AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Var ute å luftet min Malinois i bånd i dag. Han er 6 mnd gammel. Han fikk øye på naboens katt (ca 1 år gammel kastrert hunnkatt) under vår terrasse og bjeffet på den. Katten hadde fin mulighet til å stikke av og det var nesten tett stengsel mellom dem uten mulighet for hunden til å komme mellom. Allikevel velger katten å komme ut for så å angripe hunden. Fikk avverget det hele da jeg gikk i mellom og stoppet katten med foten i siste sekund. Katten løp noen meter og la seg ned og igjen siktet seg inn på hunden. Jeg gikk da inn med min hund. Er dette normalt for en katt? Har hatt hund i mange år og aldri opplevd en katt som oppfører seg sånn. Nå er jeg redd for hva som kan skje i fremtiden med tanke på at den katten kommer til å bli den tapende part hvis dette skjer om noen mnd..... 😨 Anonymkode: 53c87...9d2
Phoenix Heart Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 (endret) Nei, det er ikke normalt at en katt angriper en hund, normalt ville katten stikke om den følte seg truet. Tenker katten må være syk. Endret 16. april 2023 av Athena Freyja
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Dersom nabokatten bor like ved kan det være det som gjør den ekstra aggressiv. At hunden blir for nær "hjem". Kan også være at katten bare var ekstra stresset eller sint den dagen. Katter kan være litt humørsyke Anonymkode: 3eddd...9c1 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Fight or flight - katten valgte fight 🤷♀️ Anonymkode: 4419f...2e3 1 1 1
andy capp Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Vi har vel alle sett videoer av katter som angriper alt fra hunder til bjørner og krokodiller. Er ikke uvanlig at en katt gjør det. De har bedre reaksjonsevne enn de fleste andre dyr, og klarer seg bra i direkte kamp selv mot slanger. Regner med du hadde hunden i bånd, og du burde da ha gått unna når du så katten. 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Katten vår angrep Rottweileren til broren min da vi kom gående en gang. Hunden hadde vært mye på besøk der og katten hadde fått nok av det tydeligvis. Hun hoppet opp på nakken hans og satt der. Hunden bare logret og virket glad. Han vil gjerne være venn med katter. Jeg fikk vippet katten av med benet. Hun fulgte etter og lagde en høy klagelyd til hunden, som hun skrek "hold deg unna mitt hjem, din irriterende inntrenger!" Etter hvert ble de venner, og går godt sammen nå. Anonymkode: 2949c...b1f 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 andy capp skrev (Akkurat nå): Vi har vel alle sett videoer av katter som angriper alt fra hunder til bjørner og krokodiller. Er ikke uvanlig at en katt gjør det. De har bedre reaksjonsevne enn de fleste andre dyr, og klarer seg bra i direkte kamp selv mot slanger. Regner med du hadde hunden i bånd, og du burde da ha gått unna når du så katten. Gått unna når katten følger etter? 😂Lur du! Anonymkode: 53c87...9d2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 andy capp skrev (4 minutter siden): Vi har vel alle sett videoer av katter som angriper alt fra hunder til bjørner og krokodiller. Er ikke uvanlig at en katt gjør det. De har bedre reaksjonsevne enn de fleste andre dyr, og klarer seg bra i direkte kamp selv mot slanger. Regner med du hadde hunden i bånd, og du burde da ha gått unna når du så katten. Du får lese innlegget en gang til..... Anonymkode: 53c87...9d2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får lese innlegget en gang til..... Anonymkode: 53c87...9d2 Jeg gjorde det nettopp og leser at pus var under verandaen din, og du burde bare gått forbi og inn med hunden Naboen min hadde en hund i fjor som ofte møtte på min katt ute. Katten min satt som regel stille og kikket på han,men eieren lot han ofte komme nærmere og nærmere katten min fordi "Han er glad i katter, han her". Katten gjorde aldri noe, annet enn å gjøre seg stor og vise at han åpenbart ikke ville sosialiseres med hunden Anonymkode: 2de51...9c3 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 Athena Freyja skrev (32 minutter siden): Nei, det er ikke normalt at en katt angriper en hund, normalt ville katten stikke om den følte seg truet. Tenker katten må være syk. Jo, det er faktisk ganske normalt, spesielt for hunnkatter. Hunnkatter er veldig territorielle og har lettere for å angripe inntrengere. Anonymkode: 9fc94...0c1 2 1
Rucula Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 Men gamle spinnville katt angrep alle hunder hun så. Hun angrep vår schafer og bet den gjennom øret så hunden fikk betennelser og måtte ha dren. Hun holdt på å ta øyet på en valp 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 Enkelte katter kan være sånn faktisk. Derfor har jeg alltid stor respekt for dem når jeg går tur med hunden, går omveier rundt dem for å unngå bråk. Var jo en katt som fulgte etter meg og hunden lenge, tydelig på krigsstien. Anonymkode: 93a0a...c0a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjorde det nettopp og leser at pus var under verandaen din, og du burde bare gått forbi og inn med hunden Naboen min hadde en hund i fjor som ofte møtte på min katt ute. Katten min satt som regel stille og kikket på han,men eieren lot han ofte komme nærmere og nærmere katten min fordi "Han er glad i katter, han her". Katten gjorde aldri noe, annet enn å gjøre seg stor og vise at han åpenbart ikke ville sosialiseres med hunden Anonymkode: 2de51...9c3 Jeg var på vei ut og katten fulgte etter.. Anonymkode: 53c87...9d2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 Har du hatt hund eller andre dyr der du bor før du fikk valpen? Mest sannsynlig anser katten hagen/terassen din som del av sitt territorie, dersom det ikke har vært noe dyr der tidligere, og da er det ikke unaturlig at den angriper selv en hund som er mye større enn seg selv. Kjenner du eieren av katten? Jeg ville tatt en prat med dem og diskutert løsninger, eller i det aller minste gjort dem oppmerksom på kattens atferd og at dette kan skape farlige situasjoner for begge dyrene. Anonymkode: 56ce9...7eb
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du hatt hund eller andre dyr der du bor før du fikk valpen? Mest sannsynlig anser katten hagen/terassen din som del av sitt territorie, dersom det ikke har vært noe dyr der tidligere, og da er det ikke unaturlig at den angriper selv en hund som er mye større enn seg selv. Kjenner du eieren av katten? Jeg ville tatt en prat med dem og diskutert løsninger, eller i det aller minste gjort dem oppmerksom på kattens atferd og at dette kan skape farlige situasjoner for begge dyrene. Anonymkode: 56ce9...7eb Ja hadde hund og katt her når nabokatten flyttet hit. Ja må ta en prat med naboen for det er jammen ikke sikkert min hund er snill neste gang vi støter på den og hvis den velger å angripe🤔 Anonymkode: 53c87...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå