Gå til innhold

Hva er verst. En med høye tanker om seg selv eller en med dårlig selvtillit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av disse to, hvem misliker du mest?

Anonymkode: 383b4...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt med måte, men heller en med litt for mye selvtillit enn litt for lite. Det er slitsomt med folk som hele tiden trenger bekreftelse og  snakker seg selv ned.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge folk ikke trykker ned andre og faktisk tror de er mye bedre enn andre, er det ingenting galt med folk som har god selvtillit. Heller det enn noen med dårlig selvtillit, som hele tiden snakker negativt om seg selv. Det blir litt slitsomt

Anonymkode: dcbb8...94e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begge er like slitsomme , holder meg til folk som er balansert å ikke trenger hverken hevde seg , eller konstant bekreftelse . 

• Nyttig 2
Skrevet

Begge deler er like ille…om det er for mye…- for høy selvtillit som grenser til narsissisme eller for lav selvtillit som grenser til selvdestruksjon. 
Begge parter trenger noe veiledning.

• Nyttig 1
Skrevet

begge deler!

Skrevet

Hvordan en tenker på seg selv selvbilde selvverd selvtillit og oppbygging av fallhøyde, frykt, med mye mere er komplisert.

Mulig det er viktigere hva en bygger det rundt og på?

Skrevet

Begge deler er ille men skal jeg velge så er jeg minst glad i en med for lav selvtillit. Det er slitsomt å prøve å bygge opp andre hele tiden.En med i overkant høy selvtillit kan man i det minste erte og fleipe litt med uten å være redd for å knekke ham. 

AnonymBruker
Skrevet

Én med høye tanker om seg selv, men kun dersom hen fortjener de høye tankene: er en ærlig og snill person, baksnakker ikke, eller trykker andre ned.  

Det er det ofte folk med dårlig selvtillit som gjør, og det er så uattraktivt - orker ikke å ha slike som venner engang. 

Anonymkode: f0cfd...8f4

AnonymBruker
Skrevet

En med normal selvinnsikt er bra. Og gjerne litt mer selvtillit for å motivere seg selv. Når man rakker ned på andre og forteller at de selv er bedre, da blir det kvalmt. De som hele tiden snakker stygt om seg selv er også slitsomt.

Anonymkode: eda6a...0b9

AnonymBruker
Skrevet

En mellomting er selvfølgelig best, men heller en som er for selvsikker enn en veldig usikker person. De med veldig dårlig selvtillit blir ofte litt for slitsomme og avhengig av bekreftelse på alt. 

Anonymkode: c4ade...f9e

Skrevet (endret)
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg missliker ingen av dem. Hvorfor skal man misslike en stakkars som sliter med lav selvtillit ? Det er menneskelig, og de er ofte veldig gode mennesker. 

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (På 16.4.2023 den 11.34):

Alt med måte, men heller en med litt for mye selvtillit enn litt for lite. Det er slitsomt med folk som hele tiden trenger bekreftelse og  snakker seg selv ned.

Signerer denne.. fryktelig slitsomt med folk som MÅ ha bekreftelse 24/7

Anonymkode: 86e54...c3d

Skrevet

En med lav selvtillit kan ofte tolke alt i verste mening og lage scenarioer og feilaktige konklusjoner som passer med sitt eget lave selvbilde («selvfølgelig ringer hun ikke tilbake, hvem gidder å snakke med meg») og det er slitsomt å forholde seg til (for begge parter). Foretrekker da en med for mye selvtillit, det henger ofte sammen med et optimistisk syn på livet og det er å foretrekke.

En balanse er naturligvis å foretrekke dog.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En 

Blueturtle skrev (3 minutter siden):

En med lav selvtillit kan ofte tolke alt i verste mening og lage scenarioer og feilaktige konklusjoner som passer med sitt eget lave selvbilde («selvfølgelig ringer hun ikke tilbake, hvem gidder å snakke med meg») og det er slitsomt å forholde seg til (for begge parter). Foretrekker da en med for mye selvtillit, det henger ofte sammen med et optimistisk syn på livet og det er å foretrekke.

En balanse er naturligvis å foretrekke dog.

en med høy selvtillit tolker også alltid i ens beste favør for sin egen del.. så ja, litt pest eller kolera 😅

Anonymkode: 86e54...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...