et dødfødt Anonymkode: 8ad58...cc6
Maestro Skrevet 19. april 2023 #20 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): St Bernhard, røyter ikke så ille, men sikler jo mye Anonymkode: e5ba4...780 Vi har hatt 2 våre inkl min stefar sin, sa hadde vi to på likt. Jo, de røyter helt sykt. De tar tørrmopp over gulvene daglig for og samle hår 🙈 Er selvfølgelig verst når våren kommer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå