Gå til innhold

Ved oppussing av kjøkken, er det vanlig å male alle vegger, eller kun de som synes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal pusse opp kjøkkenet mitt snart og skal ha takhøye skap i en L-form. Men må male og, vet bare ikke hva som er vanlig. Kna jeg bare male dere det vises, eller er det vanlig å male alle veggene før kjøkkenet blir montert?

Samtidig liker jeg at ting er synkronisert og kan bli stressa ved tanken på at ikke alt er malt :D 

Anonymkode: 4b77f...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi malte ikke noe. Vi tapetserte en vegg og de andre veggene fikk fliser mellom under og overskap.

Jeg tror ikke det er noe som er det rette/vanlige. Gjør det du synes er fint 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke vits i å male bak skap osv. Mener jeg har sett begge deler i oppussing på tv. Det er jo opptil deg. På tv er det kanskje snakk om både tid og penger, men likevel har jeg sett begge deler. Muligens det er bare grunning når alt blir malt da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malte ikke bak skapene her, når kjøkken ble bytta. Bare sørg for at du nøyaktig hvor skapene ender, og overlapp med en halvmeter så går det helt fint. Det som også ble gjort, var å sette på litt mer glassfiberstrie, som hadde blitt hatt på for flere å siden. Og malte da ett strøk over det gamle, og tre på nye strien. 

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har nettopp fått nytt kjøkken. Det ble ikke malt bak benkeskap/høyskap. Dette er jo ikke noe som skal bli synlig på noe tidspunkt før eventuelt kjøkkenet en gang skal byttes ut igjen.

Anonymkode: d2697...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjøkken før der jeg kunne se opp bak overskapene der de forrige eierne ikke hadde malt, det var ganske irriterende. Når vi pusset opp kjøkkenet nå nylig malte jeg derfor hele rommet, men det er jo egentlig ikke nødvendig. Det viktigste er å male med nok overlapp slik at man ikke risikerer å se de umalte delene av veggen. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg malte kjøkkenet for noen år siden og malte kun det som synes. Ser folk inn i noen av skapene mine kan de se tapet fra 90 tallet. I don’t care

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man først skal rive ned og sette opp nytt kjøkken, ville jeg malt hele veggen bak. Vi gjorde nettopp det, så alt ble sparklet og malt før overskap ble satt opp. Tar jo ikke mye tid når skapene likevel ikke er på veggen enda. Er skapene allerede på veggen, hadde jeg ikke tatt de ned igjen men malt det som synes. 

Anonymkode: 041e6...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...