AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Var på fest i går. Koste meg masse med gode venner og hadde en veldig hyggelig kveld. Har vært veldig sliten i det siste og slitt litt med depresjon- og angstsymptomer. Prøvde derfor å begrense alkoholinntaket, men når man er ute over flere timer blir det jo naturligvis en del alkohol. I dag våknet jeg opp med angst, føler meg nedstemt, har skikkelig tankekjør og katastrofetanker om alt mulig. Tåler jo åpenbart ikke alkohol så bra. Dette er ikke første gangen det skjer. I dag føler jeg det er litt mildere enn andre ganger nettopp fordi jeg passet på å ikke bli for full, men kjenner jeg ikke orker å ha det sånn her lenger. Føler en hel dag i uken blir kastet bort på å være sliten, dårlig og ikke få gjort noe produktivt også de gangene jeg drar ut. Er 26 år gammel og student. Alle venninnene mine elsker å feste. Har samboer, han er glad i å ta seg en fest innimellom han og. Drar selv ut kanskje to ganger i måneden fordi jeg prioriterer studiene ellers. Synes dette med alkohol har blitt vanskelig. Synes det er veldig hyggelig å dra på vors, bursdager osv., men det kommer jo til et punkt hvor alle blir fulle. Frem til det snakker man og har det hyggelig, men etter det blir det jo feststemning. Da vil folk danse osv, og jeg føler jeg ikke er helt der hvis jeg ikke har drukket nok. Spesielt hvis man er på utesteder, som folk alltid vil dra på etter hvert. Får vel kanskje tenke at kvelden er over for min del når det kommer til det stadiet, men det er jo litt kjedelig det og. Å dra på fest er jo ofte et høydepunkt, men blir jo ikke det når det blir sånn her hver gang.. Noen andre som kjenner seg igjen i det jeg skriver? Eller som har noen tanker eller erfaringer de ønsker å dele?🥰 Anonymkode: b565c...cc1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Ja, sånn er jeg også. Det er vanskelig å tenke på dagen derpå når man er klar for å kose seg og stemningen er god, men jeg har blitt flinkere til det. Har også dritet meg helt sykt ut mange ganger i fylla, med glattcelle og det hele. Så det alene har hjulpet meg til å slutte. Men har senere også erfart at jeg får angst dagen etter uansett om jeg tar kun 1 glass eller 10 glass. Det kommer uansett, og den angsten er virkelig ikke verdt det for meg. Jeg er så glad for at vi nå lever i en tid hvor mange utesteder faktisk legger litt flid i alkoholfrie drinker. Man ser ikke lenger forskjell på en drink med eller uten alkohol. Før i tiden fikk man i beste fall en cola, eller vann fra springen når man ønsket alkoholfritt. Så jeg danser og koser meg med vennene mine med mine alkoholfrie drinker, og så føler jeg meg i kjempeform neste dag når de andre ligger å holder på å dø 😅🍸 Anonymkode: 9aae9...41e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, sånn er jeg også. Det er vanskelig å tenke på dagen derpå når man er klar for å kose seg og stemningen er god, men jeg har blitt flinkere til det. Har også dritet meg helt sykt ut mange ganger i fylla, med glattcelle og det hele. Så det alene har hjulpet meg til å slutte. Men har senere også erfart at jeg får angst dagen etter uansett om jeg tar kun 1 glass eller 10 glass. Det kommer uansett, og den angsten er virkelig ikke verdt det for meg. Jeg er så glad for at vi nå lever i en tid hvor mange utesteder faktisk legger litt flid i alkoholfrie drinker. Man ser ikke lenger forskjell på en drink med eller uten alkohol. Før i tiden fikk man i beste fall en cola, eller vann fra springen når man ønsket alkoholfritt. Så jeg danser og koser meg med vennene mine med mine alkoholfrie drinker, og så føler jeg meg i kjempeform neste dag når de andre ligger å holder på å dø 😅🍸 Anonymkode: 9aae9...41e Jeg har også gjort ting jeg angrer på, føler jeg kan bli en annen person når jeg drikker hvis jeg blir for full. Jeg burde nok øve meg på å slå meg mer løs uten høy promille, er veldig kult at du gjør det! Har jo virkelig ingenting å si, men er jo kanskje lettere hvis man ikke gjør det til en greie. Hvis jeg er på et utested og jeg ikke føler meg full nok tenker jeg automatisk at jeg må ha mer alkohol for å kose meg/kunne være der. Var du sånn til å begynne med eller er det bare jeg som er utrolig rar?😅 Anonymkode: b565c...cc1
Magika_fra_Fyll Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 Jeg har merket det samme de siste årene (er i 40-årene) at om jeg tar mer enn et par øl så føler jeg meg nedtrykt, nervøs og deprimert dagen etterpå, tidligere pleide jeg kun bli fysisk dårlig men nå er det begge deler
svartkatt Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 For mye fest og fyll har aldri interessert meg. Har drukket, festet, blacka ut, og vært både fysisk og psykisk dårlig dagen etter.. Men jeg kjenner når grensen er nådd, og stort sett har jeg tatt hensyn til det. Men er ganske greit å bare droppe alkoholen. Heller ha litt ved spesielle anledninger. Virker for meg som alkohol forsterker det du allerede har. Så er best å drikke når man er i godt humør.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også gjort ting jeg angrer på, føler jeg kan bli en annen person når jeg drikker hvis jeg blir for full. Jeg burde nok øve meg på å slå meg mer løs uten høy promille, er veldig kult at du gjør det! Har jo virkelig ingenting å si, men er jo kanskje lettere hvis man ikke gjør det til en greie. Hvis jeg er på et utested og jeg ikke føler meg full nok tenker jeg automatisk at jeg må ha mer alkohol for å kose meg/kunne være der. Var du sånn til å begynne med eller er det bare jeg som er utrolig rar?😅 Anonymkode: b565c...cc1 Så absolutt! Jeg liker virkelig ikke fulle mennesker, så jeg måtte drikke sånn at jeg følte meg belvem rundt berusede mennesker. (med det resultat at jeg endte opp med å bli den fulleste av alle og måtte bli bært hjem) Anonymkode: 9aae9...41e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå