blui89 Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Vel fortjent! Fantastisk musikk og virkelig hard jobbing fra disse to gutta ❤️ Jeg er stolt over å være norsk i dag! 1 2
Bringebærsyltetøy Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 De er helt fantastiske ❤ Har vært stor fan av Karpe siden 2006. 3 2
Hank Amarillo Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Noen som kan forklare interessen for dette bandet? Kjedelig musikk og platte tekster, hva er det som fenger? 16 6
blui89 Skrevet 16. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2023 Hank Amarillo skrev (37 minutter siden): Noen som kan forklare interessen for dette bandet? Kjedelig musikk og platte tekster, hva er det som fenger? Musikksmak er subjektivt. Det er mulig at de fleste vil syns at din smak er kjedelig og platt? Sannheten er at Norge elsker Karpe. Alle de utsolgte konsertene i Spektrum er beviset. 4 2
Hank Amarillo Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 blui89 skrev (Akkurat nå): Musikksmak er subjektivt. Det er mulig at de fleste vil syns at din smak er kjedelig og platt? Sannheten er at Norge elsker Karpe. Alle de utsolgte konsertene i Spektrum er beviset. Vet ikke om Norge liker dem. Virker som det er en klikk som har fått det for seg at dette er veldig interessant. Hvorfor vites ikke, det er ikke kvaliteten på musikken og/eller tekstene i hvertfall. Så da blir man nysgjerrig. Men du kan jo legge inn et eksempel på en sang av de som er musikalsk god eller en tekst som er god, gjerne en sang som er begge deler. Kan jo være at jeg ikke har satt meg nok inn i diskografien dems. 9 2
blui89 Skrevet 16. april 2023 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2023 Lett å være rebell i kjellerleiligheten din. Dette er en sang med både sterk tekst og fin melodi. 3
Hank Amarillo Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 blui89 skrev (4 minutter siden): Lett å være rebell i kjellerleiligheten din. Dette er en sang med både sterk tekst og fin melodi. Den er vel ganske kjent og er vel en av de jeg referer til når jeg sier platte tekster. Minner om de innslagene på typ "etter skoletid" på nitti-tallet. Er det ikke mer som skal til for å imponere kultur-norge altså? Får ikke hørt på musikken just nu, så får vente litt med å kommentere den. 4 2
Gjest Gagaen Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 Jeg er så lei av de snobbene der, de er så langt fra både musikk og personlighet om jeg liker. Og jeg ble surere og surere jo flere priser de fikk. Håper de går på en smell til neste spellemannsutdeling.
Druid Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Hank Amarillo skrev (5 timer siden): Noen som kan forklare interessen for dette bandet? Kjedelig musikk og platte tekster, hva er det som fenger? Omar Sheriff som konseptalbum, med tilhørende video og konsert regi, er relativt banebrytende i Norsk sammenheng. Det er ikke mange artister i Norge som er i nærheten å skape noe så helhetlig univers. Og det vokser ut av tilsvarende banebrytende opplegg fra bygget i Skien. (Ja , jeg er gammel: jeg ser et konseptalbum og jeg blir frelst : det er sånn musikk SKAL lages. ) Tekstarbeidet deres er unikt, og utviklingen deres nesten kontinuerlig. Man behøver ikke ha noe forhold til sjanger og hva de skriver; bare produksjonen deres og omfanget er nok til å fortjene en haug med Spellemanspriser. 5
Hank Amarillo Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 (endret) Druid skrev (11 minutter siden): Omar Sheriff som konseptalbum, med tilhørende video og konsert regi, er relativt banebrytende i Norsk sammenheng. Det er ikke mange artister i Norge som er i nærheten å skape noe så helhetlig univers. Og det vokser ut av tilsvarende banebrytende opplegg fra bygget i Skien. (Ja , jeg er gammel: jeg ser et konseptalbum og jeg blir frelst : det er sånn musikk SKAL lages. ) Har ikke hørt på det nye albumet deres, som formodentligvis er det de vinner spellemannspriser for. Har bare hørt drypp fra dem fra tidligere. Så godt mulig de endelig har fått til det ikke fikk til før i karrieren: lage noe som ikke er platt og intetsigende. Endret 16. april 2023 av Hank Amarillo 2
Jdz Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 blui89 skrev (5 timer siden): Lett å være rebell i kjellerleiligheten din. Dette er en sang med både sterk tekst og fin melodi. Synes og den er ganske ålreit. Liker en del av det litt eldre materialet deres. Men generelt så synes jeg de er overvurderte, selv om jeg prøver å vurdere musikken deres objektivt.
kraftwerk Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 blui89 skrev (7 timer siden): Vel fortjent! Fantastisk musikk og virkelig hard jobbing fra disse to gutta ❤️ Jeg er stolt over å være norsk i dag! Karpe er helt fantastiske, ja - PAF.no er en utrolig tøff låt. De er flinke tekstforfattere og de har mange fine budskap, som også er viktige 2
Tone83 Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 Jeg synes de er genial, men jeg tror man enten skjønner greia, eller ikke. 3
Jegern Puahate Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 Tekstene til Karpe er ungdomsskolenivå at best, dog som mainstream poprap skal lyrikken helst ikke være for avansert, så mulig det er en bevisst strategi ift målgruppen. 3
Sweetheaven Skrevet 16. april 2023 #16 Skrevet 16. april 2023 Jegern Puahate skrev (6 minutter siden): Tekstene til Karpe er ungdomsskolenivå at best, dog som mainstream poprap skal lyrikken helst ikke være for avansert, så mulig det er en bevisst strategi ift målgruppen. Kunne ikke vært mer enig. Ser jo hvem målgruppa er. Ikke spesielt eksepsjonell musikk eller tekster. Not my cup of tea, med andre ord. 2
Leselusa Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. Tråden flyttes til underforum musikk. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #18 Skrevet 17. april 2023 blui89 skrev (På 16.4.2023 den 14.02): Musikksmak er subjektivt. Det er mulig at de fleste vil syns at din smak er kjedelig og platt? Sannheten er at Norge elsker Karpe. Alle de utsolgte konsertene i Spektrum er beviset. Jepp, music for the masses. Anonymkode: 2c370...d9e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #19 Skrevet 17. april 2023 Banale tekster, men de treffer målgruppa, kidza i Oslo og omegn. Anonymkode: 69e88...ede 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #20 Skrevet 17. april 2023 Hank Amarillo skrev (På 16.4.2023 den 14.06): Vet ikke om Norge liker dem. Virker som det er en klikk som har fått det for seg at dette er veldig interessant. Hvorfor vites ikke, det er ikke kvaliteten på musikken og/eller tekstene i hvertfall. Så da blir man nysgjerrig. Men du kan jo legge inn et eksempel på en sang av de som er musikalsk god eller en tekst som er god, gjerne en sang som er begge deler. Kan jo være at jeg ikke har satt meg nok inn i diskografien dems. Toyota'n til Magdi Anonymkode: 7682d...a02 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå