Gå til innhold

Sende melding fra Android til ipad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har fått ipad, første Apple produktet i hus, vi har alltid hatt Android alle sammen. Problemet er at han glemmer å ta med telefonen sin når han går til folk og da er det umulig for oss å få tak i ham siden vi ikke har facetime. Finnes det en måte (app e.l) som gjør at vi kan kontakte han? Han har ikke sim-kort i ipaden men er alltid på trådløst nettverk. 

Anonymkode: a52ef...116

AnonymBruker
Skrevet

Installer skype, WhatsApp eller annen app man kan ringe til? 

Anonymkode: 24538...e54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Installer skype, WhatsApp eller annen app man kan ringe til? 

Anonymkode: 24538...e54

Ja lurte på hva som fantes? 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja lurte på hva som fantes? 

Hvor langt er ett tau...

Altså det finnes over 1000, om ikke fler tekst-til-tekst eller ringe/video apper der ute.

Anbefaler deg å holde deg til de mest kjente, mtp brukervennlighet og "minst reklame". 

Om du skal bevege deg over på de litt mindre kjente, er risikoen for at sønnen din eller du kommer borti funksjoner som dere ikke er kjent med, og derav kan han/du oppleve ting som kanskje ikke er intensjonen.

Facebook messenger, eller skype holder i massevis om du bare skal ha tak i sønnen din. 

Anonymkode: a7c1d...5ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2023 den 8.27):

Hvor langt er ett tau...

Altså det finnes over 1000, om ikke fler tekst-til-tekst eller ringe/video apper der ute.

Anbefaler deg å holde deg til de mest kjente, mtp brukervennlighet og "minst reklame". 

Om du skal bevege deg over på de litt mindre kjente, er risikoen for at sønnen din eller du kommer borti funksjoner som dere ikke er kjent med, og derav kan han/du oppleve ting som kanskje ikke er intensjonen.

Facebook messenger, eller skype holder i massevis om du bare skal ha tak i sønnen din. 

Messenger krever at man har facebook. 

WhatsApp fant jeg ikke i appstore på ipad? 

AnonymBruker
Skrevet

Begge har google konto så vil ha noe man lett kan sette opp mot google 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Messenger krever at man har facebook. 

WhatsApp fant jeg ikke i appstore på ipad? 

Messenger krever ikke facebook nei. 

whatsapp krever telefonnr. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Begge har google konto så vil ha noe man lett kan sette opp mot google 

Da skulle du heller ha skaffet nettbrett med Android og ikke et Apple produkt, er mye lettere når begge bruker enten Android eller Apple.

Anonymkode: 96080...61b

Skrevet

Jeg tror ikke WhatsApp kommer på iPad som ikke har sim-kort. Skulle laste ned det på min iPad, men den fantes ikke i app store. 

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men - han tar med seg iPad ut?

Og dere er 

Anonymkode: 74132...093

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, men - han tar med seg iPad ut?

Og dere er OK med det….?

Ikke rart han ‘glemmer’ å ta med telefon, blir jo mye å drasse på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Unnskyld, men - han tar med seg iPad ut?

Og dere er OK med det….?

Ikke rart han ‘glemmer’ å ta med telefon, blir jo mye å drasse på det.

Ja til venner og sånt, og kobler på wifi der

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Messenger krever ikke facebook nei. 

whatsapp krever telefonnr. 

Når folk skriver Messenger, mener de nesten uten unntak Facebook Messenger. Hva er det du tenker på?

Anonymkode: 572e2...41e

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Når folk skriver Messenger, mener de nesten uten unntak Facebook Messenger. Hva er det du tenker på?

Anonymkode: 572e2...41e

Man trenger ikke å ha Facebook konto for å bruke Messenger 

Anonymkode: 7eb17...0e4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man trenger ikke å ha Facebook konto for å bruke Messenger 

Anonymkode: 7eb17...0e4

Jeg får ikke registrert en messenger konto uten å ha facebook. Den ber om facebook kontoen under opprettelse. 

Annonse
Skrevet

Det enkleste er naturligvis at han tar med seg mobilen.

Ut over det må dere evnt installere en plattformuavhengig tjeneste. Nå skriver du ikke alder på sønnen men er han 13 eller mer så vil Facebook Messenger eller Snapchat fungere helt fint. Alternativt kan en bruke for eks Google Chat eller Signal App til å kommunisere.

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (10 minutter siden):

Det enkleste er naturligvis at han tar med seg mobilen.

Ut over det må dere evnt installere en plattformuavhengig tjeneste. Nå skriver du ikke alder på sønnen men er han 13 eller mer så vil Facebook Messenger eller Snapchat fungere helt fint. Alternativt kan en bruke for eks Google Chat eller Signal App til å kommunisere.

Han er 10. Har ikke facebook og får ikke det. Google chat testa jeg men det så helt annerledes ut på min Android mobil og hans ipad. Jeg kunne feks ringe ut, men det gikk kun å sende meldinger fra ipad. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han er 10. Har ikke facebook og får ikke det. Google chat testa jeg men det så helt annerledes ut på min Android mobil og hans ipad. Jeg kunne feks ringe ut, men det gikk kun å sende meldinger fra ipad. 

Joda men det er helt vanlig at en og samme app kan se ulik ut på to ulike platformer.

Men når det går ann å sende melding så dekker jo det behovet? Er jo det som står i trådtittelen?

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (16 minutter siden):

Joda men det er helt vanlig at en og samme app kan se ulik ut på to ulike platformer.

Men når det går ann å sende melding så dekker jo det behovet? Er jo det som står i trådtittelen?

Ja men kom på at jeg også burde kunne ringe siden han ikke alltid leser meldinger 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ikke registrert en messenger konto uten å ha facebook. Den ber om facebook kontoen under opprettelse. 

Du kan opprette en Messenger konto med e-post eller mobilnummer. Har ikke Facebook jeg heller. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja men kom på at jeg også burde kunne ringe siden han ikke alltid leser meldinger 

Da er det bedre at dere kjøper smartklokke til han, for da kan dere ringe til han når han er ute. Og en smartklokke er ikke noe han mister i forhold til en telefon eller ipad. Må være slitsomt å gå rundt med en Ipad. 

Anonymkode: 20c2f...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...