Gå til innhold

Tror dere sen barnehageplass kan være medvirkende årsak til abort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Feks ved uplanlagt graviditet hvis en feks har termin januar. Barnet får ikke plass i barnehage før august året etter. Foreldrene har kanskje ikke råd til 80% permisjon. Og derfor heller ikke råd til å gå ulønnet frem til barnehagestart.  

Spør egentlig bare fordi jeg lurer, for det har jo med økonomi å gjøre. Noen er heldig med termin, andre ikke. Er synd hvis noen faktisk "må" velge abort. 

Anonymkode: 7ed0a...d5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for meg hvertfall.  Jeg venter barn i slutten av november, som fort kan bikke over til desember. Det er upraktisk, men det kommer til å gå bra

Anonymkode: 17635...3bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri tatt abort pga manglende barnehageplass. Man får det til å fungere på en eller annen måte. 

Anonymkode: f4f6b...aef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei fordi det er neppe noe man har satt seg så veldig inn i i forkant av at man blir gravid med det første barnet sitt. Og i ettertid er det jo noe man ville funnet en løsning på i god tid når man allerede vet om problemet.

Anonymkode: e9283...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men jeg tror mange planlegger graviditet etter barnehageplass datoer.

Anonymkode: 7f6cc...ba1

• Liker 3
Skrevet

Neppe, men all svikt i familiepolitikken gir færre barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, dersom økonomien er avgjørende for at det skal gå rundt og at man må ha 6 mnd (eller mer?) ulønnet permisjon i en allerede dårlig betalt stilling - ja det kan være medvirkende. Men tviler ekstremt på at det påvirker nok til at det blir mindre aborter dersom det blir åpen bhg plass for alle året rundt. Det jeg tror skjer blir at barn blir født jevnere på året, ettersom de som planlegger barn ikke "må" vente til vår/sommer sesong. 

Anonymkode: 39950...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mulig å få plass et sted, bare ikke på førstevalgene. 

Anonymkode: 80025...2ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler folk tenker så langt når de får positiv test om de vil ha barn. Selvsagt mange som prøver å unngå noen måneder, men tviler man går så drastisk til verk. Om man ikke ønsker seg barn, er det sikkert en av mange grunner.  

Anonymkode: 58490...70b

AnonymBruker
Skrevet

Nei tror ikke det. Men at mange planlegger å unngå måneden tror jeg er mer vanlig. 

Anonymkode: 80025...2ec

AnonymBruker
Skrevet

I så fall var nok ikke barnet så høyt ønsket uansett. 

Anonymkode: 4f750...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Det ville i så fall kommet frem i statistikken.

Anonymkode: 6c2cb...edd

AnonymBruker
Skrevet

Ved uplanlagt graviditet tror jeg det vil være med i beregningen ja.

Anonymkode: fa366...84d

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare dere byfolk som tenker på dette med barnehageplass.. På bygda får vi plass når vi vil, kanskje ikke i førstevalget av bhg da men. 

Anonymkode: 8343b...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et uplanlagt barn som ble født i januar.

Abort var aldri i tankene våre en gang, og hvertfall ikke grunnet barnehage plass. :klo:

Anonymkode: 6f14f...6ea

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri gjort 😜 men vi siktet oss inn på vår/sommerbarn, og avtalte at hvis vi ikke ble gravide innen mars skulle vi ta en pause i prøvingen og starte på igjen når det var vårbarntid 😛 men hadde jeg blitt uplanlagt gravid med termin i desember hadde jeg selvfølgelig beholdt det❤️

Anonymkode: 442dd...84a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg aldri gjort 😜 men vi siktet oss inn på vår/sommerbarn, og avtalte at hvis vi ikke ble gravide innen mars skulle vi ta en pause i prøvingen og starte på igjen når det var vårbarntid 😛 men hadde jeg blitt uplanlagt gravid med termin i desember hadde jeg selvfølgelig beholdt det❤️

Anonymkode: 442dd...84a

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er bare dere byfolk som tenker på dette med barnehageplass.. På bygda får vi plass når vi vil, kanskje ikke i førstevalget av bhg da men. 

Anonymkode: 8343b...cf1

Det er vennene mine på bygda som stresser mest med bhg plass så det tror jeg varierer

Anonymkode: 315ef...84b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vennene mine på bygda som stresser mest med bhg plass så det tror jeg varierer

Anonymkode: 315ef...84b

Varierer nok velsig - her i bygda får man velge fritt oppstartsmåned samme når man er født, for de tar inn alle barn de bare kan få😅

Jeg tror mange planlegger og prøver å få barn født i gunstig tid mtp barnehage. Men jeg tror det er veldig sjeldent en grunn til abort. 

Ja kjære vene, såpass godtroende om menneskeheten må jeg faktisk være…😳

Anonymkode: 57916...608

AnonymBruker
Skrevet

Tviler jeg sterkt på. Hadde aldri i livet tatt abort. Har 1 desemberbarn og 1 novemberbarn. 

Anonymkode: 7fa26...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...