AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Det blir så dumt å lese om kjendiser som sliter med panikkangst. Og sier at de har slitt i årevis.. så får de en behandlingstime hos psykolog og ble kvitt angsten. kjendiser kommer gjerne i ettertid å forteller om «den tøffe tiden..» alle som har angst vet at det ikke er noe quick fix og bare en time i terapi.. men for all del, stemmer det er det jo helt fantastisk, men det er ikke min erfaring Anonymkode: cb854...144 3 1
Wednesday Addams Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Hvordan vet du hva slags behandling kjendiser får? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Wednesday Addams skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du hva slags behandling kjendiser får? Jeg refererer til artikler jeg har lest, der personen selv forteller om en grusom panikkangst og etter en time hos psykolog var han kvitt angsten.. Anonymkode: cb854...144
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Oki. Takk for info. Anonymkode: 209ca...c56
Wednesday Addams Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg refererer til artikler jeg har lest, der personen selv forteller om en grusom panikkangst og etter en time hos psykolog var han kvitt angsten.. Anonymkode: cb854...144 Har du link?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Dumt er det ikke, all den tid angst er bare noe en innbiller seg. Anonymkode: bf9cd...94e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 Å bli kvitt angst på en time hos psykolog virker litt suspekt, ja. Men jeg slet med angst i årevis, og ble kvitt den på noen dager med noe som heter Sedonametoden. Den ble helt borte og jeg har vært angstfri i 12-13 år nå. Har også vært medisinfri hele den tiden. Før det gikk jeg i perioder til psykolog, var hos tre forskjellige over ca en 5 års periode, men det hjalp ingenting. Helt bortkastet. Anonymkode: 03ae4...75c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 «Forskerne Gerd Kvale og Bjarne Hansen i Helse Bergen får innovasjonsprisen for behandlingsprogrammet The Bergen 4-Day Treatment, melder Forskningsrådet i en pressemelding. Behandlingen har vist god effekt for personer med alvorlige angstlidelser, som tvangslidelse (OCD), panikkangst og sosial angst. Behandlingen varer bare fire dager.» Vet mange har hatt veldig god effekt av kortidsterapi. Anonymkode: 8a6f2...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Et av gjennombruddene jeg hadde i terapi kom i løpet av en time, faktisk en 5 minutters samtale. Hvis jeg skal synse ut fra kun min egen personlige erfaring jeg vil tro at det kan være mulig. Jeg forestiller meg at det er en del kriterier som må være oppfylt om man skal kunne få en "quick fix". F.eks. ha riktig tilstand og ikke så mye bagasje utenom den, treffe fullstendig blink på behandlingsmetode, at timingen er bra. Utredningen er gjort på forhånd av noen andre. Man må være relativt oppegående, motivert og åpen, frisk nok til kunne å lære metoden og bruke dem. Ikke alle kan huke av på alle disse boksene og det er de/vi ofte helt uskyldige i. Anonymkode: 51677...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): «Forskerne Gerd Kvale og Bjarne Hansen i Helse Bergen får innovasjonsprisen for behandlingsprogrammet The Bergen 4-Day Treatment, melder Forskningsrådet i en pressemelding. Behandlingen har vist god effekt for personer med alvorlige angstlidelser, som tvangslidelse (OCD), panikkangst og sosial angst. Behandlingen varer bare fire dager.» Vet mange har hatt veldig god effekt av kortidsterapi. Anonymkode: 8a6f2...2ec Det finnes like mange som ikke fikk hjelp av dette Anonymkode: bb483...ef5 1
Carrot Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 på seg selv kjenner man ingen andre skrev Ihlenpsykologene i en av sine bøker, og det tror jeg mange gjør vel i å ta med seg i hverdagen. Selv om noen ikke virker eller virker for deg betyr det ikke at noen andre har samme opplevelse siden alle mennesker er ulike.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det finnes like mange som ikke fikk hjelp av dette Anonymkode: bb483...ef5 Men man vil aldri finne noe som fungerer for alle. Noen får god hjelp av en korttidsbehandling, noen går interapi inårevis før det plutselig løsner, andre løsner det ikke for. Men den korttidsbehandlingen har mange fått hjelp av, og det er ett faktum. Det er en behandling som har mye suksess. Anonymkode: c3981...96c 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dumt er det ikke, all den tid angst er bare noe en innbiller seg. Anonymkode: bf9cd...94e Ja det er jo tankene som påvirker følelsene som igjen gir angst. Men så er det slik at frykten er sterkere enn fornuften, og da vinner angsten. Anonymkode: cb854...144
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 det er vel nettopp sludder av denne typen som faktisk oppnår "klikk" hos de forskjellige nettavisene da. Anonymkode: fdd35...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): det er vel nettopp sludder av denne typen som faktisk oppnår "klikk" hos de forskjellige nettavisene da. Anonymkode: fdd35...bf7 Det er han som er med i klovner i kamp som forteller sin historie.. hadde en time hos psykolog og ble kvitt angsten, etter å ha slitt i flere år.. Anonymkode: cb854...144
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er han som er med i klovner i kamp som forteller sin historie.. hadde en time hos psykolog og ble kvitt angsten, etter å ha slitt i flere år.. Anonymkode: cb854...144 Nå har jeg prøvd å finne informasjon om dette og ser ikke noe sted at han sier han bare hadde en time og ble kvitt angst. Det jeg har lest så hadde han timer med forskjellige behandlere og jobbet med både panikkangst og fobi. Hva du har lest, det forstår jeg ikke helt. Føler meg litt lurt. 😅 Anonymkode: 51677...8ca
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #17 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det blir så dumt å lese om kjendiser som sliter med panikkangst. Og sier at de har slitt i årevis.. så får de en behandlingstime hos psykolog og ble kvitt angsten. kjendiser kommer gjerne i ettertid å forteller om «den tøffe tiden..» alle som har angst vet at det ikke er noe quick fix og bare en time i terapi.. men for all del, stemmer det er det jo helt fantastisk, men det er ikke min erfaring Anonymkode: cb854...144 Selvfølgelig har de ikke ordentlig angst når de fremstiller det sånn. Hadde det vært så enkelt, hadde ingen slitt i åresvis ( som meg selv) Anonymkode: 93c6d...fe1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå