Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Sas eller Norwegian?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal bestille flybilletter til sommerferie, nord til sør. Hvilken selskap burde jeg velge? Så redd for å få ødelagt ferie for at flyet blir kansellert. Hvem er mest hjelpsom om flyet blir kansellert? og er best om en må ombooke? 

Har sas flere avganger kanskje og dermed lettere å finne alternativ rute? 

Anonymkode: 6df7a...915

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært fornøyd med Norwegian hvertfall 

Anonymkode: e10e3...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger alltid Norwegian når jeg kan. Nesten alltid best pris, og jeg har sjelden opplevd problemer. I noen tilfeller kan det vel være en fordel med SAS hvis flyet blir kansellert, siden de samarbeider med andre selskap. Men de har ikke hatt noe godt rykte ang. kundeservice de siste årene.

Anonymkode: af878...6db

AnonymBruker
Skrevet

Koster like mye liksom? SAS er alltid dyrere 

Anonymkode: 8570e...14d

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal bestille flybilletter til sommerferie, nord til sør.

Wohooo 🍻

Hvilken selskap burde jeg velge?

Velg den som er billigst eller den som har de beste setene. Jeg hadde unngått de med mest kunstig og falske smil.

Så redd for å få ødelagt ferie for at flyet blir kansellert.

Det kan skje alle flyselskap uansett hva du velger.

Hvem er mest hjelpsom om flyet blir kansellert?

Verken SAS eller Norwegian er kjent for god kundeservice ved kansellerte fly.

Har sas flere avganger kanskje og dermed lettere å finne alternativ rute? 

Men hva om været gjør at fly ikke kan ta av i det hele tatt? Da er rutenettet like uinteressant.

Spørsmål til deg TS:

Hvorfor tror du fly blir kansellert? Hva hendelse vil du "forsikre" deg mot?

Best,
Schmuhu

Endret av Schmuhu
AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (Akkurat nå):

Wohooo 🍻

Velg den som er billigst eller den som har de beste setene.

Men hva om været gjør at fly ikke kan ta av i det hele tatt? Da er rutenettet like uinteressant.

Spørsmål til deg TS:

Best,
Schmuhu

Jeg likte deg. Du var gøy

Anonymkode: e10e3...b4d

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg likte deg. Du var gøy

Takk for blomstene!

Men seriøs, har gjort dårlig erfaring med begge. SAS sendte baggasjen min til Florida selv om jeg kun var på et ombooket fly fra Stavanger til Bergen som gikk en time senere. Baggasjen hadde BGO på seg så skjønte ikke hvordan de kunne gjøre feil på ombookingen. Norwegian klarte ikke å finne hotell i Oslo eller omegn i løpet av 3 dager som måtte tilbringes ved Gate 12A. Jeg fant hotell i løpet av sekunder hos alle slags Scandic i byen .. men det var ikke ledig nok for Norwegian.

Seriøs igjen, hva vil du FORSIKRE deg mot?

Schmuhu

Endret av Schmuhu
AnonymBruker
Skrevet

Sas har ungdomsbilletter fram til du er 25, som er en god del billigere enn voksenbillett, (om du eller noen i familien er under det.) Norwegian er ofte dyrere har jeg inntrykk av, men det kommer nok veldig an på hvor du reiser, i tillegg så flyr de på ulike dager også, SAS har litt flere avganger, men det kommer også an på hvor du reiser til. Norwegian pleide ihvertfall å ha ombooking for et par hundrelapper, som er en fin sikkerhet i tilfelle noe skjærer seg, tror det fortsatt er sånn, SAS har ikke det, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 9d20b...b66

AnonymBruker
Skrevet

I utlandet velg alltid SAS pga allierte flyselskap. Innad i Norge velg Norwegian.

Anonymkode: 601e1...3b0

Skrevet

Reiser mye mellom nord og sør og helt ærlig er det ingen forskjell. Har i utgangspunktet opplevd lik service og informasjonsflyt hos de ulike selskapene, og noen i familien har minst flydd en gang i måneden de siste 9 årene.

AnonymBruker
Skrevet

Widerøe har salg på billetter frem til kl 23.59 i kveld. Kan hende de er billigst da.

Anonymkode: 44147...27c

AnonymBruker
Skrevet
Schmuhu skrev (13 minutter siden):

Wohooo 🍻

Velg den som er billigst eller den som har de beste setene. Jeg hadde unngått de med mest kunstig og falske smil.

Spørsmål til deg TS:

Best,
Schmuhu

Ikke så opptatt av pris, men redd for å få ødelagt sommerferien på grunn av kansellert fly. Har brukt å ha ferie i nord eller bilferie, men i år på grunn av kortere ferie og en bryllupsinvitasjon er planen å fly. I fjord var vi på bilferie i svergie, møtte flere som hadde kjøpt seg bil for å komme hjem etter å vært på gardemoen i flere dager med små barn og styr, var takknemlig for at vi var på bilferie da. 

https://www.framtidinord.no/nyheter/i/L52Xd4/familien-var-streikefast-i-oslo-kjoepte-bil-for-aa-komme-seg-hjem-til-skjervoey

https://www.thetravelinspector.no/news/2023/3/9/derfor-blir-det-ny-kaos-sommer?format=amp

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan aldri gardere seg helt mot kanselleringer, heldigvis skjer det sjeldnere enn man kan få inntrykk av i media. Men når det gjelder hvordan selskapene agerer, tror jeg det er liten forskjell på SAS og Norwegian. Det har mer å si hva annet som er tilgjengelig. Ikke så lett hvis alle flyene er fulle, som de ofte er i fellesferien. 

Anonymkode: af878...6db

Skrevet

Tog er kanskje det tryggeste. Om det ikke blir streik da.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (1 time siden):

Tog er kanskje det tryggeste. Om det ikke blir streik da.

Tar lang tid og må reise langt med buss/bil for å komme til noe tog i det hele tatt.. Da kan vi like god kjøre

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Begge er like gode eller ille

Anonymkode: bda4e...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...