Gå til innhold

Hvordan liker dere damer at menn tar kontakt for sosial konversasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For eksempel om du er ute på byen eller sted som f.eks et treningssenter, en bar e.l., ved kaffeautomaten etc.  En samtale uten at det blir kleint eller påtrengende. 

Intensjonen er mest for å få kontakt "icebreaker" og snakke litt sammen for å se om det er noe kjemi der og bygge videre på, eller om man har noen felles interessser feks. Kan like gjerne være for å samtale med en ny potensiell venn, kollega eller en fremmed man konverserer med over en kopp kaffe eller øl.

.

Anonymkode: 7cff3...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig småprat. Snakk til meg som du ville snakket med en bekjent. 

Anonymkode: 18a44...326

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helst ikke i det hele tatt med mindre jeg har gitt han tydelig signal om at jeg vil det. Dvs se på han mange ganger, lenge av gangen så han får det med seg og ikke er i tvil om jeg bare tilfeldig ser på han eller bare er nysgjerrig, og jeg smiler lurt og stort når vi ser på hverandre for femte gangen. Da kan han komme bort :)

Anonymkode: c3168...9dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helst ikke i det hele tatt med mindre jeg har gitt han tydelig signal om at jeg vil det. Dvs se på han mange ganger, lenge av gangen så han får det med seg og ikke er i tvil om jeg bare tilfeldig ser på han eller bare er nysgjerrig, og jeg smiler lurt og stort når vi ser på hverandre for femte gangen. Da kan han komme bort :)

Så du tåler ikke at noen småprater til deg på et museum eller i naturen el.l? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helst ikke overhodet, med mindre det er i en setting hvor man feks er nye kollegaer, går på samme trening/idrett og har gjort det en stund, er på et kurs sammen eller lignende. Jeg ville ikke likt at fremmede begynte å prate med meg helt uten kontekst- og jeg er over snittet utadvendt. 

Anonymkode: c9a01...970

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du tåler ikke at noen småprater til deg på et museum eller i naturen el.l? 

Hvordan fikk du det jeg skrev til å bli at jeg ikke tåler det? Såklart tåler jeg det. Men jeg vil ikke at fremmede menn skal sjekke meg opp bare fordi de vil kontakte meg, de bør være forsikret om at jeg også vil ha kontakt med de. Tråden er postet under singelliv og dating så kan ikke helt sammenlignes med at noen på skogstur nikker og sier "ute å nyter påskeværet dere og ja!" mens han går forbi eller kommer med en kommentar om noe vi ser på et museum uten noe intensjon om å sjekke. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan fikk du det jeg skrev til å bli at jeg ikke tåler det? Såklart tåler jeg det. Men jeg vil ikke at fremmede menn skal sjekke meg opp bare fordi de vil kontakte meg, de bør være forsikret om at jeg også vil ha kontakt med de. Tråden er postet under singelliv og dating så kan ikke helt sammenlignes med at noen på skogstur nikker og sier "ute å nyter påskeværet dere og ja!" mens han går forbi eller kommer med en kommentar om noe vi ser på et museum uten noe intensjon om å sjekke. 

TS skriver at det ikke kun handler om sjekking

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS skriver at det ikke kun handler om sjekking

Jeg kan lese ja men tråden er postet på singelliv og dating av en grunn og ikke under vennskap. Ts skriver 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Intensjonen er mest for å få kontakt "icebreaker" og snakke litt sammen for å se om det er noe kjemi der og bygge videre på, eller om man har noen felles interessser feks. Kan like gjerne være for å samtale med en ny potensiell venn, kollega eller en fremmed man konverserer med over en kopp kaffe eller øl.

Anonymkode: 7cff3...5e6

Nei jeg er ikke interessert i å bli oppsøkt på den måten. Kontakt og interesse skal gå to veier, ikke bare en. Trenger du det enda mer inn med teskje nå? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kan lese ja men tråden er postet på singelliv og dating av en grunn og ikke under vennskap. Ts skriver 

Nei jeg er ikke interessert i å bli oppsøkt på den måten. Kontakt og interesse skal gå to veier, ikke bare en. Trenger du det enda mer inn med teskje nå? 

Beklager om jeg ødela søndagen din 🙂

• Liker 4
Skrevet

Første bud er å ha et minimum av sosiale kompetanse (sitter jeg og leser eller på annen måte er opptatt med noe, er jeg neppe interessert uansett) og en naturlig åpning som føles relevant for situasjonen der og da, ikke en ferdig innøvd standardreplikk eller smalltalkklisjé - gi meg en grunn til å bli interessert i å snakke med deg. Og du må gjøre en innsats for å føre samtalen videre, det holder ikke å si Hei og forvente at jeg skal ta initiativ for å holde praten i gang. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager om jeg ødela søndagen din 🙂

Ikke bekymre deg for det, så viktig er hverken du eller kommentarene dine her for mitt liv :

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt usikker på hva duber utenetter TS, for du snakker både om hvordan starte en samtale for å sjekke kjemi med noen på ett treningssenter eller ved en kaffeautomat, samtidig som du snakker om å snakke over en kopp kaffe eller en øl med en ny kollega... Det er svært ulike situasjoner.

Men for øvrig. Jeg er IKKE interssert i at en mann skal "starte en samtale for å sjekke kjemi" på treningssenteret. Og som kollega bør man holde slikt langt unna også. Jeg dater ikke kolleger, og jeg er ikke på treningssenteret for å finne meg partner, så der ville du blitt avvist tvert uansett.

Ellers tenker jeg, være seg selv, finne noe å spørre om som ikke virker påtatt etter desperat.

Anonymkode: 81882...478

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er åpen for en smalltalk med random fremmede om situasjonen vi står i, sånn i forbifarten "Jøss, den kaffemaskinen er visst i uorden, skal vi prøve den andre?" eller "Jøss, så mange folk det var her i kveld da!" Men da fortsetter du med ditt etterpå, og ikke limer deg på. Jeg er aldri åpen for at en random person kommer bort med den intensjonen at han skal sjekke meg opp.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det ikke

Anonymkode: 46b0a...33c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Æsj det kan du spare deg for 😡

Anonymkode: 2bae5...6dc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er du gal? Her i Norge driver vi ikke med sånt. Ikke snakk til meg. 

Anonymkode: 485a1...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker ikke at fremmede tar kontakt, om det ikke har noen annen hensikt enn sjekking. Foretrekker å møte folk gjennom felles interesser, felles venner, sosiale lag osv. Definitivt ikke på treningssenteret eller bussen. 

Anonymkode: e1818...25c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foretrekker å møte folk gjennom felles interesser...Definitivt ikke på treningssenteret

Anonymkode: e1818...25c

:klo:

Anonymkode: 35e5a...473

AnonymBruker
Skrevet

Kvinners forslag til å treffe noen utenom Tinder: «Bli mer sosial, ta mer insj i den virkelige verden!»

Kvinner i den virkelige verden: «IKKE SNAKK TIL MEG!»

😂

Anonymkode: b0f18...3f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvinners forslag til å treffe noen utenom Tinder: «Bli mer sosial, ta mer insj i den virkelige verden!»

Kvinner i den virkelige verden: «IKKE SNAKK TIL MEG!»

😂

Anonymkode: b0f18...3f1

Det handler om å ha sosiale evner nok til å vurdere tid og sted. Men som vanlig går dette konseptet litt over hodet på enkelte. 

Anonymkode: 388df...e49

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...