AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Jeg har vært sammen med en i et halvt år ca, men kjent han i to år snart. Vi er i 40-årene. Vi har hatt et avstandsforhold i denne tida, men planlegger å flytte sammen til høsten. Han er ikke så vant til et «normalt» forhold, han har fortalt om sine tidligere som var preget av umodenhet, utroskap, festing og lite ansvar. Dermed ender jeg ofte opp med å måtte forklare hvorfor jeg mener hva om basisverdier i et godt forhold. I går hadde han noen på besøk. Jeg vet ikke hvem, fordi han forteller meg aldri noe. Fikk random snap av pizza og brettspill i 18-tia. Så ble det stille, Neste snap var i dag i 12-tiden av han liggende i senga. Muligens random den og. Jeg spurte spøkende hva som skjer med at han ligger i senga så seint, da han pleier å klage når jeg sover lenge. «Ble litt full», var svaret. Så jeg spurte om han var ute på byen, og får til svar «en liten tur bare». Spurte deretter hvem han tilbringte kvelden med. Og får til svar «en venninne og typen hennes, og to venner av henne». Jeg spør om vennene hans har et navn, men får bare «nei haha» til svar. Deretter spør han om jeg er sjalu. I påska var vi sammen på min hytte et sted der han har veldig mange kjente, og vi hadde vært der i 4 dager da han hadde møtt på noen kjente på butikken. De hadde spurt om han var der i påska, men han hadde svart at neida han var kommet samme dagen. Da han fortalte meg det så sa han at de er bare bekjente og at de har ikke noe med privatlivet hans å gjøre. Han vil verne om denne. I dag svarte jeg han derfor at jeg synes det er merkelig å svare på spørsmål med et nytt spørsmål, og at det føles rart at han vil verne om sitt privatliv ovenfor meg som han skal etablere et privatliv med. Deretter fortsetter han med at «om jeg sier jeg var med Ola eller Jens så kjenner jo ikke du de likevel så har ingenting å si». Neivel. Jeg synes det hele er merkelig. Men kanskje jeg har feil? Hva tenker du? Anonymkode: 172bf...60b 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Er du sikker på at det er så lurt å flytte sammen før dere kjenner hverandre ordentlig? Regner med at ingen av dere har barn? Anonymkode: 5069d...5fe 13 1
svartkatt Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Jeg synes det er for tidlig å flytte sammen etter så kort tid. Og i tillegg er det dårlig kommunikasjon, mangel på tillit, og jeg vet ikke hva.. 8 2
Krist1an Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Hadde du ikke skrevet alder på han så ville jeg ha gjettet at han var 20 år yngre. 14 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Ha. Har definitivt noe å skjule. Han skjuler det jo rett foran deg. "Nei haha" vennene har ikke noe navn? Det fordi de ikke finnes og han var med en dame. Han vet du hadde god grunn til å være sjalu og vrir dette om til at det er du som gjør noe galt ved å spørre og evn være sjalu. Mannen har åpen historikk med utroskap og festing og holder på i samme sporet nå. Ikke flytt sammen eller ta dette forholdet videre! Anonymkode: c9f3a...ded 10 5
Motelvibes Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Hva har du rota deg borti 😂 Nei, for umodent og useriøst. Det der blir bortkasta tid og penger. Tro meg. 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du sikker på at det er så lurt å flytte sammen før dere kjenner hverandre ordentlig? Regner med at ingen av dere har barn? Anonymkode: 5069d...5fe Jeg har barn (men de er voksne). Nei jeg vet ikke om det er lurt, det er så mye som skurrer. Men samtidig så vil jeg jo investere i forholdet og ikke minst ha framdrift. Har jo brukt snart flere år på denne fyren, «datet» i over et år og vært kjærester den siste tida. Trenger nok bare å få noen andres meninger slik at jeg kan se det litt utenfra. TS Anonymkode: 172bf...60b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 Her er hans siste svar, forøvrig: «Du er bare annerledes enn det jeg er vant til fra eksen så blir bare forvirret. Jeg glemmer at du e ordentlig god 🥰 er det rart jeg liker deg 🥰» Men altså… avledning? TS Anonymkode: 172bf...60b
Motelvibes Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er hans siste svar, forøvrig: «Du er bare annerledes enn det jeg er vant til fra eksen så blir bare forvirret. Jeg glemmer at du e ordentlig god 🥰 er det rart jeg liker deg 🥰» Men altså… avledning? TS Anonymkode: 172bf...60b «Jeg glemmer at du er ordentlig god» 😳😳😳 Jeg hadde gjort det slutt på flekken… Han sammenligner deg med eksen i tillegg… og «glemmer at du er ordentlig god» Seriøst, han kommer til å bryte deg ned. Endret 16. april 2023 av Motelvibes 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 Men i all verden. Hvorfor gidder du dette? Anonymkode: 41a98...256 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men i all verden. Hvorfor gidder du dette? Anonymkode: 41a98...256 Det er vel derfor jeg forsøker å «skrive det av meg». Jeg tenker at det ikke er bra. Har vært lenge aleine før dette nettopp fordi jeg kom fra et forhold som brøt meg ned. Jeg vet at jeg er verdt mer nå, men den lille usikkerheten om at det er jeg som tar feil gnager jo litt i bakhodet. Det er ikke så lett da, å vite hva som er hva. TS Anonymkode: 172bf...60b 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 Krist1an skrev (27 minutter siden): Hadde du ikke skrevet alder på han så ville jeg ha gjettet at han var 20 år yngre. Ja det har føltes sånn flere ganger. Kanskje enda yngre når jeg tenker på hvilke uvaner han har 🤔 (peller seg i nesa før jeg er ferdig å spise, sovner etter et par drinker m.m) 🙈 TS Anonymkode: 172bf...60b 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 Alle KG-psykologene er på jobb i dag, ser jeg Anonymkode: 9b9f0...d03 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ha. Har definitivt noe å skjule. Han skjuler det jo rett foran deg. "Nei haha" vennene har ikke noe navn? Det fordi de ikke finnes og han var med en dame. Han vet du hadde god grunn til å være sjalu og vrir dette om til at det er du som gjør noe galt ved å spørre og evn være sjalu. Mannen har åpen historikk med utroskap og festing og holder på i samme sporet nå. Ikke flytt sammen eller ta dette forholdet videre! Anonymkode: c9f3a...ded Huff. Trenger det å være så ille at han må lyve? Det høres jo sånn ut, har fortsatt ikke fått svar på HVEM han var sammen med. Han sier at det er fortid og at han er voksen nå, og ikke minst at det var ekser som var utro «hele tiden» 🤔 TS Anonymkode: 172bf...60b
MizzVic Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har barn (men de er voksne). Nei jeg vet ikke om det er lurt, det er så mye som skurrer. Men samtidig så vil jeg jo investere i forholdet og ikke minst ha framdrift. Har jo brukt snart flere år på denne fyren, «datet» i over et år og vært kjærester den siste tida. Trenger nok bare å få noen andres meninger slik at jeg kan se det litt utenfra. TS Anonymkode: 172bf...60b Så siden du har brukt mye tid,så føler du at du må bruke ennå mere tid? Du vet han ikke vil forandre seg? Vil du ha en fyr som juger kjente eller bekjente rett opp i ansiktet? Og hvorfor skulle du bli sjalu om han tilbragte en kveld med 3 andre voksne mennesker? Det er jo normalt. "Idag skal jeg treffe Ola, Kari, Bente og Trine. Vi tenkte spille og ta noen øl" Det er voksenversjonen. Å la være fortelle fordi han forventer, (eller vil ha??) en reaksjon, er ikke riktig. 8 6
MizzVic Skrevet 16. april 2023 #16 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det har føltes sånn flere ganger. Kanskje enda yngre når jeg tenker på hvilke uvaner han har 🤔 (peller seg i nesa før jeg er ferdig å spise, 🙈 TS Anonymkode: 172bf...60b Ååååkei. Dette flytter man ikke sammen med. 6 8
Krist1an Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han sier at det er fortid Fortid er tiden før han møtte deg, ikke gårsdagen... 4 4
Carrot Skrevet 16. april 2023 #18 Skrevet 16. april 2023 Du trenger andre til å fortelle deg at du går inn i et turbulent liv med en som a) lyver, b) skjuler ting c) kommuniserer dårlig d) viser liten respekt for en partner e) ikke kjenner til begreper som grunnverdier f) har fyll og fanteri på sin prioriteringsliste i en alder av 40.... Jeg kunne sikkert fortsatt ut hele alfabetet med litt mer input fra TS her.. 8 9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #19 Skrevet 16. april 2023 MizzVic skrev (4 minutter siden): Så siden du har brukt mye tid,så føler du at du må bruke ennå mere tid? Du vet han ikke vil forandre seg? Vil du ha en fyr som juger kjente eller bekjente rett opp i ansiktet? Og hvorfor skulle du bli sjalu om han tilbragte en kveld med 3 andre voksne mennesker? Det er jo normalt. "Idag skal jeg treffe Ola, Kari, Bente og Trine. Vi tenkte spille og ta noen øl" Det er voksenversjonen. Å la være fortelle fordi han forventer, (eller vil ha??) en reaksjon, er ikke riktig. Ja nettopp. Er sånn jeg tenker, og at han er umoden. Nei mener ikke at jeg skal kaste bort mer tid. Er nok bare litt ærekjær og har inderlig ønsket at dette skulle fungere. Men det må fungere for meg og. TS Anonymkode: 172bf...60b 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #20 Skrevet 16. april 2023 Krist1an skrev (4 minutter siden): Fortid er tiden før han møtte deg, ikke gårsdagen... Ja, mente selvfølgelig at det med tidligere forhold og utroskap har han sagt er fortid. Ikke gårsdagen.. men den begynner å stå litt for seg selv den og nå. TS Anonymkode: 172bf...60b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå