Gå til innhold

KJØPE filmer i 2023… er det normalt?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må bare spørre… har en venninne som har flyttet inn med en ny fyr og han bruker visstnok penger på å KJØPE filmer!! Var på besøk hos de og jeg ble helt sjokkert.. han hadde faktisk sikkert 100 filmer i hyller stua. Fant så ut at han faktisk bruker penger på å kjøpe filmer! Han liksom bestiller de fra utlandet osv og det koster visst litt. Trodde dette var sånt man gjorde på 80 og 90-tallet?? Dette må da være bortkastede penger?? Synes sånt som dette er et STORT rødt flagg for min del og lurer på om jeg skal snakke ordentlig med venninnen min om dette…. han virker jo totalt sær, ufornuftig og troende til å kaste bort pengene deres på sånt tull. Altså alvorlig talt hvis man vil se film kan man jo se alle filmer i hele verden på Netflix?!? 

Nei… vet ikke hva jeg skal si men lurer bare på hva noen folk tenker med. Hva mener dere?? Er det vanlig å bruke penger på sånt i 2023?

Anonymkode: feb4c...eea

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalitet og interesse, hvorfor er det mer sært å samle på film enn for eksempel LP? Eller kjøpe kamera fordi man liker ta bilder osv osv? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel interessen hans da?? Hvorfor skulle det være verre enn å kjøpe haugevis med frimerker, sminke, alt mulig annet? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles noen som har den interessen, ja. Personlig ga jeg mer eller mindre opp da det gikk over til dvd. Har en skuffe, men jeg har ikke noe å se film med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt flagg? I alle dager, snakk om drama. La nå folk få kjøpe ting som gir dem glede. Jeg kjøper av og til samlebokser med filmer selv, ser litt greit ut i hyllene. 

Anonymkode: 7af58...d48

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøper også filmer, digitalt. Er veldig mange filmer du ikke får på Netflix. 

Anonymkode: 611f5...138

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså alvorlig talt hvis man vil se film kan man jo se alle filmer i hele verden på Netflix?!? 

Nope. Verken Netflix, HBO, Prime eller Disney+ har alle filmer. 

Anonymkode: 5d660...f30

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal snakke ordentlig med venninnen din om at samboeren hennes har en helt normal uskyldig hobby? 😳

Anonymkode: 5d5e3...6d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller nå? Rødt flagg??

Hvorfor kjøper folk fysiske bøker, filmer, vinylplater? De har en spesiell interesse for det da, skjønner du vel. De ønsker å samle på det fysiske formatat. 

At du tenker annerledes gjør ikke denne fyren rar.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel den interessen da. En jeg kjenner samler på LP plater og kan fort betale flere tusen for en LP.

Det er heller ikke ditt problem hva han bruker penger på, så du sier ikke noe om dette til venninnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 minutter siden):

Kvalitet og interesse, hvorfor er det mer sært å samle på film enn for eksempel LP? Eller kjøpe kamera fordi man liker ta bilder osv osv? 

LP er en grei sammenligning, men ikke kamera. Det er egentlig ingenting som erstatter et kamera, særlig mtp kvalitet om du vil sammenligne med mobilkamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

LP er en grei sammenligning, men ikke kamera. Det er egentlig ingenting som erstatter et kamera, særlig mtp kvalitet om du vil sammenligne med mobilkamera.

Fremkalling?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette må da være bortkastede penger?? Synes sånt som dette er et STORT rødt flagg for min del og lurer på om jeg skal snakke ordentlig med venninnen min om dette…. han virker jo totalt sær, ufornuftig og troende til å kaste bort pengene deres på sånt tull.

Anonymkode: feb4c...eea

Du bruker naturligvis KUN penger på HELT livsnødvendige saker og ting? 

Anonymkode: 5d660...f30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (1 minutt siden):

nja, jeg tenkte vel at man kan bruke en uhorvelig mengde penger på ulike typer kamera for ulike settinger, ulike linser, utstyr til fremkalling osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

Ja? Denne gammeldagse måten med film i kameraet og å fremkalle bildene. Du kan ikke sammenligne et mobilkamera med andre kameraer. Jo, kanskje for oss lekfolk, men for en fotograf vil ikke et mobilkamera kunne gjøre den jobben som et skikkelig kamera kan (digitalt eller gammeldags)... Hvor mange profesjonelle fotografer har du sett som flyr rundt med mobilen sin å knipser bilder?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva som er unormalt for deg, kan være normalt for andre. Ser i grunn ikke hvorfor du henger deg opp i dette, det er ikke din sak. Og rødt flagg?! Nei absolutt ikke noe rødt flagg.

Endret av Athena Freyja
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker fysiske medier fordi da eier jeg det på livstid, og kan rippe det på en harddisk som backup. Jeg aner ikke hvor lenge diverse selskaper lever, eller hvilket innhold de sitter på til enhver tid, og jeg ønsker ikke å betale for samme innhold flere ganger, eller betale for innhold som forsvinner fordi de plutselig ikke har rettighetene lenger.

Dessuten, litt avhengig av hvor mange forskjellige abonnementer man har (Netflix, Disney, HBO, Prime, for ikke å nevne Spotify, Fabel, Storytel etc) så kan det godt hende at det er billigere å bare kjøpe de konkrete filmene / bøkene / cdene man vil ha enn å ha løpende utgifter over tid.

Å bruke dvd-caser i stua som dekor har nok de fleste gått bort fra, men hver sin lyst :)

Endret av proghodet
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (40 minutter siden):

Ja? Denne gammeldagse måten med film i kameraet og å fremkalle bildene. Du kan ikke sammenligne et mobilkamera med andre kameraer. Jo, kanskje for oss lekfolk, men for en fotograf vil ikke et mobilkamera kunne gjøre den jobben som et skikkelig kamera kan (digitalt eller gammeldags)... Hvor mange profesjonelle fotografer har du sett som flyr rundt med mobilen sin å knipser bilder?

Jeg vet veldig godt hva fremkalling er, men jeg ser ikke koblingen mellom mitt innlegg og dine kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjøper filmer. Mannen min kjøpte Scream fra 1996 til meg for ikke så lenge siden. Jeg liker dette røde flagget veldig godt 🥰🚩

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...