Gå til innhold

Dere som ferierer i Norge på sommeren, hvordan får dere en bra tan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere klippekort på Spraytanhuset, eller bruker dere fake tan hjemme?

Jeg får hvertfall ikke like bra tan i Norge som i utlandet. Og jeg er mye på Spraytanhuset ellers i året, men det er noe styr med hele prosessen dsv. 

Anonymkode: a5a41...ab8

Skrevet

Jeg flytter hjemmekontoret ut på terrassen når det er varmt.

AnonymBruker
Skrevet

Månedskort på Spraytahuset...

Anonymkode: f49a9...966

AnonymBruker
Skrevet

Brunfarge heter det på norsk. Er ikke alle som er så opptatt av å bli brunest mulig da... Jeg er forsiktig i solen uansett hvor jeg er, så bruker selvbruning og SPF50.

Anonymkode: e9186...542

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fokuserer mest på å redusere kreft-sjansen, jeg.

Anonymkode: 616d2...467

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har dere klippekort på Spraytanhuset, eller bruker dere fake tan hjemme?

Jeg får hvertfall ikke like bra tan i Norge som i utlandet. Og jeg er mye på Spraytanhuset ellers i året, men det er noe styr med hele prosessen dsv. 

Du kan bli brun i norge også.Sett deg ut i sola.

Anonymkode: b8422...bb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har et ekstra rom på verandaen i sommerhalvåret, som jeg bruker nesten hele tiden. Setter opp parasoll og leser bøker der ute, i sommerbrisen. Har planter som jeg dyrker der ute. Det er en idyll! Støtter forslaget om å redusere kreftfaren. Det er ikke bra å bli for brun. Bruker faktor 50 hele året.

Anonymkode: 0572e...8a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å unngå å bli brun jeg, men er jeg aktiv ute i sola så er det ikke til å unngå. Selv med solfaktor 50 i Norge.

Anonymkode: 55c72...523

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

viktigste for meg er å unngå hudkreft...driter i å bli brunest mulig, det var slik jeg holdt på som tenåring... 

Anonymkode: c83b0...13a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg soler meg ikke, verken i Norge eller utland. Men selv med 50 i ansiktet får jeg farge gjennom en norsk sommer da jeg blant annet trener ute. Så bruker jeg selvbruning på armer og bein, for å bruke sommerkjoler med mine hvite bein er uaktuelt. 

Anonymkode: 02023...703

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør egentlig ingenting spesielt enn å være ute. Bruker ikke selvbruning, da jeg får fort farge. 

Anonymkode: 1f8b0...15f

Skrevet (endret)

Pleier ikke å sole meg, men ligger av og til å slapper av etter bading. Blir jo litt brun etter ferie eller en helg men det er jo ikke noe mål for meg. Har bare hatt ferie i Norge og Sverige de siste årene. 

Har aldri brukt spraytan, ser ikke behovet.

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke opptatt av å få farge. Smører meg inn med solkrem faktor 50 uansett. Hudkreft har altfor høy forekomst her til lands, og sol eldrer huden raskt. Selvbruning bruker jeg heller ikke.

Anonymkode: 9cc71...c39

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er noe pent å være for brun, så smører meg med solfaktor 50 ofte. 

Anonymkode: 97d0e...c56

AnonymBruker
Skrevet

Å bli brun har ikke vært viktig for meg de siste tyve årene, liker meg best i skyggen. Men ellers ; om man går en lang fjelltur en sommerdag så får man farge. Om man tar en topptur og det er bre eller snø der så får man farge. Ingen problem. 

Anonymkode: a5c8c...c31

Annonse
Skrevet

Bruker utelukkende sunblock og dekker meg til i sola. Er blek som et lik men i min alder er det å foretrekke over solskadet hud.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke føflekk-kreft eller hudkreft, så solfaktor 50 og hodeplagg når jeg er på sjøen i båt

Anonymkode: 057c4...55b

AnonymBruker
Skrevet

Før holdt folk på å le seg i hjelp når de hørte at noe faktisk tok på seg kunstig brunfarge. Nå er det mer og mer vanlig. Sier ikke at det er noe galt i det, men det er interessant å se at ting som tidligere var betraktet som ekstremt nå er helt vanlig.

Anonymkode: d6c8d...f56

Skrevet

Jeg får veldig lett farge uansett. 
Men jeg elsker ligge ute i sola å lese, og har ingen problemer med å ligge på verandaen i sola fra den er varm nok på formiddagen til den forsvinner. 

Aldri tatt spraytan, og er mange mange år siden jeg tok solarium, og er ikke opptatt av å se ut som jeg kommer rett fra sydenferie. 
Kan heller synes jeg blir for brun etter en sydentur om det i tillegg har vært bra sommer hjemme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Taluno skrev (13 timer siden):

Jeg får veldig lett farge uansett. 
Men jeg elsker ligge ute i sola å lese, og har ingen problemer med å ligge på verandaen i sola fra den er varm nok på formiddagen til den forsvinner. 

Aldri tatt spraytan, og er mange mange år siden jeg tok solarium, og er ikke opptatt av å se ut som jeg kommer rett fra sydenferie. 
Kan heller synes jeg blir for brun etter en sydentur om det i tillegg har vært bra sommer hjemme. 

Da er du heldig, Jeg bruker laaang tid på å få farge. Jeg bruker enten solfaktor 30 eller 50, også er jeg stamkunde på Spraytanhuset. Jeg burde fått skattefradrag syns jeg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...