Gå til innhold

Faste for én katt, ikke for den andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! På torsdag skal min minste katt kastreres og chippes. På grunn av dette, må han faste fra 11:45. Jeg har også en annen pus i leiligheten som allerede har gått igjennom dette, og da ikke trenger faste. Hva er det enkleste her? La begge faste, eller la hunnkatten dra på besøk så hun kan spise som normalt? Driver vanligvis med friforing, tørrfôr.

Andre «problemet» er at jeg er på jobb fra 4-13. Så må egentlig da ta fra dem maten klokka 4. skal absolutt prøve å få noen til å dra innom meg og fikse det, eller at jeg drar hjem i pausen og tar bort maten.

Alle tips mottas med takk 😁

Anonymkode: b3eba...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har stått i samme problemstilling med to hunder. Da tok jeg vekk maten fra begge og serverte måltider til hunden som ikke skulle faste på et eget rom :) Selv om det var litt surmuling så gikk det helt fint. 

Lykke til!

Skrevet

De greier seg uten mat den tiden begge to.

Skrevet (endret)

Jeg tok vekk mat fra begge mine så begge måtte faste. Det går fint det ^^,

Men jeg hadde nok ikke tatt bort maten så tidlig. Hadde fått noen til å komme innom for å ta bort maten når det nærmet seg fastetid

Endret av Fame
AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes selv det virker veldig lenge å faste fra 4 om morgenen, når operasjonen er 17:15. Bor ikke langt borte fra jobben, så har ikke noe problem med å bruke pausen min til det. Hun som ikke skal opereres kan jo få mat igjen rundt en time før operasjonen hans og, siden hu ikke skal bli med.

Takk for svar, alle sammen. Greit å vite at du ikke tenker helt feil noen ganger 😅❤️

ts

Anonymkode: b3eba...d2a

Skrevet

Jeg har flere katter og vært fosterhjem, og alltid fjernet maten for alle når en må faste. Og så lenge det ikke er noe medisinsk som tilsier de ikke bør faste ett halvt døgn, så er det ikke noe problem.

Jeg har alltid hatt kastreringer på morgen/formiddag, og fjerner da maten før jeg legger meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...