Gå til innhold

I følge My fitness pal Skal Jeg spise 1300 kalorier. Går ikke ned....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 46,173 høy og veier 83. Skal ikke ned mye, da jeg liker mine former, men vil ned til 75. 

Nå har jeg i fire uker holdt på å spise slik mfp sier både ift makroer og kalorier. Spiser 1300 pr dag og helt normal kost. Kan ikke ha mye fett pga gallestein så den er grei... 

Har også begynt å trene, kun hjemme til YouTube men ser jo på Fitbit at jeg svir av ca 3-400 kal pr dag. 

På fire uker gikk jeg fra 84 til 83 og nå står jeg bom stille. Jeg forstår det ikke..... Hva er feilen? 

Lurer også på om noe mat kan binde vann? Hvis jeg feks spiser mye ost en dag (og påfører meg selv gallesteinsanfall) så er vekten noe høyere dagen etter. Samme hvis jeg har spist to striper sjokolade (kun lørdag). Noen råd? 

Har krympet rundt magen pga trening men vil ned i vekt. Har mye å si for psyken min faktisk..... 

Anonymkode: c17c4...a56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "svir av 3-400 kalorier per dag". I en times treningsøkt eller på en hel dag? Hva gjør du resten av dagen? Om du stort sett er i ro er kaloriforbrenningen din svært lav.

Anonymkode: 8e450...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått en times rask gange hver dag (puls 130-140) i stedet for å hoppe foran tv'en i noen minutter. Det vil sikre deg en god kaloriforbrenning på 4-500 kalorier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva mener du med "svir av 3-400 kalorier per dag". I en times treningsøkt eller på en hel dag? Hva gjør du resten av dagen? Om du stort sett er i ro er kaloriforbrenningen din svært lav.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ville gått en times rask gange hver dag (puls 130-140) i stedet for å hoppe foran tv'en i noen minutter. Det vil sikre deg en god kaloriforbrenning på 4-500 kalorier.

Svir av 3-400-500 pr trenings økt ja. Er i tillegg nokså aktiv, går 10k hver dag feks. 

Er veldig gla i å gå tur og gjerne i ulendt terreng. Svir av litt på det som du sier, men snor også av ganske mye ved å hoppe foran tv.... 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser mer enn 1300 kcal. 

Anonymkode: a3d84...a06

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Per tur eller per uke?! Hvor lenge og fort må man gå da? Kappgang fort så fort man bare kan før jogging eller dårlig tid til butikken fort som er ganske fort men ikke overdrevent? Og hvor lenge? 

Anonymkode: 4fc19...db7

Skrevet

Jeg ville ikke fokusert så mye på selve vekta men heller tatt mål sånn som du har gjort rundt magen. Når du har begynt å trene vil jo muskelmassen øke og dermed trenger det ikke å vises så mye på vekta. Hvis du spiser for lite vil kroppen tro at du sulter og vil gjøre det den kan for å spare på energien. Du får da lavere forbrenning og det kan ta lengre tid å miste vekt. Kanskje du burde økt kaloriinntaket ditt litt og fortsette sånn som du gjør ellers? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 46,173 høy og veier 83. Skal ikke ned mye, da jeg liker mine former, men vil ned til 75. 

Nå har jeg i fire uker holdt på å spise slik mfp sier både ift makroer og kalorier. Spiser 1300 pr dag og helt normal kost. Kan ikke ha mye fett pga gallestein så den er grei... 

Har også begynt å trene, kun hjemme til YouTube men ser jo på Fitbit at jeg svir av ca 3-400 kal pr dag. 

På fire uker gikk jeg fra 84 til 83 og nå står jeg bom stille. Jeg forstår det ikke..... Hva er feilen? 

Lurer også på om noe mat kan binde vann? Hvis jeg feks spiser mye ost en dag (og påfører meg selv gallesteinsanfall) så er vekten noe høyere dagen etter. Samme hvis jeg har spist to striper sjokolade (kun lørdag). Noen råd? 

Har krympet rundt magen pga trening men vil ned i vekt. Har mye å si for psyken min faktisk..... 

Var det ikke deg i den andre tråden som absolutt ikke ville telle kalorier? Men nå har du stålkontroll på inntak og teller både inntak ut forbruk? 

Anonymkode: c407a...6f2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du spiser mer enn 1300 kcal. 

Anonymkode: a3d84...a06

Nei. Loggfører alt og veier. Er super nøyaktig.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det ikke deg i den andre tråden som absolutt ikke ville telle kalorier? Men nå har du stålkontroll på inntak og teller både inntak ut forbruk? 

Jeg har da ikke skrevet noen annen tråd? 

• Liker 1
Skrevet

Det skal MYE til for å brenne 500kcal per time hvis man ikke er godt trent.

Det er helt vanlig at pulsklokker overdriver kaloriforbruk veldig, så jeg hadde faktisk prøvd å ikke ta hensyn til hva den sier og planlagt matinntak etter hvertfall halvparten av hva den sier.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har da ikke skrevet noen annen tråd? 

😂

AnonymBruker
Skrevet

Uansett burde du øke til minimum 1800kcal. Du er ganske høy og må unngå for lavt matinntak for ikke å sette ned forbrenningen.

Anonymkode: 1e39d...720

AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (6 timer siden):

Det skal MYE til for å brenne 500kcal per time hvis man ikke er godt trent.

Det er helt vanlig at pulsklokker overdriver kaloriforbruk veldig, så jeg hadde faktisk prøvd å ikke ta hensyn til hva den sier og planlagt matinntak etter hvertfall halvparten av hva den sier.

Hun bør uansett ikke gå lavere enn 1300 kalorier per dag? Har ikke inntrykk av at hun spiser opp de kaloriene hun forbrenner på trening. 

Anonymkode: 439e6...4d2

Skrevet

jeg var i samme situasjon som deg. da jeg begynte med epleeddik hver dag begynte jeg å gå ned, mye. anbefales.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (1 time siden):

jeg var i samme situasjon som deg. da jeg begynte med epleeddik hver dag begynte jeg å gå ned, mye. anbefales.

Eple eddiksyre? Mener du å drikke? Blandet med vann da eller? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mente eple eddik cider/vinegar ikke syre 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eple eddiksyre? Mener du å drikke? Blandet med vann da eller? 

ja, epleeddik på flaske som du får i dagligvare. blande iet glass vann, 1-2 spiseskjeer. skylle munnen etterpå.

Endret av Natta1980
AnonymBruker
Skrevet
Natta1980 skrev (14 minutter siden):

ja, epleeddik på flaske som du får i dagligvare. blande iet glass vann, 1-2 spiseskjeer. skylle munnen etterpå.

Hva i all verden er det godt for? 

Anonymkode: 223e4...dde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva i all verden er det godt for? 

Anonymkode: 223e4...dde

øke fettforbrenningen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...