Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten til min venninne flyttet inn hos henne for 6 uker siden. Hun har 3 barn i skolealder. De har kranglet jevnlig og hun har nå bedt han om å flytte. Han nekter og mener at hun og barna kan dra en annen plass mens han finner sted å bo. Han hadde leilighet via NAV før de flyttet sammen og kan dra tilbake dit. Hva kan hun gjøre for å kaste han ut? Han står ikke i kontrakten. Han lager et drama uten like og det haster med å få han ut.

Anonymkode: b7825...def

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiet?

Anonymkode: ecd4e...72d

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Politi. Han har ingen rett til å være der

Anonymkode: 142d3...fc9

• Liker 15
Skrevet

Helt merkverdig at voksne mennesker som har barn velger å la et slikt menneske  flytte inn. Hun har jo virkelig gjort et godt valg her, en taper som ikke evner å ta vare på seg selv som inntil nå var NAV sitt ansvar har nå okkupert hennes leilighet. 

Ja, jeg hadde ringt politiet og sagt at jeg ikke får han ut og at jeg trenger hjelp. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da blir det politi om han ikke drar seg ut selv asap

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Helt merkverdig at voksne mennesker som har barn velger å la et slikt menneske  flytte inn. Hun har jo virkelig gjort et godt valg her, en taper som ikke evner å ta vare på seg selv som inntil nå var NAV sitt ansvar har nå okkupert hennes leilighet. 

Ja, jeg hadde ringt politiet og sagt at jeg ikke får han ut og at jeg trenger hjelp. 

Man lærer av erfaring..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man lærer av erfaring..

Når man har 3 barn i skolealder så skulle man tro at hun hadde erfaring nok. Å la en man tydeligvis ikke kjenner godt nok og som ikke selv klarer å ta vare på seg selv uten leilighet fra NAV er ikke en person man lar flytte inn, spesielt når man har barn.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (10 minutter siden):

Når man har 3 barn i skolealder så skulle man tro at hun hadde erfaring nok. Å la en man tydeligvis ikke kjenner godt nok og som ikke selv klarer å ta vare på seg selv uten leilighet fra NAV er ikke en person man lar flytte inn, spesielt når man har barn.

Dette er nok snakk om ganske ressurssvake folk. Oppegående folk ville aldri gjort noe så dumt

Anonymkode: 651ab...45f

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden):

Enig. Man skal faktisk være forsiktig med dette, spesielt med tanke på seksuelt misbruk etc. Har faktisk ikke ord.

Anonymkode: 591dd...bb5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kjæresten til min venninne flyttet inn hos henne for 6 uker siden. Hun har 3 barn i skolealder. De har kranglet jevnlig og hun har nå bedt han om å flytte. Han nekter og mener at hun og barna kan dra en annen plass mens han finner sted å bo. Han hadde leilighet via NAV før de flyttet sammen og kan dra tilbake dit. Hva kan hun gjøre for å kaste han ut? Han står ikke i kontrakten. Han lager et drama uten like og det haster med å få han ut.

Han bor vel egentlig ikke der? Han er vel ikke folkeregistrert eller har postkasse der? Hun kan ringe politiet. Han er jo en trussel for de stakkars ungene og, håper virkelig venninnen din tenker seg bedre om neste gang. Stakkars barn som må leve i et sånt kaos.

Anonymkode: a91bb...e13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Man lærer av erfaring..

Seriøst? Et voksent menneske med barn burde allerede vite disse tingene. Har man barn skal deres behov gå foran, deres trygghet. Dette er en mann disse barna ikke kjenner særlig godt heller, en vilt fremmed mann som flytter inn i huset deres. Det er regelrett ansvarsløst og på grensen til emosjonell neglisjering. 

Anonymkode: a91bb...e13

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Han nekter og mener at hun og barna kan dra en annen plass mens han finner sted å bo

Dette må være selveste gullfuglen å dra i hus, særlig med tanke på dette:

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Han hadde leilighet via NAV før de flyttet sammen og kan dra tilbake dit.

Anonymkode: 31bcc...b45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man lærer av erfaring..

Og siden enkelte er meget tunglærte så er dey barna som må lide... 

Anonymkode: 308fd...327

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun vet nok ikke alt. Men hvis du ikke vet DETTE... da er det store mangler.

Anonymkode: 591dd...bb5

Det er vel også grunnen til at hun har kommet opp i situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Hun må for sin egen del for all del ikke flytte ut. Det er hans ansvar og finne annen boplass. Her er det barn involvert og en veldig uheldig situasjon. Han kan heller i bo der så lenge han ikke står på kontrakten. Sannsynligvis kommer han aldri til og flytte hvis hun skulle gjøre dette for husfreden sin skyld. 

https://help.no/rettsomrader/samboer-ekteskap/samlivsbrudd/er-det-lov-a-kaste-ut-samboeren

Anonymkode: e602a...c9c

• Liker 3
Gjest Chroma
Skrevet

Trist situasjon, spesielt for barna. 
Kontakt politiet når barna ikke er til stede! 

AnonymBruker
Skrevet

Bytt nøkkel når han er på jobb. 

Vær forberedt på bråk når han kommer hjem den dagen så barna bør sove borte akkurat den kvelden. Dersom han blir voldelig/truende ville jeg ringt politiet. 

Har han mye flyttelass så får man avtale at det kan hentes til helgen, men da hadde jeg ordnet slik at alt sto utenfor. 

Dersom han har lite ting og tilgang til bil hadde jeg satt alt utenfor samtidig som nøkler byttes.

Anonymkode: 57384...d76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bytt nøkkel når han er på jobb. 

Vær forberedt på bråk når han kommer hjem den dagen så barna bør sove borte akkurat den kvelden. Dersom han blir voldelig/truende ville jeg ringt politiet. 

Har han mye flyttelass så får man avtale at det kan hentes til helgen, men da hadde jeg ordnet slik at alt sto utenfor. 

Dersom han har lite ting og tilgang til bil hadde jeg satt alt utenfor samtidig som nøkler byttes.

*bytt lås.

AnonymBruker
Skrevet
trollmann skrev (5 minutter siden):

Det er ikke lov, man har ikke rett il å kaste ut noen rett på dagen slik som det. ts får politiet på nakken om hun kaster han ut med lås på døren. Sorry men har kan du ikke være en feig pussy slik som kvinner pleier å være

ts var dum som lot han flytte inn og nå er det ikke like lett å kaste han ut

https://help.no/rettsomrader/samboer-ekteskap/samlivsbrudd/er-det-lov-a-kaste-ut-samboeren

Jeg skulle likt å se politiet tvinge henne til å ta tilbake denne slabbedasken. Denne mannen har tydeligvis et hjem allerede. 

Anonymkode: d7171...67a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hun latt ham flytte inn, eller har han bare tatt seg til rette og blitt boende? Har han skiftet adresse til hennes bosted? 

Uansett så har han annet sted å bo og kan sannsynligvis kastes ut av politiet om han ikke flytter frivillig. 

Anonymkode: 6ca43...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...