Gå til innhold

KJØPE filmer i 2023… er det normalt?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For et spørsmål. Ja, det er helt normalt. Kjøper man en ny og fin OLED-TV og streamer får man ikke utnytta TV-en fullt ut. Har man bedre høyttalere enn de som en innebygd i TV-en er streaming milevis dårligere enn både 4k blu-ray og "vanlig" blu-ray også.

Jeg kjøper selv hovedsakelig 4k blu-rays. Stort sett fantastisk bildekvalitet, ditto lydkvalitet, og jeg sitter igjen med filmer til odel og eie. Det tar et par dager å motta filmene, men etter det har jeg selv full kontroll. De er på samme sted, bytter ikke plass av seg selv, og blir ikke plutselig sensurert.

Streaming krever mange tjenester, og filmer bytter tjeneste stadig vekk. Hvorfor skal jeg betale mange hundre kroner i måneden for å leie filmer i dårligere kvalitet enn nødvendig, når jeg heller kan bruke samme sum eller mindre på å kjøpe filmene jeg vil ha i full kvalitet?

Anonymkode: 45f8b...331

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp, LP-plater i dag, massemyrderier i morgen. Best å styre unna. :ironi:

Anonymkode: cedc3...a0d

Ja dette er skummelt. Heldigvis har politiet godt med spanere utenfor Big Dipper, så de får fanget opp de fleste av desse før de får gjort for stor skade i samfunnet. 

Anonymkode: bfabf...248

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du synes at det å bruke penger på en interesse man har, er rødt flagg, så tror jeg du burde gå inn i deg selv og finne ut av hvorfor du er SÅ dømmende. Å ha interesser er helt vanlig, selv om du ikke har samme interessene☺️ Ikke alle kommer til å være som deg. 

Jeg samler på en del vintage, både interiør, LP plater og litt klær av et viss merke. Og ja, jeg bruker penger på det. Mine penger som jeg selv har tjent. Om noen hadde sakt at de annser at dette er et rødt flagg hos meg, hadde jeg ønsket dem lykke til videre og kuttet dem ut, må da være grenser på hvor mye man skal dømme☺️

Anonymkode: b6e46...2ba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var det vanskelig å forstå …? Skjønner at enkelte har kort for det, men er faktisk en sammenheng med psykelighet og samlermani…

Anonymkode: 6fa38...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nope. Verken Netflix, HBO, Prime eller Disney+ har alle filmer. 

Anonymkode: 5d660...f30

Faktisk ikke i nærheten. 

Anonymkode: e394e...029

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg fast så du ikke triller av stolen din nå, men jeg kjøper filmer ja. Og cd'er, skriver og sender brev gjør jeg også 😱 hilsen steinalderen. 

Anonymkode: 09e6c...51a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Var det vanskelig å forstå …? Skjønner at enkelte har kort for det, men er faktisk en sammenheng med psykelighet og samlermani…

Anonymkode: 6fa38...a1c

Alle mennesker har en eller annen form for samlermani i seg, det er i instinktet vårt

Anonymkode: 7486f...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hold deg fast så du ikke triller av stolen din nå, men jeg kjøper filmer ja. Og cd'er, skriver og sender brev gjør jeg også 😱 hilsen steinalderen. 

Å, hadde jeg ikke sittet fast i opplysningstiden, laaaaaangt, langt unna deg skulle jeg fridd til deg! :hjerte: 

Via et tungt parfymert brev, selvfølgelig. Men først ville jeg kjøpt en klassisk fransk kjærlighetsfilm og sendt den til din far med en sirlig skrevet beskjed inni coveret og bedt om hans velsignelse til å be om din hånd. Jeg ville pakket inn filmen i forgyldt silkebrokade fra Orienten for å vise at jeg hadde råd til å holde deg med kaker hvis allmuen skulle gjøre krav på alt tilgjengelig brød med alt sitt skrik og skrål. 

Med bare Netflix og dets like ville vi trolig aldri fått en sjanse til å nyte kaker sammen. Hva skulle jeg gjort da, liksom? Byttet ut brukernavnet ditt på strømmetjenestene med "NetflixAndChill" og din fars med "DaddyInLaw"?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

t.. han hadde faktisk sikkert 100 filmer i hyller stua. ,,,

Anonymkode: feb4c...eea

100 filmer var da relativt stusselig. Har mange hundre i kjelleren (500/600- ish). MEn skal sies at jeg kjøper filmer sjeldnere nå enn før...

Anonymkode: 22b05...62b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

🤣🤣🤣

Sitter her å ser at det står mere enn 1500lp'er i hylla her i tillegg til noen hundrede cd'er. Men dvd'ene og noen hundrede vinylsingler oppbevares i bokser, sp det siste er forhåpentligvis nok til å forhindre oss å bli bestialske 🙈😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er sært. Hadde kjøpt en digital kopi og så lastet den ned i tillegg (ikke plattform).

Hadde masse bøker før, men selger/gir de bort de etter å ha lest de. Tar opp mye plass, men å lese på skjerm blir ikke det samme. 

Anonymkode: 1a474...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Riktig. Netflix har blitt dårligere. Mange av klassikerne har falt ut derfra og en stadig større andel av filmer/serier der er nå egenprodusert. Konkurransen har hardnet til og de store rettighetshaverne vil nå heller konkurrere med egne strømmetjenester enn å la Netflix få en bit av kaka. Synd for oss filmelskere som da enten stadig må skifte strømmetjenester  for å få godbitene eller abonnere på flere av gangen om vi har råd til det.

Anonymkode: 2b27f...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler vel egentlig om hvor mye av månedsbudsjettet man kan bruke på en "unødvendig" hobby. Filminteresse er ikke noe særere enn andre hobbyer.

Anonymkode: 2b27f...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer. I tillegg koster det en del å ha abonnement på alle streaming-tjenester. Kan være mer lønnsomt å kjøpe filmene man ønsker å se enn å abonnere på en ekstra streaming-tjeneste.

Anonymkode: 6cc63...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har et par tusen CD-er liggende, i tillegg til hundrevis av digitale bootleg særlig med Beatles, og samlingen av DVD-er og film er så stor at jeg for lengst har mistet oversikten. Dessuten spiller jeg musikk selv.

Og aldri, aldri, ville det falle meg inn å betale for det kunstnerisk verdiløse woke-søppelet som Netflix pakker inn i de egenproduserte seriene sine; i forhold til kvalitetsfilm er dette virkelig ingen verdens ting.

Hvis streaming er løsningen, slik noen tydeligvis mener - hvor i all verden skal man få hørt Beatles-konsertene som Purple Chick har gitt ut som uoffisielle bootleg, men som man aldri vil finne på Spotify ...?

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Purple_Chick_Live_Collection.jpeg

Anonymkode: 939dc...2ed

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Han er sikkert interessert i film da.  Jeg kjøper også filmer, jeg liker å se ekstramateriale. Liker å se med kommentarene på, og det får man ikke digitalt. ☺️ 

Anonymkode: 64127...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Å, hadde jeg ikke sittet fast i opplysningstiden, laaaaaangt, langt unna deg skulle jeg fridd til deg! :hjerte: 

Via et tungt parfymert brev, selvfølgelig. Men først ville jeg kjøpt en klassisk fransk kjærlighetsfilm og sendt den til din far med en sirlig skrevet beskjed inni coveret og bedt om hans velsignelse til å be om din hånd. Jeg ville pakket inn filmen i forgyldt silkebrokade fra Orienten for å vise at jeg hadde råd til å holde deg med kaker hvis allmuen skulle gjøre krav på alt tilgjengelig brød med alt sitt skrik og skrål. 

Med bare Netflix og dets like ville vi trolig aldri fått en sjanse til å nyte kaker sammen. Hva skulle jeg gjort da, liksom? Byttet ut brukernavnet ditt på strømmetjenestene med "NetflixAndChill" og din fars med "DaddyInLaw"?

Fantastisk! 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt flagg faktisk, for noe så uskyldig 😆

Anonymkode: 52d24...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/16/2023 at 11:21 AM, AnonymBruker said:

Må bare spørre… har en venninne som har flyttet inn med en ny fyr og han bruker visstnok penger på å KJØPE filmer!! Var på besøk hos de og jeg ble helt sjokkert.. han hadde faktisk sikkert 100 filmer i hyller stua. Fant så ut at han faktisk bruker penger på å kjøpe filmer! Han liksom bestiller de fra utlandet osv og det koster visst litt. Trodde dette var sånt man gjorde på 80 og 90-tallet?? Dette må da være bortkastede penger?? Synes sånt som dette er et STORT rødt flagg for min del og lurer på om jeg skal snakke ordentlig med venninnen min om dette…. han virker jo totalt sær, ufornuftig og troende til å kaste bort pengene deres på sånt tull. Altså alvorlig talt hvis man vil se film kan man jo se alle filmer i hele verden på Netflix?!? 

Nei… vet ikke hva jeg skal si men lurer bare på hva noen folk tenker med. Hva mener dere?? Er det vanlig å bruke penger på sånt i 2023?

Anonymkode: feb4c...eea

Du framstår faktisk direkte tjukk i huet. 

Anonymkode: f5a70...195

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...