Gå til innhold

KJØPE filmer i 2023… er det normalt?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La nå han få kjøpe filmer… kjempe fin hobby. 

Anonymkode: 52d24...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 11.21):

Må bare spørre… har en venninne som har flyttet inn med en ny fyr og han bruker visstnok penger på å KJØPE filmer!! Var på besøk hos de og jeg ble helt sjokkert.. han hadde faktisk sikkert 100 filmer i hyller stua. Fant så ut at han faktisk bruker penger på å kjøpe filmer! Han liksom bestiller de fra utlandet osv og det koster visst litt. Trodde dette var sånt man gjorde på 80 og 90-tallet?? Dette må da være bortkastede penger?? Synes sånt som dette er et STORT rødt flagg for min del og lurer på om jeg skal snakke ordentlig med venninnen min om dette…. han virker jo totalt sær, ufornuftig og troende til å kaste bort pengene deres på sånt tull. Altså alvorlig talt hvis man vil se film kan man jo se alle filmer i hele verden på Netflix?!? 

Nei… vet ikke hva jeg skal si men lurer bare på hva noen folk tenker med. Hva mener dere?? Er det vanlig å bruke penger på sånt i 2023?

Anonymkode: feb4c...eea

Alt er ikke på Netflix. Tvert imot... kinofilmer sjeldent på netflix

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største røde flagget er at du gidder å bry deg om at kjæresten til en venninne kjøper DVDer på nett. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Nei, hvis man kjøper filmer så er man tilnærmet psykiske utviklingshemmet eller har en annen diagnose! 

Evt at mange finner det tilfredsstillende og ha de fysiske eksemplaret av ting ; filmer, LP, bøker osv. Og de er ikke mer unormale enn TS er. Lei av det gnålet om normalitet fordi folk har andre interesser enn en selv! Jeg er så glad folk er forskjellige og vi kan bevare mangfoldet og at noen fortsetter med det livet de har tross at noen kaller dem unormale. Kanskje det ikke er så viktig for alle å være som alle andre.

Anonymkode: 60317...bc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare spørre… har en venninne som har flyttet inn med en ny fyr og han bruker visstnok penger på å KJØPE filmer!! Var på besøk hos de og jeg ble helt sjokkert.. han hadde faktisk sikkert 100 filmer i hyller stua. Fant så ut at han faktisk bruker penger på å kjøpe filmer! Han liksom bestiller de fra utlandet osv og det koster visst litt. Trodde dette var sånt man gjorde på 80 og 90-tallet?? Dette må da være bortkastede penger?? Synes sånt som dette er et STORT rødt flagg for min del og lurer på om jeg skal snakke ordentlig med venninnen min om dette…. han virker jo totalt sær, ufornuftig og troende til å kaste bort pengene deres på sånt tull. Altså alvorlig talt hvis man vil se film kan man jo se alle filmer i hele verden på Netflix?!? 

Nei… vet ikke hva jeg skal si men lurer bare på hva noen folk tenker med. Hva mener dere?? Er det vanlig å bruke penger på sånt i 2023?

Rødt flagg at man samler på filmer i fysisk format?

Rødt flagg er altså blitt så jævlig misbrukt som uttrykk...!

Anonymkode: 45cce...4a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt flagg at man samler på filmer i fysisk format?

Rødt flagg er altså blitt så jævlig misbrukt som uttrykk...!

Anonymkode: 45cce...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom ingen gidder å kjøpe fysiske filmer eller TV-serier lenger, så burde vel alle nettbutikker som CDON ha gått konkurs for veldig lenge siden.          

Anonymkode: ea6e9...87b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rødt flagg om man liker å kjøpe bøker også, når man bare kan lese på mobilen eller høre på lydbok? 

Anonymkode: a6472...46c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Da er jeg et stort vandrende rødt flagg. Jeg har nemlig tusenvis av filmer. Veldig mange filmer finnes ikke på Netflix altså.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2023 den 2.50):

Riktig. Netflix har blitt dårligere. Mange av klassikerne har falt ut derfra og en stadig større andel av filmer/serier der er nå egenprodusert. Konkurransen har hardnet til og de store rettighetshaverne vil nå heller konkurrere med egne strømmetjenester enn å la Netflix få en bit av kaka. Synd for oss filmelskere som da enten stadig må skifte strømmetjenester  for å få godbitene eller abonnere på flere av gangen om vi har råd til det.

Anonymkode: 2b27f...974

Når Netflix kom så fikk man «alt» til en billigere pris enn å kjøpe en rimelig mengde film på DVD pr år.

Nå har de skrudd til skruene, prisen har gått opp, kvaliteten gikk ned under pandemien (når vi virkelig trengte det), og innholdet blir spredt på stadig flere tjenester sånn at man må betale stadig mer pr mnd.

Utover kvalitet og pris så vil jeg argumentere med sensur. Ved å eie «Life of Brian» så er det ingen velmenende politisk korrekt strømmekanal som kan fjerne «støtende scener» eller hele filmen. Jeg eier den. Jeg kan vise den til barnebarna. 

Anonymkode: 9f6bb...cd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (1 time siden):

Haha. Da er jeg et stort vandrende rødt flagg. Jeg har nemlig tusenvis av filmer. Veldig mange filmer finnes ikke på Netflix altså.

Sannsynligvis seriemorder. 😅

Anonymkode: 17a88...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...